۰
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

وقتی «رادیو» هم فینال فوتسال بانوان را پوشش نمی دهد!

شهرام اصغری
قهرمانی دختران سالنی باز کشورمان در رقابتهای فوتسال بانوان آسیا، شور و شعف خاصی در جامعه و فضای رسانه ای کشور ایجاد کرد. این روزها مردم بیش از هر زمان دیگری توانمندی های بانوان را باور کرده اند اما متأسفانه برخی مسئولان هنوز هم در تفکرات قدیمی خود پرسه می زنند.
وقتی «رادیو» هم فینال فوتسال بانوان را پوشش نمی دهد!
قهرمانی دختران سالنی باز کشورمان در رقابتهای فوتسال بانوان آسیا، شور و شعف خاصی در جامعه و فضای رسانه ای کشور ایجاد کرد. این روزها مردم بیش از هر زمان دیگری توانمندی های بانوان را باور کرده اند اما متأسفانه برخی مسئولان هنوز هم در تفکرات قدیمی خود پرسه می زنند. پس از موفقیت بانوان ایران زمین در مسابقات المپیک 2016 تصور می رفت خیلی ها نگاهشان را به ورزش و توانمندی های بانوان تغییر دهند و به روز کنند اما متأسفانه برخی هنوز دوست دارند رشد و پیشرفت بانوان در رشته های مخلف ورزشی مانع و سرعت گیر داشته باشد و تا آنجا که امکان دارد حتی صدای موفقیت این شیرزنان به گوش مردم نرسد.
 
در قهرمانی بانوان کشورمان و پیروزی 5 بر 2 دختران ایران زمین، مقابل چشم بادامی ها اکثر اهالی رسانه تصاویر جشن قهرمانی و ویدئوهای درخشش و گلزنی تک تک ملی پوشان را بارها در شبکه های اجتماعی و رسانه های خارجی دیدند و مرور کردند و هیچ اتفاق ناخوشایندی هم برای هیچ مرد یا پسر ایرانی نیفتاد! این قهرمانی از نظر رسانه ای تا حدی مهم و خاص بود که حتی روزنامه های مکتوب سیاسی هم فردای قهرمانی تیم ملی بانوان، روی جلد خود را به این موضوع اختصاص دادند اما واقعا صدا و سیما در این قهرمانی نقش بسیار ضعیف و کمرنگی داشت.
 
اگر صدا و سیما برای پوشش تصویری این دیدار مشکل داشت آیا پوشش صوتی این دیدار هم می توانست در جامعه مشکل یا خدای ناکرده ناهنجاری! ایجاد کند؟ مگر چه ایرادی داشت یک گزارشگر آقا این بازی را از رادیو به مردم گزارش می کرد و علاقمندان به ورزش آن را دنبال می کردند؟! این در حالیست که لباس و پوشش بانوان باغیرت کشورمان هم عالی بود اما جشن قهرمانی آنها نیز که با حضور کفاشیان همراه بود با بی مهری هایی مواجه شد.
 
باید بپذیریم نگاه جامعه به ورزش بانوان هر روز و هر لحظه تغییر می کند و مسئولان باید با در نظر گرفتن هنجارهای جامعه و فرهنگ ایرانی - اسلامی مان اطلاعات و تفکرات خود را بروزرسانی کنند. یادمان باشد تیم ملی بانوان کشورمان سال گذشته نیز به همین عنوان قهرمانی در آسیا دست یافته بود اما آیا توقع رسانه ای امسال مردم قابل قیاس با گذشته است؟ توقعات مردم از مسئولان و جامعه روز به روز افزایش می یابد و اگر به این نکات مهم و کلیدی توجه نکنیم سرمایه های کشورمان را از دست می دهیم که عوارض زیادتری خواهد داشت.
 
واقعا تحقیق کنیم آیا علاقمندان، برای دیدن فیلم این مسابقه از طریق رسانه های دیگر مشکل یا مانع خاصی داشتند؟! چه بسا خود مسئولان هم فیلم درخشش و قهرمانی دختران شجاع و با تعصب سرزمین مان را بارها دیدند و عملکرد آنها را تحسین کردند.
 
از این مسائل تا دیر نشده درس بگیریم و محدودیت ها و ممنوعیت ها را تا حد امکان برای جوانان کشورمان کم کنیم. باور کنیم با فرهنگ سازی و تعریف قوانین جدید می توانیم جلوی برخی ناهنجاری ها را هم به موقع بگیریم و اگاه باشیم تک تک این رفتارهای مسئولانه ما در تاریخ ثبت می شود و بهتر است به آیندگان بهانه ندهیم تا روزی بر این رفتارها و تفکرات ما بخندند!
 
کد مطلب: 86674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *