۱
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸

فیلتر هم فیلترهای قدیم

همایون طیاری آشتیانی
این حکایت فیلترینگ بدجوری همه رو گذاشته سرکار. طوری که دیگه برجام های شش تایی و پنج تایی یا چند وقت دیگه دوتایی با کشورهای دوست و برادر چین و روسیه و آخرش خودمون با خودمون هم نمی تونه به گرد پاش برسه و کلا فیلترینگ شده مسئله اول کشور
فیلتر هم فیلترهای قدیم
این حکایت فیلترینگ بدجوری همه رو گذاشته سرکار. طوری که دیگه برجام های شش تایی و پنج تایی یا چند وقت دیگه دوتایی با کشورهای دوست و برادر چین و روسیه و آخرش خودمون با خودمون هم نمی تونه به گرد پاش برسه و کلا فیلترینگ شده مسئله اول کشور و سر همه باهاش گرمه و دیگه کسی نمی پرسه گوشت 40 هزار تومنی وقتی شده 60 تومن چه جوری تورم هنوز 9 درصده یا آپارتمان متری سه میلیون چه جوری با تورم تک رقمی شده متری پنج و نیم میلیون یا تکلیف چند ده هزار خودرویی که یواشکی اومده تو کشور چی شد و یا کدوم شیر ترش خورده ای 30 میلیارد دلار پول مملکت رو برده اون ور آب جوری که آب تو دل کسی تکون نخورده؟   
خلاصه تو این زمونه، دغدغه مردم نه معیشته، نه اختلاس و فساد و رانت و مواد مخدره نه هیچ بلا و مصیبت دیگه ای که اونهارو شرمنده زن و بچه و زنده و مرده اشون کرده بلکه فقط و  فقط فیلتر تلگرامه. اونهم به خاطر اینه که همه رسانه ها مخصوصا نعش نیمه جون مطبوعات فقط گیر دادن به انگشت وزیر ارتباطات و دکمه فیلترینگ تلگرام.
ولی واقعیت اینه که تو این قضیه اولا وزیر تقصیری نداشت، اون بنده خدا چون طبق دستور رئیس جمهور قرار نبود دستش بره سمت دکمه فیلترینگ مجبور شد جفت پا بپره روش که نهایتا پاش گیر کرد و خودش هم یه مدت تو رسانه میلی فیلتر شد، دوما این فیلترینگ از زمان اجدادمون اعمال می شده اونهم با شلاق و ترکه آلبالو ولی عجیبه که همه خودشونو زدن به کوچه علی آلزایمر و منکر همه چی شدن و میخوان مدیرهای کشورو ببرن زیر سوال.
احتمالا همه بچه های زمان قیصر و فرمون خان مرحوم یادشونه که قدیم ها فیلترینگ مردونه بود و برای خودش هیبتی داشت و کسی جرات نمی کرد اونو بشکونه و مثل الان نبود که بعد از کلی بگیر و ببند از 45 میلیون تلگرامی فیلتر شده فقط یه میلیون اونهم به گفته کسی که خودش انگشتش تو سوراخ فیلترینگ گیر کرده و میخواد حفظ آبرو کنه از تلگرام به زور بخشنامه کوچ داده شدن به کبوترهای پیغام رسون داخلی.
 برای مثال من خودم یادمه قدیم ها نزدیک عید که میشد انگشت پدربزرگم میرفت رو دکمه فیلترینگ و آجیل و شیرینی های شب عیدو تو زیرزمین خونه با یه قفل مشکی فیلتر می کرد و احیانا اگر کسی جرات می کرد و از دریچه حموم که تو زیرزمین بود به عنوان فیلتر شکن استفاده میکرد، شب سرو کارش با کمربند بود و ترکه آلبالو، یا وقتی عمه خانوم نامزد کرده بود، کل کوچه مون برای شوهر عمه ام فیلتر شده بود طوری که حتی جرئت نمی کرد از فامیل دور و نزدیک به عنوان فیلتر شکن استفاده کنه و یه سراغی از همسر آینده اش بگیره، خلاصه این فیلترینگ چیز عجیبی نیست که این همکارهای تحریریه اینقدر بهش گیر دادن و پشت سر هم میگن سرعت اینترنت پایینه و مودمُ خاموش و روشن می کنن، یا گذشته رو فراموش کردن یا بچه های دهه هفتادن و فیلترینگ واقعی رو به چشم ندیدن.
 
کد مطلب: 87775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *