۰
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۹

کی‌روش را باور داریم اما...

شهرام اصغری
کی‌روش را باور داریم اما...
با اینکه برخی می‌خواهند به نوعی تمرکز کارلوس کی‌روش را قبل از مسابقات مهم با حریفان برهم بزنند اما خوشبختانه در مجموع تیم ملی در عمل و در میدان مسابقه بدون حاشیه ظاهر می‌شود و واقعا مربیان تیم انگیزه بازیکنان را خیلی خوب تحریک می‌کنند ضمن اینکه رقابت بسیار خوبی بین بازیکنان ایجاد می‌کنند آن هم رقابت سالم تا جایی که هر بازیکنی از چرخه بازی‌های تیم ملی خارج می‌شود حرفی نمی‌زند و خودش اعتراف می‌کند که تصمیم کی‌روش تصمیم درستی بوده است. باز هم خوشحالیم که تیم ملی تا اینجای کار امتیازهای بسیار خوبی را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه جمع‌آوری کرده است و فقط از بابت تساوی خارج از خانه مقابل چین کمی ناخرسندیم و معتقدیم تیم ملی اگر با تدارکات خوب به مصاف چین می‌رفت حتما می‌توانست با سه امتیاز کامل به تهران برگردد.
با این اوصاف تیم ملی خودش را برای کسب سه امتیاز کامل دیدار با سوریه آماده می‌‌کند. دیداری که طبق برنامه روز سه‌شنبه 25 آبان ماه و در کشور مالزی برگزار می‌شود. کشوری که آب و هوایی شرجی دارد و البته که سوری‌ها نیز با توجه به اینکه جزو کشورهای غرب آسیا هستند؛ از این بابت نباید نگرانی خاصی داشته باشیم.
نکته مهمی که قصد داریم در این مطلب بدان اشاره کنیم لیست جدید کارلوس کی‌روش است که واقعا باعث تعجب همگان شده لیستی که تقریبا دچار تغییرات زیادی شده است. از حذف علیرضا حقیقی گرفته تا آندرانیک تیموریان یا دعوت از سوشا مکانی همگی باعث تعجب دوستداران فوتبال شده با این حال در آستانه بازی با سوریه کمی احساس نگرانی می‌کنیم و با اینکه تصمیمات کی‌روش حرفه‌ای را باور داریم اما این بار با این فهرست کمی دلمان می‌لرزد و مثل سابق قرص نیست.
این بار علیرضا بیرانوند از ناحیه دست دچار مصدومیت شده و همگان تصور می‌کردیم در نبود او علیرضا حقیقی همان دروازه‌بانی که در جام جهانی 2014 برزیل از دروازه تیم ملی حراست می‌کرد، فرصت بازی پیدا کند اما کی‌روش تصمیم عجیبی گرفت و اخباری، مظاهری و مکانی را به اردو فراخواند. گفته می‌شود شانس مظاهری و اخباری برای بازی در دیدار مقابل سوریه زیاد است. کی‌روش این بار هم به بازیکنان پرسپولیس توجه بیشتری کرده که تا حدودی نیز تامل‌برانگیز است و شاید آبی‌پوشان پایتخت بیش از هر تیم دیگری از این موضوع انتقاد دارند. در خصوص دعوت از لژیونرها هم سرمربی تیم ملی و علی کریمی از لیگ کرواسی را به تیم ملی فراخوانده است که این دعوت با انتقادهای زیادی مواجه شد. در خط حمله هم رضا قوچان‌نژاد و مهدی طارمی به همراه کریم انصاری‌فرد حضور دارند که مهاجمان تیم ملی باید نگذارند جای خالی سردار آزمون در نوک خط حمله احساس شود در مجموع با اینکه سوریه نمی‌تواند حریف قدری برای کشورمان باشد اما امیدواریم تصمیم اخیر کی‌روش به نفع تیم ملی تمام شود و از این دیدار هم بتوانیم سه امتیاز کامل کسب کنیم. تیمی که با چنگ و دندان از حریفان قلدری چون ازبکستان و کره‌جنوبی امتیاز کامل را گرفته است در مصاف با سوریه هم باید آقایی خود را در فوتبال آسیا به رخ بکشد که شکست سوریه یکی از نشانه‌های شایستگی حضور ایران در روسیه است و امیدواریم این بار هم کی‌روش هم رقیب را مات کند هم اینکه جواب سوال‌های منتقدان داخلی را با ارائه یک بازی قوی و هدفمند بدهد. به امید سرافرازی ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی.
کد مطلب: 63086
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *