کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحول بزرگ بهاری ها؛ از زنبیل قرمز تا بست نشینی!

25 آبان 1396 ساعت 13:02

حمید بقایی و یارانش بعد از اینکه از تاکتیک «زنبیل قرمز» استفاده کردند و متاسفانه این تاکتیک پاسخ نداد ، اعلام کردند که از «سنت آشنای بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم» استفاده می کنند .


حمید بقایی و یارانش بعد از اینکه از تاکتیک «زنبیل قرمز» استفاده کردند و متاسفانه این تاکتیک پاسخ نداد ، اعلام کردند که از «سنت آشنای بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم» استفاده می کنند . این سنت ، البته برای نسل امروز چندان آشنا نیست و آخرین بست نشینی مربوط به 111 سال پیش است که شیخ فضل الله نوری در دوران محمّد علی شاه قاجار انجام داد. به نظر می رسد منظور حمید بقایی و یاران ، این است که سنت بست نشینی ، نسبت به سنت زنبیل قرمز دست گرفتن ، برای مردم آشناتر است ، که اگر از این زاویه نگاه کنیم حق دارند.
صاحب نظران معتقدد در این اوضاع و احوال که گند کار «مسکن مهر» در آمده ، اگر علی نیکزاد وزیر مسکن دوران احمدی نژاد ، بست نشینی می کرد ، معقول تر بود ؛ اما صاحب نظران باتجربه تر معتقدند که محال است نیکزاد چنین کند . اگر قرار بود خطری نیکزاد را تهدید کند و او را به بست نشینی بکشاند ، زمان انتخابات ریاست جمهوری باید چنین می شد که او ،  در قامت رئیس ستاد رئیسی ، دیدار رئیسی –  تتلو را راه انداخت و بزرگترین خدمت را به یاران بهاری اش کرد . در مقابل آن اتفاق ، ریختن دیوارهای مسکن مهر که چیزی نیست! ضمن اینکه این برادر ادعا کرده که اتفاقا مسکن مهر خیلی محکمتر از ساختمانهای مشابه بوده است . واقعا  این نیکزاد با همین فرمان جلو بره ، چند وقت دیگه ادعا می کنه هاله نور احمدی نژاد منتقل شده روی کله او!
بهر حال کسی که بست نشینی اش را اعلام کرده ، حمید بقایی است ، نه علی نیکزاد . بعد از این اعلام ، عکسهای بست نشینی حمید بقایی هم آمد . متاسفانه در عکسها از محمود احمدی نژاد و درخت ( اسفندیار رحیم مشایی سابق) خبری نیست و متاسفانه این افراد ، فعلا در خانه هایشان بست نشسته اند .البته از درخت که توقعی نیست ، ریشه در خاک دارد و جابجا کردنش سخت است اما اینکه چرا احمدی نژاد نرفته ، جای سوال دارد . شاید اگر او هم می رفت بست نشینی ، کسی نبود که به درخت آب و کود بدهد ؛ کسی چه می داند.
هر چه هست ، این حرکت  برای بقایی ، یک حرکت رو به جلو بود . اینکه یک نفر از زنبیل قرمز دست گرفتن برسد به بست نشینی برسد واقعا یک تحول بزرگ است و باید او را تشویق کرد ؛ شاید این نوع تحولها به درخت هم منتقل شود و او هم به طرف حیات انسانی حرکت کند!
محمدحسین روانبخش
 


کد مطلب: 77191

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/77191/تحول-بزرگ-بهاری-زنبیل-قرمز-بست-نشینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir