۱
۱
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹

پارادایم پیروزی در شکست اصلاح طلبان

جواد گیاه شناس
پارادایم  پیروزی در شکست اصلاح طلبان
علی (ع) مظهر پیروزی در شکست است، ما همواره پیروزی را در پیروزی میشناسیم،ولی علی (ع) در س بزرگی به ما دادوآن درس پیروزی در شکست است .
دکتر شریعتی با ارائه جملات بالا رویکردی را فرا روی جامعه امروزین ایران قرار داده است و نویدی را که همواره پیروزی در پیروزی نیست را متجلی ساخته است . دیر زمانی از انتخابات پر حرف و حدیث ۸۸ و حوادث بعد از آن نمی گذرد ،حوادثی که با اعلام پیروزی احمدی نژاد بخشی از اصلاح طلبان را بر محاق برد و چه هزینه ها یی را که فرا روی بخشی از بدنه جامعه قرار نداد. حوادثی که شاید بخشی از اتفاقات آن از جمله دادگاه کهریزک نیز تاکنون ادامه داشته و از سوی دیگر هزینه های دیگری نیز به نظام اسلامی تحمیل نموده است. این همه سناریوئی را برای اصلاح طلبان ایجاد کرد تا جایی که برخی ناامیدانه و بدون توجه به ریشه های فکری اصولگرایان و دغدغه های آنان حتی بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند و حتی بر خاتمی و رفتار انتخاباتی وی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی تاختند.
آنچه بیش از همه در این راستا قابل توجه و ارزیابی است شکست انگاره های ذهنی و هزاره گرایی خیالی اصولگرایان در قدیسی به نام احمدی نژاد است . کسانی که بخشی از بدنه اصلاح طلبان را با مدل و آرمان ولایتمداری احمدی نژاد به سخره می گرفتند و اصلاح طلبان را فاقد عنصر ولایتمداری و اتهامات دیگر می انگاشتند به یکباره با ۱۱ روز دورکاری رئیس جمهور به تلاطم افتادند و با هزار بهانه سعی کردند به هر صورت به ترمیم چهره اصولگرایی اقدام نمایند و حتی تا بدانجا پیش رفتند که ادعا کردند حلقه انحرافی که حول رییس جمهور جمع شده است و گفتمان مشاییسم و نگرش های وی را جعلی بر اجمدی نژاد دانستند و تلاش کردند وی را تطهیر نمایند پروژه ای که بارها بدان دست زدند . آنان با تاکید بر چینی پرک گردیده ذهنیت خیالی شان بارها برای بیرون آوردن احمدی نژاد از خطر سقوط اقدام نمودند . تا جاییکه علیرغم کژ رفتاریهای رییس جمهور برخی اصولگرایان او را همچنان دلسوز نظام دانستند تا اینکه بر خلاف نگرش مقام معظم رهبری در دعوت مسئولین به پرهیز از اختلاف در گفتاری صریح خطاب به مسئولین با این مبنا که : ((از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است((، باز احمدی نژاد دردسر ساز شد. او در جریان استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی به روسای دو قوه مقننه و قضاییه اتهاماتی را وارد ساخت و خانواده آنها را به فساد متهم ساخت اما این نماد اصولگرایی برای برخی همچنان تابو بود و او را قدیسی بر فراز اندیشه های ناب اصولگرایی می انگاشتند تا جاییکه برخی از اصولگرایان مشغول دعا بودند که احمدی نژاد روزی به آرمانهایشان و گفتمان آنها بازگردد . آنها حساب وی را از مشائی جدا می نمودند غافل از اینکه وی در سویدای دیگریست؛ اینکه در جریان ثبت نام مشائی عنوان نماید که مشائی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشائی ....
بنابراین نکته ای که اصلاح طلبان می بایست بدان توجه نمایند ساخت پیروزی بزرگ از ویرانه شکست انتخابات ۸۸ است . پیروزی که شاید اگر با انتخاب کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۸۸ اتفاق می افتاد به بزرگی پیروزی بزرگ امروزین نبود چرا که بخشی از بدنه اصولگرایی را می توانست فعال نگه داشته و شاید آنان امروز موتور روشن برای مقابله با اصلاح طلبان آماده می شدند . اما اکنون با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی سرگیجه بزرگی در اردوگاه اصولگرایان اتفاق افتاده است و می تواند دستاورد بزرگتری را ایجاد نماید . این همه نشان دهنده پیروزی بزرگ اصلاح طلبان در شکست است .
کد مطلب: 30210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


naser
ضمن تشکر از مقاله باید خدمت شما عرض کنم که این اصولگرایان با توجه به چنگ اندازی به همه ارکان نظام ملت را به عزا نشانده اند و هیچکس را یارای پرسش نیست بعد شما میخواهید با گفتن پیروزی در شکست دل ما را خوش کنید! در هر صورت موفق باشید.