۰
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳

رشد بی‌سابقه مطالبات معوق بانکی یزد

رییس شورای هماهنگی بانک‎های استان یزد از رشد بیش از 52 درصدی مطالبات معوق شبکه بانکی استان در مهرماه خبر داد و پیش‎‎بینی کرد که این میزان تا پایان سال به بیش از 90 درصد برسد.
رییس شورای هماهنگی بانک‎های استان یزد از رشد بیش از 52 درصدی مطالبات معوق شبکه بانکی استان در مهرماه خبر داد و پیش‎‎بینی کرد که این میزان تا پایان سال به بیش از 90 درصد برسد.
به گزارش ایسنا، محمد رضایی در جمع خبرنگاران با بیان این که بانک‏‎های عضو شورای هماهنگی بانک‎های استان ترکیبی از بانک‏‎های دولتی و نیمه خصوصی هستند، اظهار کرد: شبکه بانکی استان یزد مشتمل بر 17 بانک است. میزان تسهیلات اعطایی در شورای هماهنگی بانک‎ها تا پایان آبان ماه سال جاری معادل 134 هزار میلیارد ریال بوده است.
سرپرست امور شعب بانک ملی استان جمع کل مانده سپرده‎ها در شبکه بانکی استان را در حال حاضر 185 هزار میلیارد ریال خواند و اعلام کرد: در حال حاضر میزان مطالبات معوق در شبکه بانکی استان 13 هزار میلیارد ریال است.
رضایی با بیان این که در بانک‎ داری حرفه‎ای، اعطای تسهیلات منجر به فشار بر پایه‎ی پولی کشور و باعث افزایش نقدینگی می‎شود، اظهار کرد: بانک‎ها باعث گسترش چرخه مالی در کشور می‎شوند.
این مسئول با بیان این که پول همانند خون در شریان‎ های اقتصادی جامعه است، بیان کرد: با توجه به این که 75 درصد بار اقتصادی کشور بر دوش بانک‎ هاست، بانک‎ها وظیفه‎ سنگینی در قبال حمایت از این نظام پولی دارند.
رضایی با بیان این که بانک ملی یزد در زمینه اعطای تسهیلات به کارگاه‎ های کوچک و متوسط در کشور دارای رتبه برتر است، گفت: بانک ملی حمایت از اکثر طرح ‎ های مربوط به کارگروه اشتغال را متقبل شده و تنها از طرح ‎ هایی که توجیه اقتصادی و مالی نداشتند، حمایت نکرده است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری شبکه بانکی 11 استان بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در سیستم بانکی بخشی به عنوان توسعه پایدار وجود دارد، ضروری است که فعالان اقتصادی و بانک‏‎ها مشارکت صحیحی در این رابطه داشته باشند چرا که عدم پرداخت بدهی‎ها از سوی فعالان اقتصادی منجر به بلوکه شدن پول می‎شود.
وی با بیان این که 65 درصد منابع استان مربوط به شورای هماهنگی بانک‏ها و 35 درصد نیز به بانک‎های خصوصی فعال استان اختصاص دارد، اظهار کرد: شورای هماهنگی بانک‏ها تمام توان تسهیلاتی خود را در استان بکار گرفته است.
این مسئول در پایان گفت: شورای هماهنگی بانک‎های استان بیش از 89 درصد منابع خود را در داخل استان مصرف کرده است.
کد مطلب: 99950
برچسب ها: یزد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *