شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳

مناطق پیرامونی کشور محل تغذیه گروه‌های خطرناک

ادامه از صفحه 1
این افراد باید هرچه سریعتر برائت خودرا از این گروه‌ها اعلام نموده و خود را با آتش این افراد و عناصر نسوزانند. بنده به ضرس قاطع اعلام می‌کنم که (باتوجه به اخبار موثقی که ‌در اختیار دارم) چیزی نمی‌گذرد که برخورد با عناصر ضد ایرانی هرچه سریعتر در دستور کار دولت قرار می‌گیرد. بنابراین عناصر خوشنام و خوش سابقه باید مراقب باشند که گرفتار چیزی نشوند که حق آنها نیست. دولت و خصوصا وزارت کشور و به ویژه استانداران جدید باید به این نکته توجه و اهتمام جدی داشته باشند که این باور که گروه‌های بدنام سابق می‌توانند ‌در حل مشکلات منطقه مفید و موثر باشند توهمی بیش نیست و اگر کاری نیز صورت بگیرد ضرر وجود و تثبیت و مشروعیت بخشی به عناصر قوم‌گرای ضد ایرانی بسیار زیانبار تر و ویرانگرتر از فایده و خیر آنهاست. برای مثال عناصری که در اهواز ماجراهای پس از تشکیل شورای شهر دوم را ایجاد کردند زنده و فعال و دارای حضوری قوی و بسیار موثر در فعل و انفعالات شهر و استان هستند اما برخی عقیده دارند (یا به دروغ شایع می‌کنند) که قضایای دهه هشتاد به پایان رسیده و طرح آن موجب دامن زدن به اختلافات قومی است. ‌در حالیکه نظام اگر بخواهد سیاست‌های پیشگیرانه را پی بگیرد و مانع شکل‌گیری مجدد اختلافات قومی بشود، لازم است که مانع حضور همان افراد شود. آنها با اینکه مقاله ویژگی‌های سه گانه استانداران مندرج در روزنامه وزین مردم سالاری، نوشتاری ‌در دفاع از استاندار عرب و مومن وایرانگرای جدید استان خوزستان بوده و برحقوق قومیت شریف عرب تاکید نموده است اما مع الاسف آن را مقاله‌ای ضد عرب تلقی کرده و عامل اختلافات قومی خوانده‌اند.
علت این هوچی‌گری و جوسازی ناشی از این است که ‌در مقاله مزبور به تاریخچه اقدامات ضد ایرانی برخی از عوامل که اکنون با استاندار رفت و آمد می‌کنند هشدارداده شده است. استاندار محترم نه با توصیه و نه با تدبیر خویش نباید ارتباطی با این افراد داشته باشد و لازم است که مراقب توطئه‌ها و زیان‌های وجود این افراد و گروه‌های خطرناک باشد که ‌در قالب گروه‌های اصلاح طلب و اصول گرا به وی نزدیک می‌شوند.
این افراد و گروه‌ها که پیوسته برای مقاصد خطرناک خویش مانند آفتاب پرست رنگ عوض می‌کنند، خطرناک‌ترین و بدترین یاوران یک استاندار مومن و ایرانگرا می‌توانند باشند.
بیداری و هشیاری استانداران جدید نه تنها برای دولت پزشکیان بلکه برای آینده این مناطق امری حیاتی و مهم است. اگر این گروه‌ها بر اثر غفلت و خوش قلبی استانداران جدید به اهداف خویش برسند، برای همیشه بهره‌گیری از استاندار از قومیت پیرامونی ‌در استان‌های پیرامونی غیر ممکن می‌شود.
به عقیده نگارنده هدف اصلی عناصر بدنام سابق از نزدیک شدن به استاندار این است که با اقداماتی نظام را از اینکه استاندارانی از قومیت پیرامونی داشته باشند پشیمان و مایوس کنند تا بدین وسیله بن بستی لاینحل میان قومیت پیرامونی و قومیت مرکزی ایجاد کرده و به مقاصد شوم خویش نائل شوند.
بنابراین اگر استانداران محترم مراقب این هدف و اهداف شوم دیگر گروه مزبور نباشند و گمان کنند که این افراد فقط دنبال منافع شخصی و باندی هستند خواه ناخواه به ایران و به قوم خویش خیانت کرده‌اند.
استانداران جدید مناطق پیرامونی باید کوشش کنند تا افراد خوشنام و خوش سابقه و مومن و ایرانگرای قومیت خویش را شناسایی کرده و به کار گیرند.
در غیراین صورت مسئول عواقبی هستند که به وجود می‌آید. این توجیه که گروه‌های فشار اصلاح طلب و اصول‌گرا نیز ایشان را وادار به انجام این روش غلط (یعنی استفاده از عناصر قومیتی ضد ایرانی) کرده قابل قبول نیست. اگر ‌در این مورد فشاری وجود دارد لازم است که با وزیر کشور و ریاست جمهوری مطرح نموده و مانع حضور آنان شود. ‌در غیر این صورت خطر گرفتار آمدن به عواقب سخت وجود دارد.