۱
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲

ماجرای شاسی‌ بلند شهرداری سمنان و میثم مطیعی!

در روزهای گذشته خبری با عنوان “شاسی بلند شهرداری سمنان در اختیار مداح معروف؟!” در فضای مجازی استان دست به دست شد.
ماجرای شاسی‌ بلند شهرداری سمنان و میثم مطیعی!
در روزهای گذشته خبری با عنوان “شاسی بلند شهرداری سمنان در اختیار مداح معروف؟!” در فضای مجازی استان دست به دست شد.
سرپرست شهرداری سمنان در جوابیه‌ای به این مطلب واکنش نشان داد که این پاسخ، حاوی نکات عجیب و بعضا غریبی بود.
اول اینکه علیرضا شربتدار سرپرست شهرداری سمنان گفته است: “بدنبال درخواست یکی از اعضای هیات امنای مسجد عابدینیه … و از آنجائیکه یکی از وظایف شهرداری مشارکت در برنامه‌های فرهنگی- مذهبی است، موافقت کردم.”
حال این سوال مطرح می‌شود که آیا در این مدت فقط یکی از اعضای هیات امنای مسجد عابدینیه چنین درخواستی داشته است؟ هیچ شخص دیگری در تمام این سال‌ها درخواست مشابهی نداشته است؟
این عضو هیات امنای مسجد عابدینیه احتمالا آقای مهدی خراسانیان، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیست؟ همان کسی که در زمان خرید این خودرو در کانال خود نوشته بود “مخالفت خود با خرید لوکس و گران قیمت اعلام داشتم و من به نوبه خودم از این اقدام ناپسند متاسفم و عذرخواهم و در حد توان تلاش کردم که اموال مردم خرج خوی اشرافی گری نشود . باز هم متاسفم”.
بطور کلی، از آنجا که به گفته خودتان، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی- مذهبی جز وظایف‌تان است، اگر مثلا یک گروه تئاتر یا یک گروه موسیقی چنین درخواستی کنند، بازهم موافقت می‌کنید؟ احیانا این موافقت ربطی به مراودات سیاسی و نسبت‌های فامیلی و … که ندارد؟
ضمنا یادآوری این نکته ضروری است که اگر موضوعی جز وظایف یک دستگاه باشد و مدیران مربوطه از اجرای آن سر باز زنند، مشمول قانون ترک‌فعل خواهند شد و باید مجازات شوند.
حالا که شهرداری با اعلام رسمی و رسانه‌ای عالی‌ترین مقام‌اش چنین وظیفه‌ای دارد، حتما به تمامی گروه‌های فرهنگی- مذهبی اطلاع‌رسانی خواهد شد تا نسبت به مطالبه حق خود و استفاده از این ظرفیت قانونی که اتفاقا وظیفه هم هست، اقدام نمایند.
در جای دیگری سرپرست محترم شهرداری سمنان می‌فرماید: “دلیل استفاده از خودروی شاسی بلند آن بود که خودروی مذکور دچار نقص فنی بود و نمایندگی آن در تهران قرار دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از این امر که خودرو صرفا برای اصلاح نقص فنی به تهران برود، فرصت را غنیمت شمردیم و از همین خودرو استفاده کردیم.”
سوالی که ذهن افکار عمومی را به خود مشغول ساخته، این است که اگر این ادعا صحت داشته باشد، خودرو به تهران می‌رفت، تعمیر می‌شد و بر می‌گشت؛ اما حالا به تهران رفته، تعمیر شده، آقای مداح را به سمنان آورده، مجددا از سمنان به تهران رفته و مداح را به منزل رسانده و در نهایت مجددا از تهران به سمنان برگشته است، یعنی چهار بار رفت آمد خودروی بیت‌المال در این مسیر. این چگونه فرصتی است که از درک و فهم ما به عنوان مردم خارج است؟؟
موضوع بعدی رفتار مداح معروف است که دولت قبل را اشرافی می‌دانستند و به روحانی و دار و دسته‌اش می‌تاختند و با پروپاگاندای رسانه‌ای آن ها را غرب‌گرا می نامیدند که درد و رنج مردم را نمی‌فهمند و …
ناخوادآگاه به یاد چند بیت از شعرخوانی میثم مطیعی در مراسم عید فطر سال ۱۳۹۶ جهت یادآوری لزوم رعایت عدالت و پرهیز از سواستفاده ازبیت‌المال افتادیم:
ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری
منصبت را نکند طعمه خود پنداری
راه می جویی اگر، شیوه مولاست دلیل
قصه آهن تفتیده و دستان عقیل
حرف تبعیض در آیین علی هرگز نیست
آهن سرخ گواه است خط قرمز نیست

منبع:پیام گوی سمنان
کد مطلب: 156650
برچسب ها: میثم مطیعی سمنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *