کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرنگاری که تامین نباشد، خبرنگار نیست!

روزت مبارک عادل، شب بخیر مزدک

شهرام اصغری

18 مرداد 1398 ساعت 14:36

در روز خبرنگار، از رئیس جمهور تا شهردار، وزرا و مدیران با خبرنگاران عکس یادگاری می گیرند و مقابل دوربین ها مصاحبه می کنند و هدیه ای می دهند یا نمی دهند تا این چنین روز خبرنگار برای اهالی قلم و رسانه مبارک شود!


در روز خبرنگار، از رئیس جمهور تا شهردار، وزرا و مدیران با خبرنگاران عکس یادگاری می گیرند و مقابل دوربین ها مصاحبه می کنند و هدیه ای می دهند یا نمی دهند تا این چنین روز خبرنگار برای اهالی قلم و رسانه مبارک شود! با این تفکر و نگاه به خبرنگاران نه کشور اصلاح می شود و نه خبرنگاران!
اگر می خواهیم سرعت حل مشکلات کشور شتاب بگیرد، باید رسانه ها و خبرنگاران حرفه ای داشته باشیم و اینطور نباشد که منابع قوی و محکمی برای ادای حقوق این قشر زحمتکش نداشته باشیم و هر کس بنا به شرایط و نیاز خود بخواهد دستی به جیب کند و برای آنها حقی در نظر بگیرد!

آقای روحانی!
آیا خبر دارید از سال ۹۲ تاکنون خبرنگارانِ چند روزنامه یا سایت و خبرگزاری بیکار شده اند و آنها چطور گذران زندگی می کنند و چه منبع درآمدی دارند؟!
آیا قبول دارید خبرنگار یا نویسنده ای که امکانات اولیه زندگی اش تامین نباشد نمی تواند به صورت حرفه ای به وظیفه اش بپردازد و گزارش ها و اخبار او دردی از جامعه دوا نمی کند؟
 
آقای رئیس جمهور!
دولت ها تا چه حد از انجمن های صنفی خبرنگاران یا خانه مطبوعات و ... حمایت می کنند؟
در دانشگاه های ما تا چه میزان به رشته های علوم ارتباطات بها داده می شود و چند استاد برجسته در این حوزه تربیت شده اند؟
پذیرش دانشجو در رشته های خبرنگاری و روزنامه نگاری به تعداد انگشتان چند دست است و اصلا آیا در آینده برای همین تعداد هم شغلی وجود دارد؟
آیا می دانید در دولتهای قبلی به قشر خبرنگار بهتر توجه می شد و لااقل در روز خبرنگار همه خبرنگاران را با یک چشم نگاه می کردند با اینکه وعده اینترنت رایگان هم نمی دادند؟!
رییس قوه قضاییه اخیرا گفته "تمام تلاش ما آن است که شخص قاضی محترم که محور دستگاه قضایی است، از هر جهت تامین شود." رئیسی تاکید کرده "باید دست قاضی شجاع نفوذناپذیر که فقط خدا و قانون را می بیند و بدون توجه به اصحاب ثروت و قدرت بر مبنای حق و عدل رای می دهد، در مقابل همه مردم بالا برد و او را مورد تشویق قرار داد."
یک خبرنگار هم باید باید در مورد داشتن امکانات اولیه یک زندگی معمولی تامین باشد تا بتواند به صورت حرفه ای در این کار سخت فعالیت کند. همانطور که مهران مدیری در سریال هیولا تاکید می کند، یک معلم هم برای تامین مسکن، دارو و ... ممکن است شرف و وجدان خود را زیر پا بگذارد و البته که کار درستی نیست.
مطمئن باشیم بدون داشتن رسانه های حرفه ای و سالم و بدون تربیت خبرنگاران نخبه و مستقل، رشد کشور شتاب نخواهد گرفت و خیلی از واقعیت ها و مسائل پشت پرده همچنان برای عموم فاش نمی شود! مخصوصا که در روز روشن فردوسی پور ها را خفه می کنیم یا مزدک میرزایی ها را آگاهانه فراری می دهیم و...
 روزت مبارک عادل، شب بخیر مزدک! تو باید می ماندی و می پوسیدی یا با آقایان کنار می آمدی...
خبرنگار عزیز روزت مبارک
شب و روزت مبارک!
 


کد مطلب: 112680

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/112680/روزت-مبارک-عادل-شب-بخیر-مزدک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir