۰
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۴

فروش پرندگان مهاجر در بازار ماهی فروشان!

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از کشف پرندگان مهاجر بازار ماهی فروشان لنگرود خبر داد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از کشف پرندگان مهاجر بازار ماهی فروشان لنگرود خبر داد.
به گزارش ایسنا، امین نجات گفت: از مغازه‌ای در بازار ماهی فروشان لنگرود که مبادرت به عرضه و فروش پرندگان شکارشده می کرد، با اخذ دستور دادستان و با حضور کارشناسان اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان و مامورین نیروی انتظامی، 2 قطعه فلامینگو، 15 قطعه خوتکا، یک قطعه اردک تاجدار و  2 قطعه چنگر کشف و ضبط شد.
وی افزود: باتوجه به جرم بودن فعل ارتکابی متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ادامه داد: این اداره با هرگونه عرضه و فروش پرندگان  وحشی برخورد قاطع خواهد کرد و از همکاری نیروی داداستان شهرستان در اعمال قانون در زمینه فروش، حمل و عرضه پرندگان وحشی سپاسگزاری می کند.
وی تصریح کرد: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا 6 ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند، مجازات نقدی تا یکصد و بیست میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا 3 سال در پی خواهد داشت.
نجات گفت: فلامینگو گونه حمایت‌شده است. پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است. رژیم غذایی فلامینگو سخت پوستی به نام آرتمیا  است و همچنین از حلزون و گیاهان نیز تغذیه می کند. این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند. در مرداب‌های ساحلی کم عمق،  مانداب‌های حاصل طغیان دریاچه‌ها، لجن‌زارها و غیره به سر می‌برند.
کد مطلب: 99737
برچسب ها: پرنده
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *