در پی مطرح شدن اخباری مبنی بر تعطیلی بخش IVF بیمارستان آبان و گم شدن جنینهای موجود در این بیمارستان، مدیر روابط عمومیدانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که مخازن نگهداری جنین در بخش IVF بیمارستان آبان فعال بوده و شرایط نگهداری مناسب است.
به گزارش ایسنا، محمدرضا فرنقیزاد، مدیر روابط عمومیدانشگاه علوم پزشکی ایران، ادعای گمشدن جنینها در بیمارستان آبان را رد کرد و گفت: بر اساس گزارشهای بازرسیهای انجامشده، مخازن نگهداری جنین در بخش IVF این بیمارستان فعال بوده و جنینها در شرایط مطلوب نگهداری میشوند.وی افزود: مادری که روز سه شنبه مراجعه کرده بود، روز گذشته جنین خود را تحویل گرفت و هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.مدیر روابط عمومیدانشگاه تصریح کرد: بازرسان دانشگاه به مدیر بیمارستان تأکید کردهاند که پیش از هرگونه تعطیلی احتمالی، باید انتقال جنینها به مراکز معتبر دیگر انجام شده و والدین از این موضوع بهطور کامل مطلع شوند.بنابر اعلام وزارت بهداشت، فرنقیزاد در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان موظف شده است یک شماره تماس ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به مراجعان راهاندازی کند که بهزودی اعلام خواهد شد.