۰
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲

افزایش قیمت‌ در بورس ادامه‌دار شد

در ادامه رشد قیمت‌ها در بورس و فرابورس ایران امروز نیز بیشتر سهم‌ها با رشد آرام قیمت‌ها مواجه بودند و بانکی‌ها برای بار دیگر با صف خرید مواجه شدند. در عین حال در گروه فلزات اساسی و تعدادی از نمادهای پالایش پتروشیمی سهم‌ها روی نماگر اصلی بازار تاثیر بسزایی داشتند.
در ادامه رشد قیمت‌ها در بورس و فرابورس ایران امروز نیز بیشتر سهم‌ها با رشد آرام قیمت‌ها مواجه بودند و بانکی‌ها برای بار دیگر با صف خرید مواجه شدند. در عین حال در گروه فلزات اساسی و تعدادی از نمادهای پالایش پتروشیمی سهم‌ها روی نماگر اصلی بازار تاثیر بسزایی داشتند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، شاخص کل نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۹۰ واحد رشد کرد و تا عدد ۱۵۷ هزار و ۴۸۴ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز در حرکتی هماهنگ با شاخص اصلی ۱۱۰ واحد رشد کرد تا رقم ۲۷ هزار و ۲۱ واحدی بالا رفت.
شاخص آزاد شناور نیز با ۱۳۲۹ واحد افزایش رقم ۱۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۸۶۲ و ۲۲۲ واحد رشد کردند.
امروز فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها و بانکی‌ها از تاثیرگذاران عمده روی نوسانات بورس تهران بودند؛ به طوری که ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۱۶۴، ۱۱۶ و ۷۵ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند.
اما در طرف مقابل صنایع پتانسیل‌ خلیج فارس، سرمایه‌گذاری گاز، نفت و پتانسیل‌ تامین و همچنین پتانسیل‌ خارک هر یک به ترتیب ۱۵۸، ۷۷ و ۶۳ واحد تاثیر کاهنده روی نوسانات کاهنده که نماگر بازار داشتند.
امروز نیز مانند روز گذشته بانکی‌ها در راستای تقویت شاخص‌های بازار حرکت کردند؛ به طوری که بانک تجارت از جمله محرک‌های مثبت شاخص بود و توانست امروز در قیمت آخرین معامله پنج درصد رشد داشته باشد و سقف رشد را رقم بزند.
در این نماد حجم تقاضاها به حدی بود که  بار دیگر صف‌های میلیونی خرید برای این سهم به وجود آمد و در نهایت نیز معاملات با صف خرید به پایان رسید.
از دیگر نماد پر معامله در این گروه می‌توان به سهام بانک صادرات ایران اشاره کرد که در تابلوی اول بورس تهران مورد داد و ستد قرار گیرد. آخرین قیمت معامله این سهم با ۲.۹۵ درصد رشد نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲۵۵ ریال رسید. همچنین بانک صادرات نیز که امروز با صف خرید روبرو شد پنج درصد در آخرین قیمت معامله رشد را نشان داد. اکثر خریداران سهم های یاد شده حقیقی بودند. البته  در کفه عرضه نیز این حقیقی‌ها بودند که سنگینی می‌کردند.
در گروه فلزات اساسی نیز امروز قیمت نیمی از سهم ها افزایشی و نیمی کاهشی بود، اما شتاب افزایش قیمت در این گروه بیشتر ملموس بود. به طور نمونه صنایع مس ایران که از تاثیرگذاران عمده روی شاخص کل بود، در قیمت آخرین معامله ۲.۳۶ درصد رشد کرد و به قیمت دو هزا رو ۹۴۵ تومان رسید. ۶۹ درصد از خریداران این سهم امروز افراد حقیقی و  ۶۳ درصد از عرضه کنندگان حقوقی بودند.
در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز معامله گران بازار روند افزایش قیمت را شاهد بودند و پالایش نفت تبریز در این گروه در قیمت پایانی ۲.۸۲ درصد رشد را نشان داد.
در ‌عین ‌حال سهام شرکت گروه خودرو و قطعات با کمتر از سه درصد نوسان روبرو شد و تقریبا نیمی از سهم این گروه نوسان رو به پایین داشتند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۸۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را شاهد بود. همچنین تعداد معاملات این گروه به رقم ۱۳۰ هزار و ۶۱۴  نوبت رسید.
آیفکس نیز ۹.۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۳۶ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار تا رقم ۲۶۱ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات رقم ۵۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی را به خود دید.
کد مطلب: 99712
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *