۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷

نفت تهران و چهل میلیارد بدهی!

ناصر فریادشیران*
باشگاه نفت تهران در حال حاضر شرایطی بسیار بحرانی دارد و متأسفانه به دلیل بی تدبیری مدیران میانی وزارت نفت یا شرکت ملی نفت دچار چالش شده و بعد از این همه سابقه طولانی در فوتبال تهران و ایران در امر بازیکن سازی حالا به دسته پایین تر سقوط و سه بار مالک عوض کرده است. سرمربی تغییر داده و در نهایت این تیم به دسته پایین رفته است.
نفت تهران و چهل میلیارد بدهی!
باشگاه نفت تهران در حال حاضر شرایطی بسیار بحرانی دارد و متأسفانه به دلیل بی تدبیری مدیران میانی وزارت نفت یا شرکت ملی نفت دچار چالش شده و بعد از این همه سابقه طولانی در فوتبال تهران و ایران در امر بازیکن سازی حالا به دسته پایین تر سقوط  و سه بار مالک عوض کرده است. سرمربی تغییر داده و در نهایت این تیم به دسته پایین رفته است.
چرایی اینکه این تیم به چه دلیلی به بخش خصوصی واگذار نمی شود مشخص است. به وزیر نفت گفته شده زیر مجموعه تان را خصوصی کنید و آن را باشگاه فرهنگی ورزشی نفت تهران بنامید. آقایان هم تصمیم گرفتند تیم را بفروشند. سه سال پیش این اتفاق رخ داد ولی با دخالت به موقع بازرسی کل کشور تا حدی جلوی این اشتباه گرفته شد که اگر نبود این تیم به شهر انزلی به جای ملوان رفته بود. با توجه به بحث صورت گرفته بازرسی کل کشور ورود کرد و یک مهلت ۴۸ ساعته به ملوانی ها داد که اگر می خواهید تیم را بخرید ۱۶ میلیارد به حساب شرکت نفت واریز کنید تا تیم برای شما شود. آنها هم پول نداشتند و در نهایت تیم را به شرکت بهنام پیشرو کیش فروختند.
اکنون در بازرسی کل کشور حرف این است که باشگاه های حرفه ای نمی توانند از بودجه دولتی استفاده کنند. بر اساس تبصره ماده ۱۳ قانون برنامه پنجم و ششم این کار ممنوع شده است که دولت بودجه ای را برای باشگاه های تحت پوشش وزارتخانه که حرفه ای کار می کنند تخصیص بدهد. همین موضوع باعث شده اکثر باشگاه های دولتی دچار چالش شوند. چالشی که برای نفت تهران و ۴ سال پیش برای نفت مسجد سلیمان اتفاق افتاد و سقوط کرد که الان دوباره به لیگ برتر صعود کرده است. مطمئن باشید که این مشکل به همه باشگاه ها تسرّی پیدا می کند و باعث تعطیلی و نابودی همه باشگاه ها خواهد شد.
باشگاه نفت تهران از سه سال پیش با این مشکل مواجه شده و حالا بازرسی کل کشور گفته شما می توانستید تیم را بفروشید و چرا فراخوان و آگهی روزنامه ای ندادید یا آن را به مزایده نگذاشتید که مشتری واقعی آن را بخرد. در واقع حتی فروش نفت تهران هم از دیدگاه بازرسی کل کشور مردود است.
کمیته واگذاری به سرپرستی دکتر سلحشور باشگاه را به بهنام پیشرو کیش داد که مالکش فردی به نام گلرخسار بود. این تیم فصل قبل حتی قهرمان جام حذفی هم شد و سهمیه آسیایی هم کسب کرد. فصل که تمام شد این گروه هم دچار مشکلات مالی شد و در نهایت کمیته واگذاری تیم را به شخصی به نام جهانیان داد. حالا شرکت بهنام پیشرو کیش به قوه قضاییه رفته و در دادگاه رسانه از وزارت نفت، شرکت ملی نفت، تک تک اعضای هیأت مدیره و مدیرکل تربیت بدنی استان تهران شکایت کرده است. به این مضمون که فروش مال صورت گرفته است.
حیف است نفتی که سابقه طولانی داشته وضعیتش به این روز بیافتد که به دسته پایین سقوط کرده و هیچکس به داد این تیم نمی رسد. مسئولین وزارت نفت که قرار بوده با یک امضا کار باشگاه را راه بیندازند تیم را در بلاتکلیفی محض گذاشته اند. حدود ۴۰ میلیارد هم بدهی بالا آورده و تمام طلبکاران هم از شرکت نفت و وزارت نفت طلبشان را خواهان هستند.
*پیشکسوت باشگاه نفت
کد مطلب: 86247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *