۰
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

النصره تروریستهای خارجی را به ترکیه تحویل میدهد

گروه تحریرالشام(جبهه النصره سابق) قصد دارد تروریست‌های خارجی را که در زندان‌های این گروه بازداشت هستند به ترکیه تحویل دهد.
گروه تحریرالشام(جبهه النصره سابق) قصد دارد تروریست‌های خارجی را که در زندان‌های این گروه بازداشت هستند به ترکیه تحویل دهد.
به گزارش ایسنا، منابع محلی در حومه ادلب سوریه به المیادین گفتند: گروه تحریرالشام قصد دارد برخی از بازداشتی‌ها در زندان‌های این گروه که دارای تابعیت خارجی بوده و برخی از آن‌ها که تحت تعقیب بین‌المللی هستند، تحویل ترکیه بدهد.
این منابع اعلام کردند که برخی از بازداشتی‌ها از اعضای داعش هستند که طی فرارشان از دیرالزور یک سال پیش در حومه ادلب به اسارت گرفته شدند.
به گفته این منابع، اخیرا نشستی میان هیئتی از تحریرالشام و سازمان اطلاعات ترکیه در آنکارا برگزار شد که در جریان توافق‌هایی از جمله دادن اطلاعات کامل درباره نیروهای حزب اسلامی ترکستانی و پادگان‌ها و منابع و حامیان داخلی و خارجی‌شان حاصل شد. تحریرالشام آمادگی خود را برای کمک به آنکارا درباره این پرونده اعلام کرد در مقابل نیز ترکیه از ابومحمد الجولانی، رهبر تحریرالشام برای مشارکت در تصمیمات درخصوص پرونده ادلب حمایت سیاسی به عمل می‌آورد.
این منابع تأکید کردند که الجولانی می‌خواهد از شر تمامی دشمنانش که تهدیدی علیه جایگاه و نفوذ وی هستند از جمله گروه حراس الدین خلاص شود. گروه حراس الدین شامل اعضا و رهبرانی است که از تحریرالشام جدا شده‌اند. اخیرا تنش‌هایی میان این دو گروه و میان تحریرالشام با گروه ترکستانی رخ داده است.
کد مطلب: 99891
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *