معاون دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: در «آییننامه هدایت تحصیلی دانشآموزان»، استمرار هدایت تحصیلی دانشآموزان از دوره ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه پیشبینی شده است.
به گزارش ایسنا، موسی الرضا کفاش با بیان اینکه جلسه نظارتی بررسی وضعیت اجرای «آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان» با حضور کارشناسان و عوامل ذینفع برگزار شد گفت: در راستای ایفای نقش نظارتی سازمان اداری شورای عالی آموزش و پرورش، چگونگی اجرای مصوبه ۹۲۷ با حضور عوامل ذیربط، مجریان، مخاطبان و ذینفعان در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد.وی افزود: مصوبه «آییننامه هدایت تحصیلی دانشآموزان» در راستای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن اهمیت، ضرورت و نقش راهنمایی و مشاوره تحصیلی در شناسایی و رشد همه جانبه استعدادها، تواناییها و رغبتهای دانشآموزان، متناسب با نیاز حال و آینده کشور و نیز آمادهسازی آنان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی خود، با هدف شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان، کمک به انتخابآگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفهای دانشآموزان، کمک به هدایت متوازن دانشآموزان به شاخهها و رشتههای تحصیلی، براساس سیاستهای توسعهای کشور تصویب شد.