۰
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰

مردم از این یک بام و دوهوا خسته اند

چند روز پیش صدای یکی از نمایندگان مجلس هنگام ضبط تصاویر صحن علنی منتشر شد که درباره ضرورت "پخش تصاویر دختر خوشگلا" حرف می زد! صدایش هم همه جا پخش شد و همه هم متاسف شدند که یک نماینده مجلس، اینگونه حرف زده.
مردم از این یک بام و دوهوا خسته اند
چند روز پیش صدای یکی از نمایندگان مجلس هنگام ضبط تصاویر صحن علنی منتشر شد که درباره ضرورت "پخش تصاویر دختر خوشگلا" حرف می زد! صدایش هم همه جا پخش شد و همه هم متاسف شدند که یک نماینده مجلس، اینگونه حرف زده. اما عزمی ایجاد نشد که آن نماینده را پیدا کنند و بگوید اصلا در مجلس چه کار می کند؟ جای این آدم مجلس نیست. جای دیگریست...
 
پنجشنبه فیلمی منتشر شد از برخورد گشت ارشاد با یک دختر به قول خودشان بدحجاب. جرمش این بود که بدحجاب بود اما چنان با او برخورد کردند که کلا حجاب از سرش کشیدند. ماموران مرد هم آن طرفتر در حال نگاه کردن بودند. شاید مدعی شوند چون آن ماموران زن در حال اجرای قانون بودند، آنها هم دخالت نکردند اما فکر نمیکنم برخورد فیزیکی و ضرب و شتم، آن هم به جرم بدحجابی، برخورد قانونی باشد. البته از ماموران مرد هم خیلی انتظاری نیست. از برخورد یک مامور پلیس با یکی از دختران خیابان انقلاب که او را از بالای سکو به پایین پرت کرد و موجب شکستگی پایش شد هم که بگذریم، وقتی مامور راهنمایی و رانندگی هم به خودش اجازه می دهد با یک راننده در سیستان و بلوچستان برخورد فیزیکی کند و سیلی به گوشش بزند، از دیگران چه انتظاری می توان داشت؟
 
جالب اینجاست که چه در مورد حرفهای آن نماینده در مجلس که هنوز معلوم نیست که بوده، چه در مورد اقدام آن مامور گشت ارشاد و چه در مورد اقدام آن مامور راهنمایی و رانندگی، همه فقط متاسف شدند. از مردم که کاری بر نمی آید اما مسوولان چه می کنند؟
 
سخنگوی ناجا از تلویزیون، قول برخورد با ماموران خاطی را داده اما من که چشمم آب نمی خورد. وقتی باورم می شود با او برخورد کرده اند که ببینم با او چه برخوردی شده. شنیدن هم کافی نیست. چرا که خیلی از مردم، اعتمادی به گفته ها ندارند.
 
خانمها مولاوردی و ابتکار به درستی توئیت می کنند و واکنش نشان می دهند و ابراز تاسف می کنند، اما باور کنید انتظار مردم  از شما ابراز تاسف نیست. انتظار مردم از شما، عمل کردن است. مردم به شما و دولت بی اعتماد شده اند و از شما عمل می خواهند. در این ۵ سالی که آقای روحانی رییس جمهور بوده، چه اقدام عملی برای اصلاح رویه گشت ارشاد صورت گرفته که حالا شما باز هم آن را تکرار می کنید؟ مگر با توئیت کردن، آن هم در یک رسانه فیلتر شده، کاری از پیش می رود؟
 
حالا که به قضیه فیلترینگ رسیدم، بگذارید این را هم بگویم که در قضیه مقابله با بدحجابی، مسوولان محترم قانون را دستاویز قرار می دهند که برخورد با بی حجابی و بدحجابی قانون است و افرادی که کار غیرقانونی انجام می دهند سزاوار برخورد هستند. اما سوال من این است که مگر استفاده از فیلترشکن قانونی است که اغلب مسوولان از آن استفاده می کنند تا توئیت کنند؟ اگر این سایتها و شبکه های اجتماعی غیرقانونی است و به همین دلیل فیلتر شده، پس چرا خودتان قانون را دور می زنید؟ اگر خودتان قانون را قبول ندارید و آن را دور می زنید چطور انتظار دارید مردم قوانین شما را درباره حجاب قبول داشته باشند وقتی خودتان به بعضی قوانین دیگر پایبند نیستید؟ قانون، قانون است. یک بام و دو هوا را مردم درک نمی کنند.
 
یک بام و دو هوا را در برخورد با متخلفان هم می توانیم ببینیم. آقای مرتضوی با آن همه جنایات و تخلفات از کهریزک گرفته تا تامین اجتماعی، به دو سال زندان محکوم می شود و برای اجرای همان حکم زندان هم نمی توانند او را پیدا کنند، آقای محمودرضا خاوری پس از بارها چفیه به گردن انداختن و نمایشهای دروغین، اختلاس کلان انجام می دهد و با ۳ هزار میلیارد تومان به کانادا فرار می کند، آقازاده ها در این مملکت بعضا سمت های کلیدی می گیرند و هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند و از رانت های پیدا و پنهان برخوردارند، اما دو مسئول در ارشاد مشهد به دلیل جشن در یک مرکز خرید سریعا بازداشت می شوند یا یک جوان به نام بهمن ورمزیار که سرقت مسلحانه انجام داده اما پس از چند روز پشیمان شده و هم اجناس مسروقه را برگردانده و هم رضایت طرف را جلب کرده، اعدام می شود، یا دختران در خیابانها همچنان با برخوردهای گشت ارشاد مواجه هستند. اینها همه یک بام و دو هواست و اگر مسئولی فکر می کند اینطور نیست، لطا کمی ما را روشن کند.
 
مردم از این همه یک بام و دو هوا خسته شده اند و حاصل این همه یک بام و دو هوا، افزایش بی اعتمادی مردم به حاکمیت است. به فکر یک اقدام عملی باشید قبل از آنکه بیشتر از این دیر شود.
حمیدرضا شکوهی
 
کد مطلب: 85194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *