۱
۰
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷

معادله موفقیت اسکوچیچ و دلالان فوتبالی!

شهرام اصغری
تکراری‌ترین جمله‌ای که در نقد عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی شنیدیم مربوط به این جمله می‌شد که اغلب می‌گفتند، اسکوچیچ تیم پرمهره و نیمکت بسیار عالی دارد! 
معادله موفقیت اسکوچیچ و دلالان فوتبالی!
تکراری‌ترین جمله‌ای که در نقد عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی شنیدیم مربوط به این جمله می‌شد که اغلب می‌گفتند، اسکوچیچ تیم پرمهره و نیمکت بسیار عالی دارد! 
برخی طوری حرف می‌زنند که انگار یک مربی درجه‌ی سه یا یک مربی متوسط وطنی هم می‌توانست در مسابقات برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر چهار برد متوالی از حریفان بگیرد اما باید به صراحت اعتراف کنیم که مربیگری فن و مهارت است و با وجود این‌که خیلی‌ها از بد حادثه مربی شده‌اند اما شم و استعداد مربیگری آن‌ها با مربی حرفه‌ای و دوره دیده‌ای مثل اسکوچیچ قابل قیاس نیست.همه شاهد بودیم ویلموتس پرادعا با تیم ملی ما چه‌ها که نکرد.
درست است که این مربی کروات کارنامه‌ی آن‌چنانی و خاصی ندارد اما در عمل نشان داده که استعداد خوبی در کارش دارد و به‌خوبی بر توانمندی‌ها و اوضاع و احوال روحی-روانی بازیکنان ایرانی تسلط دارد و همین موضوع امتیاز خوبی برای یک مربی به‌شمار می‌رود.
این‌که تیم ملی ایران در ادوار مختلف بازیکنان آماده و مدعی داشته است، شکی نیست اما خیلی وقت‌ها اتفاق افتاده که مربیان تیم ملی در کنترل چند بازیکن ستاره یا حتی معمولی عاجز مانده‌اند و در تیم اختلاف و تفرقه حاکم شده است. در این دوره اسکوچیچ واقعاً تمام بازیکنان شایسته و مدعی را به اردو فراخواند و از توانمندی‌های آن‌ها به‌خوبی استفاده کرد. او مثل خیلی از مربیان با بازیکن خاصی لجبازی نکرد کاری که حتی از کی‌روش شاهد بودیم و در مقاطع خاصی چند بازیکن بسیار آماده را بنا به دلایلی که معلوم نشد، از تیم ملی کنار می‌گذاشت! (عقیلی، رحمتی، علیزاده، سیدجلال و ...).
اسکوچیچ در همین مدت کوتاه نشان داد در تعویض بازیکنان نیز دانش و مهارت خوبی دارد. او مثل برخی از مربیان سنتی در تعویض بازیکنان و متحول کردن تیم، هواداران را عذاب نداد و اتفاقاً از نهایت ظرفیت تعویض‌هایش نیز استفاده می‌کرد تا به همه فرصت بازی برسد. از همه مهم‌تر این‌که، هیچ بازیکنی به تعویض خود یا حتی بازی نکردنش در ترکیب اصلی اعتراضی نکرد و این یعنی اسکوچیچ مربی با دیسیپلینی است و تمام بازیکنان از او حساب می‌برند. ناگفته پیداست در مسابقات بحرین حریفان آن‌چنان قدَری نداشتیم اما خوب می‌دانیم سرمربی تیم ملی نیز فرصت زیادی برای شناخت تیم نداشت و خیلی خوب از کمترین فرصت‌ها استفاده می‌کرد. 
و نکته‌ی پایانی این‌که به نظر می‌رسد، گروه دلالان اطراف فدراسیون دوباره وسوسه شده‌اند تا با مبالغ بسیار بالایی مربی جدیدی جذب کنند یا کاری کنند قیمت این مربی هم افزایش یابد و... که از مدیران فدراسیون انتظار می‌رود نگذارند «فوتبال» این دل‌خوشی مردم دوباره بازیچه‌ی دلالان و سودجویان قرار گیرد. همه باهم تلاش می‌کنیم با اقتدار بالایی در ادامه‌ی مسابقات حاضر شویم و در نهایت بتوانیم مجوز مسابقات جام جهانی قطر را نیز تصاحب کنیم. واقعاً حیف است جای ایران در این مسابقات خالی باشد.
کد مطلب: 152585
برچسب ها: اسکوچیچ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کمالی
Singapore
حاشیه فوتبال پر از دلال شده خواهشا اجازه ندهید اینا دوباره تیم ملیو قبضه کنند!!!!!!!!