کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وحدت، کلید واژه پیروزی

امیر ساعدی داریان*

28 خرداد 1398 ساعت 19:52

امروز بر همگان مبرهن است که دشمنان ایران اسلامی سعی دارند به هر طریق ممکن به ما ضربه وارد کنند. از این رو بیراه نیست اگر بگوییم وضعیت حال کشور از دوران جنگ تحمیلی نیز حساس تر است.


امروز بر همگان مبرهن است که دشمنان ایران اسلامی سعی دارند به هر طریق ممکن به ما ضربه وارد کنند. از این رو بیراه نیست اگر بگوییم وضعیت حال کشور از دوران جنگ تحمیلی نیز حساس تر است. هدف توطئه‌های دشمنان طی ۴۰ سال گذشته جلوگیری از ایرانی متحد و توسعه یافته است که این تلاش تاکنون بی نتیجه مانده است. امروز جهان غرب با محوریت آمریکا شدیدترین فشارها را بر بخش اقتصادی ایران متمرکز کرده و امیدوار است با این روش، از یک سو مانع توسعه اقتصادی شده و از سوی دیگر بر روند زندگی مادی و معنوی اقشار مختلف جامعه اثرات منفی برجای بگذارد. در واقع استراتژی آنها این است که با جنگ اقتصادی ، مردم را وادار به شورش علیه حاکمیت کنند.
ناگفته مبرهن است در شرایط کنونی با اختلاف نمی‌توان راه به جایی برد. بلکه شرایط ایجاب می‌کند تا با وحدت و همدلی از ظرفیت‌های کشور استفاده کرده و در برابر دشمن بایستیم. از این منظر چند صدایی در داخل کشور یکی از مشکلات ما در عرصه سیاست‌ خارجی است. افراط باعث می‌شود از حفظ منافع ملی غافل شویم و این غفلت هزینه‌های ما در اداره کشور را بالا می‌برد. در چنین شرایطی نخست باید از درون حاکمیت با گفتگو اختلافات را کنار بگذاریم و به یک مشت واحد در برابر دشمن تبدیل شویم و سپس دولتمردان را به حرف زدن با مردم تشویق کنیم. چرا که اگر مردم در جریان مشکلات و بازی های روانی و اقتصادی سلطه طلبان غربی قرار بگیرند و واقعیات را بدانند حتما همراهی می‌کنند. یادمان نرود که وجه مشترک تمام حماسه‌ها حضور مؤثر اراده مردم بود که این ویژگی رمز ماندگاری انقلاب در چهار دهه گذشته بوده که مردم به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب حضور داشتند.
از سوی دیگر در عرصه بین الملل هم راهی جز ایجاد رابطه حسنه با کشورهای منطقه نداریم. آنهایی که مایل به همکاری با ما در فضایی برابر هستند را باید با دیپلماسی قوی، همسو و همراه کنیم. نباید در سیاست خارجه صدای متفاوت شنیده شود چون قطعا مخالفان ایران از آن سوءاستفاده می‌کنند و این موضوع آب به آسیاب دشمن ریختن است.
دولتمردان و منتقدان درون نظام باید انسجام ملی را تقویت کنند و مشکلات اقتصادی را برطرف کرده تا دشمن متوجه شود که نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه اقتصادی هم به اهداف خود دست پیدا نکرده است. اینجاست که عزم ملی بر هژمونی غربی پیروز می شود و با وحدت کلمه در دامی که برای ایران مقتدر پهن کرده اند نیفتاده و بخش مهمی از مشکلات پیرامونی را حل می کنیم.
*عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
 


کد مطلب: 109683

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/109683/وحدت-کلید-واژه-پیروزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir