کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محکومیت ترور و وظیفه ما

علی اکبر مختاری

8 آذر 1399 ساعت 13:27

در روزهایی که مردم ایران در شرایط سخت جنگ اقتصادی به سر می بردند و با تورم و افزایش نرخ روزانه مایحتاج و اقلام معیشتی، طاقت مردم طاق شده است خبر ترور یکی از مدیران ارشد برنامه موشکی و هسته ای ایران غم و اندوهی سترگ بر دلها افزود.


در روزهایی که مردم ایران در شرایط سخت جنگ اقتصادی به سر می بردند و با تورم و افزایش نرخ روزانه مایحتاج و اقلام معیشتی، طاقت مردم طاق شده است خبر ترور یکی از مدیران ارشد برنامه موشکی و هسته ای ایران غم و اندوهی سترگ بر دلها افزود. انگار بیش از پیش باید درگیر جنگ و خشونت باشیم و جدال و غم و غربت، میراث همیشگی ملت نجیب ایران است. انسان به جهت انسانیت و منطق عقلانیت و گفتگو میتواند مسائل و مشکلات خود را با گفتگو حل کند و برای بشریت، ترور و خشونت قابل تحمل نیست و حذف فیزیکی در هر زمان و مکانی محکوم است. خبر شهادت محسن فخری زاده در صدر اخبار رسانه های جهان قرار دارد و واکنشها به این وحشیگری و دسیسه شوم ادامه دارد. دولت اشغالگر اسرائیل در صدر لیست تروریسم دولتی قرار دارد و با توجه به سابقه سیاه ترور دانشمندان هسته ای ایران مسبب و بانی اصلی این توطئه است.
نکته اول اینکه ما هم اکنون در شرایط حساس و سختی قرار داریم و بحرانهای داخلی و خارجی  از هر سو به دولت و مردم فشار آورده است. اینک بیش از گذشته نیازمند وحدت و همدلی و همگرایی هستیم لذا مصادره کردن ترور این فرد خدوم و متخصص در جنگ قدرت و دشمن خواندن برخی مسئولین یا تجمع و آشوب برای فشار آوردن به دولت در مسیر مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریمها نشانه بی بصیرتی و بازی در زمین دشمن است. پایان عمر دولتی رادیکال در ایالات متحده مساوی با پایان خوشی و یکه تازی رژیم اشغالگر صهیونیزم است و در این زمان کوتاه باقیمانده هر دو دولت شوم بدنبال تلخ کردن کام مردم ایران هستند و احتمال هر گونه جنگ افروزی و آتشبازی در منطقه وجود دارد لذا نیروهای سیاسی و گروهها باید با نگاهی وسیعتر تحولات را رصد کنند و منافع ملی و آرامش و آسایش مردم موضوع اصلی و کلیدی همگان باشد.
با تکرار سناریوی ترور فیزیکی افراد در خاک ایران توسط رژیم اسرائیل که ادامه پروژه حذف نخبگان و دانشمندان برنامه هسته ای ایران است و با اجرای موفق و برنامه ریزی شده آن، این پرسش در اذهان شکل میگیرد که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ما که مدعی برتری و اشراف به امور هستند چرا اینگونه غافلگیر شده اند و دوباره از همین نوع جنایت تکرار شده است؟ چرا نیروهای امنیتی ما قادر به شناسایی و خنثی سازی این دسیسه نبوده اند و آیا همچنان این نوع ترور در آینده تکرار خواهد شد؟
  از این حادثه تلخ به راحتی نمی توان گذشت و افراد و نهادهای امنیتی باید پاسخگو باشند چرا نوع و مقدار بمبی که در خودرویی در این عملیات تروریستی جاگذاری شده و تعداد زیاد افراد مسلحی که درگیر ماجرا بودند شناسایی نشده اند در شرایطی که در روزهای قبل  نخست وزیر اسرائیل به کشورهای عربی منطقه سفر کرده و غیر مستقیم نوید خبرهایی را درباره دشمنی با ایران می دهد. در این شرایط هر عقل سلیمی میتواند حدس و گمانش این باشد که باید نسبت به قبل هوشیارتر باشد و سفرها و تحرکات را بیشتر کنترل کند. وضعیت پیش آمده نشانه وجود برخی حفره های امنیتی در سیستم است. لذا اصلاح ساختارها و تحول در نیروهای انسانی در سیستم امنیتی و تخصصی شدن و به کار گماشتن متخصصین و گذر از انتصابات سیاسی ضرورت دارد.
دولت و وزارت امورخارجه ایران باید به بیانیه و توئیت کردن بسنده نکنند و با شکایت به دیوان دادگستری بین المللی و سازمان ملل، علاوه به اعتراض به این ترورهای کور، اقدام جدی و قاطعی داشته باشد. در این ماجرا قطعا افکار عمومی جهان، خشونت، ترور و حذف را محکوم می کند لذا باید افراد و گروههای مدنی در سراسر جهان را نسبت به این موضوع حساس کرد و جهانیان را از مظلومیت و محرومیت مردم ایران آگاه ساخت.
 


کد مطلب: 140548

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/140548/محکومیت-ترور-وظیفه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir