بانک و بیمه

کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

بررسی‌ها نشان می‌هد که بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور تا پایان مرداد سال جاری ۱۰ درصد بیشتر از پایان سال قبل وام داده‌اند.طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان مرداد امسال، معادل ۳۸۹۵.۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده است.همچنین، تسهیلات قرض‌الحسنه ۹.۸ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۳۶.۲ درصد و فروش اقساطی با ۱۵.۷ درصد است.از نظر عددی نیز، در پایان مرداد سال جاری ۳۳۸ هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور قرض‌الحسنه بوده که این میزان نسبت به اسفند ماه سال گذشته، ۲۳.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.از سوی دیگر، بانک‌های تجاری در کل ۸۲۲.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که با رشد ۱.۹ درصدی مواجه شده و سهم وام‌های قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۹۹.۷ هزار میلیارد تومان است که اعطای این وام از سوی بانک‌های تجاری در پایان سال گذشته ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.گفتنی است ۱۲.۱ درصد از وام‌های بانک‌های تجاری را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد. در بانک‌های تجاری کشور نیز، سهم عمده تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مرابحه با ۳۴ درصد معادل ۲۷۹.۷ هزار میلیارد تومان بوده است. علاوه بر این، ۱۸.۱ درصد تسهیلات بانک‌های تجاری به رقم ۱۴۹ هزار میلیارد تومان در پایان مرداد ماه به تسهیلات فروش اقساطی اختصاص داشته که این رقم در اسفند سال قبل ۱۵۲.۹ میلیارد تومان بوده است. به صورت کلی، سهم عمده تسهیلات پرداختی بانک‌های تجاری در پایان مرداد امسال به مرابحه، فروش اقساطی و قرض‌الحسنه اختصاص یافته است.همچنین به گزارش ایسنا، بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات تا پایان مرداد سال جاری نشان دهنده این است که تسهیلات اعطایی با ۱۵.۲ درصد افزایش از رقم ۵۰۰.۶ هزار میلیارد تومان به عدد ۵۷۶.۷ هزار میلیارد تومان رسیده که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی معادل ۳۱.۲ هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش ۲۲.۶ درصدی در مقایسه با پایان سال قبل مواجه شده است.گفتنی است که ۵.۴ درصد از وام‌های بانک‌های تخصصی را قرض‌الحسنه تشکیل می‌دهد.بزرگترین بخش تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تخصصی کشور مربوط به فروش اقساطی می‌شود؛ به نحوی که در پایان مرداد سال جاری ۳۴.۷ درصد کل تسهیلات اعطایی این بانک‌ها به رقم ۲۰۰.۳ هزار میلیارد تومان در بخش فروش اقساطی بوده و این رقم در اسفند ماه سال گذشته به میزان ۱۸۸.۱ میلیارد تومان بوده است.بانک‌های تخصصی نیز در بخش مشارکت مدنی تسهیلات قابل توجهی پرداخت کرده‌اند؛ به نحوی که ۲۲ درصد کل منابع تسهیلاتی این بانک‌ها در پایان مرداد امسال به میزان ۱۲۶.۸ هزار میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است.طبق این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری در پایان مرداد امسال نشان می‌دهد که تسهیلات این بانک با ۸.۷ درصد رشد به رقم ۲۴۹۶ هزار میلیارد تومان رسیده و سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از این میزان تسهیلات ۱۰.۱ درصد (۲۵۲ هزار میلیارد تومان) بوده که اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک‌ها در پایان مرداد امسال ۲۸ درصد رشد داشته است.همچنین، ۴۱.۶ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مرابحه این بانک به رقم ۱۰۳۷.۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

بازدید روابط عمومی بیمه مرکزی از بیمه ملت

مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در بازدید از بیمه ملت گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌‌ها برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه در افکار عمومی ضروری است. شرکت‌های بیمه باید از رسانه‌های تخصصی صنعت بیمه و همچنین رسانه‌های عمومی کشور، برای ارائه برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و کارنامه موفق خود به جامعه استفاده کنند.به گزارش ایلنا، مصطفی رئوفی، مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور در بیمه ملت، از مدیریت روابط عمومی این شرکت بازدید و با کارکنان این مدیریت گفت‌وگو کرد.وی در دیدار با ادریس سالاری، سرپرست روابط عمومی بیمه ملت، با تاکید بر اهمیت تعامل دو سویه و سازنده بیمه مرکزی در حوزه رسانه، گفت: باید از ظرفیت تمامی رسانه‌ها به خصوص زحمت‌کشان رسانه‌های تخصصی صنعت بیمه در پیشبرد امور این صنعت کمک بگیریم، چرا که نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری افکار عمومی حائز اهمیت است و می‌تواند موجب ارتقای جایگاه صنعت بیمه شود.رئوفی خاطر نشان کرد: همه شرکت‌های بیمه از جمله بیمه ملت باید از ظرفیت رسانه‌های صنعت بیمه و همچنین رسانه‌های عمومی کشور برای ارائه خدمات، محصولات و کارنامه موفق خود به جامعه استفاده کنند و نگاه ما هم در بیمه مرکزی، کمک به حضور هر چه بیشتر شرکت‌های بیمه در فضای رسانه‌ای کشور است.
ادریس سالاری، سرپرست روابط عمومی بیمه ملت نیز در این دیدار با تاکید بر همیاری و همکاری بیمه ملت و بیمه مرکزی در مسائل بیمه‌ای و رسانه‌ای، تصریح کرد: قطعا این همکاری می‌تواند موانع موجود بر سر راه صنعت بیمه کشور را کاهش دهد.سرپرست روابط عمومی بیمه ملت با قدردانی از حضور مصطفی رئوفی در این شرکت، گفت: توجه شما به نقش رسانه‌ها و روابط عمومی در پیشبرد امور، ارزشمند و قابل احترام است و این موضوع جز با همکاری و همدلی همه شرکت‌ها و فعالان رسانه‌ای میسر نمی‌شود.