۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵

تاثیر خارج از صحنه بر صحنه در فوتبال آلمان

اعظم شیرویی
دیدار دو تیم بایرن مونیخ و هوفنهایم در لیگ آلمان به سود بایرن مونیخ پیش می‌رفت که به دلیل  توهین هواداران بایرن مونیخ علیه دیتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم، داور بازی را متوقف کرد و به حالت تعلیق درآورد.
تاثیر خارج از صحنه بر صحنه در فوتبال آلمان
دیدار دو تیم بایرن مونیخ و هوفنهایم در لیگ آلمان به سود بایرن مونیخ پیش می‌رفت که به دلیل  توهین هواداران بایرن مونیخ علیه دیتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم، داور بازی را متوقف کرد و به حالت تعلیق درآورد. دو تیم و اعضای کادر فنی آنها راهی رختکن شده و سرنوشت ادامه بازی مشخص نبود تا اینکه... طی اقدامی با اخلاق حرفه ای  بازیکنان بایرن مونیخ در بازگشت به زمین به دلیل بی احترامی هواداراشان  حاضر به بازی کردن در ادامه نشدند و به دلجویی از بازیکنان و مالک هافنهایم پرداخته و  دقایق پایانی بازی را در میانه زمین به پاسکاری با بازیکنان حریف مشغول شدند  

 این عمل همان فرهنگ است که در سردر همه باشگاههای کشور ما زده و به عنوان تبلیغات سیاسی و مذهبی ( باشگاه ، هوادار و بازیکن) از آن استفاده می کند.
ولی در کل دنیا  به آن اخلاق حرفه ای می گویند که یک مدیر باشگاه ، بازیکن و مربی یاد می گیرند که باید به افراد از هر طبقه و قومی احترام گذاشت هر چند کار اشتباهی انجام داده باشد .....
 
 نکته ای مهمی که ذهن مرا به خود مشغول کرد علت این توهین و درخواست هوادارن بود که البته در چندین مسابقه انجام می شود .

 توهین های سریالی به دیتمار هوپ در فوتبال آلمان تبدیل به اتفاقی همیشگی شده و این واکنش های تند از سوی هواداران چندی قبل و توسط طرفداران دورتموند آغاز شده بود.
 
روابط بین هوادارهای دورتموند و هافنهایم از زمانی که این باشگاه در سال 2008 با کمک دیتمار هوپ میلیاردر به بوندسلیگا راه یافته بود، خراب شد. هواداران دورتموند معتقدند که ورود این باشگاه به بوندسلیگا فرهنگ فوتبال این لیگ که موید آن است که بیش از 50 درصد مالکیت باید در دست هواداران باشد را تضعیف می کند و در واقع حضور چنین تیم هایی در فوتبال آلمان در بلند مدت به ضرر فوتبال این کشور خواهد بود.
 
 در واقع هوفنهایم در حال حاضر تنها تیمی است که مالکیت متفاوتی با دیگر باشگاه ها دارد و متعلق به شخص است، اما دیگر باشگاه ها به قانون 1+50 سهام متعلق به هواداران پایبند هستند.
 
 اینکه باید اخلاق حرفه ای و احترام به قانون را رعایت کرد شکی نیست و این ادبیات توهین کاملا محکوم است ولی یادمان نرود در ورزش قهرمانی یا حرفه ای دلیل این توهین هوادارها قابل تامل است ، درخواستی برای حق هواداری خودشان برای پیشرفت کل فوتبال آلمان ولی این توهین واقعا مورد سرزنش است ولی علت توهین به تامل بیشتر نیاز دارد.
کد مطلب: 124773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *