۱
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴

حالا با جسارت از کي‌روش عذرخواهي کنيد!

شهرام اصغري
در ماجراي انتقال دو بازيکن پرسپوليسي به تيم ترکيه‌اي ديزه اسپور، کارلوس کي‌روش چه طعنه‌ها که نشنيد و مخالفان سرمربي تيم ملي هم چه اتهام‌ها و حرف‌هايي که پشت سر وي نزدند!
حالا با جسارت از کي‌روش عذرخواهي کنيد!

در ماجراي انتقال دو بازيکن پرسپوليسي به تيم ترکيه‌اي ديزه اسپور، کارلوس کي‌روش چه طعنه‌ها که نشنيد و مخالفان سرمربي تيم ملي هم چه اتهام‌ها و حرف‌هايي که پشت سر وي نزدند!

فراموش نکرده‌ايم برخي در رسانه‌هايشان به صورت علني عليه کي‌روش موضع‌گيري و او را به موضع‌گيري عليه تيم‌هاي باشگاهي متهم کردند. آنها حتي برانکو ايوانکويچ را هم عليه کي‌روش شوراندند و باعث شدند در مقطعي برخي هواداران پرسپوليس عليه سرمربي تيم ملي شعارهايي سردهند يا بنر اعتراض‌آميزي روي سکوها نصب کنند. حتي امير قلعه‌نويي هم به نوعي وقتي ديد آب گل‌آلود شده است عليه کي‌روش حرفه‌اي مصاحبه‌هايي انجام داد! فاجعه‌بارتر اينکه با اين بهانه توانستند برنامه‌هاي تيم ملي را برهم بزنند و کي‌روش اردوي ارمنستان را لغو کند و با شک و ترديد‌هايي به دنبال کردن برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي در راه جام جهاني 2018 روسيه بپردازد که اين مساله ضربه بزرگي به فوتبال ما در راه آماده‌سازي جام جهاني بود و هواداران فهيم فوتبال مخالفان احساسي کي‌روش را نخواهند بخشيد که الکي او و برانکو را به جان هم انداختند و باعث شدند اردوي آماده‌سازي و هماهنگي ملي‌پوشان برهم بخورد!

کي‌روش با اين موضوع برخوردي منطقي و حرفه‌اي داشت و طي مصاحبه‌اي هم رسما اعلام کرد به برانکو اطلاعات غلطي داده‌اند و... البته در اين ميان از نقش و ميانجيگري مهدي تاج نبايد غافل شد که خيلي خوب پروسه را مديريت کرد و ظاهرا تاج هم مي‌داند که سرمربي تيم ملي از چه جايگاه و تفکراتي برخوردار است.

حالا با گذشت زمان منتقدان کي‌روش رسوا شدند و ماجراي انتقال طارمي و رضاييان به جايي رسيد که بر همگان ثابت شد کي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي به نقل و انتقال بازيکنان کاري ندارد. کي‌روش برنامه‌ها و قوانيني را در تيم ملي دنبال مي‌کند که شايد برخي بازيکنان تصميم بگيرند براي آينده فوتبال خود در فلان تيم بازي کنند يا خير؛ اما کي‌روش بسيار حرفه‌اي‌تر از اين حرف‌هاست که مثلا بخواهد تيم پرسپوليس را تضعيف کند.

تمام مربيان دنيا آرزو دارند تيم‌هاي باشگاهي تقويت شوند بي‌شک تقويت پرسپوليس هم باعث تقويت ملي‌پوشان اين تيم خواهد بود و يک مربي کارنامه‌دار و حرفه‌اي کاري نمي‌کند يک تيم باشگاهي تقويت يا تضعيف شود.

برخي هواداران حتي کي‌روش را متهم به طرفداري از عليرضا منصوريان کردند که برخي رسانه‌هاي آماتور ورزشي هم به اين امر دامن زدند! با اين حال گذر زمان خيلي‌ چيزها را ثابت کرد تا مشخص شود سرمربي تيم ملي کشورمان اصلا چنين بي‌برنامگي‌ها و دخالت‌هايي در ذهن و تفکراتش جايي ندارد.

حالا وقت آن رسيده مخالفان کي‌روش به خود بيايند و با جسارت تمام و کاملا مردانه از سرمربي تيم ملي عذرخواهي کنند و به مردم بگويند در اين خصوص دچار سوءتفاهم و اشتباه شده بودند. آقايان بايد اعتراف کنند بازيکني چون مهدي طارمي با تصميم شخصي و مشاوره مدير برنامه‌هايش تصميم داشت به تيم ترکيه‌اي ديزه اسپور بپيوندد و حالا هم با تصميم خودش و مشورت مدير برنامه‌هايش به پرسپوليس بازگشت و اين موضوع هيچ ارتباطي به کي‌روش ندارد.

کد مطلب: 58399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *