۰
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۷
باختیم اما سربلند ماندیم

امید به فریاد زدن بغض فروخورده یک ملت

دقیقه ۵۴ بازی که رامین رضاییان جلوی توپ دیه گو کاستا ایستاد اما با بدشانسی، توپ به پای کاستا خورد و یک گل شانسی رقم خورد – من نمی گویم شانسی، خود کاستا در مصاحبه بعد از بازی گفت که گلش شانسی بود – شاید خیلی از ما ایرانی ها فکر می کردیم دیگر بازی تمام شد. چون آمده بودیم بازی را ببندیم و گل نخوریم و اگر شد روی ضد حمله گل بزنیم. اما حالا گل خورده بودیم. با این حال بازی برای ما تازه از دقیقه ۵۴ شروع شد.
تیم ملی فوتبال ایران در مقابل اسپانیا مردانه جنگید.
تیم ملی فوتبال ایران در مقابل اسپانیا مردانه جنگید.
دقیقه ۵۴ بازی که رامین رضاییان جلوی توپ دیه گو کاستا ایستاد اما با بدشانسی، توپ به پای کاستا خورد و یک گل شانسی رقم خورد – من نمی گویم شانسی، خود کاستا در مصاحبه بعد از بازی گفت که گلش شانسی بود – شاید خیلی از ما ایرانی ها فکر می کردیم دیگر بازی تمام شد. چون آمده بودیم بازی را ببندیم و گل نخوریم و اگر شد روی ضد حمله گل بزنیم. اما حالا گل خورده بودیم. با این حال بازی برای ما تازه از دقیقه ۵۴ شروع شد.
 
از دقیقه ۵۴ ، همه دنیا که بازیهای اسپانیا را دنبال می کنند، روی دیگر ایران را هم دیدند. جنگندگی ادامه داشت اما این بار در فاز هجومی. اگر چهار سال پیش در مقابل آرژانتین فقط یک ضربه سر اشکان دژاگه داشتیم که میلیمتری از بالای دروازه حریف به بیرون رفت و یک پنالتی داشتیم که داور نگرفت، در این بازی خیلی چیزهای دیگر هم داشتیم. از دقیقه ۵۴، بیش از قبل به غیرت و جنگندگی بازیکنان ایران افتخار کردیم. اگر قبل از گل اسپانیا، جنگندگی دفاع و بویژه بیرانوند را داشتیم، بعد از آن هم، روی دیگر سکه را دیدیم. شوت کریم انصاری فرد میلیمتری به بیرون رفت. لایی وحید امیری به پیکه و سانتر او که با ضربه سر طارمی با اختلاف کمی به بیرون رفت. حتی گلی که سعید عزت الهی زد و تصاویر ویدئویی نشان داد او میلیمتری در آفساید بوده...
 
بعد از مدتها باختیم ولی سربلند باختیم. دنیا دید که بعد از گل آفساید ما، ماتادورها لحظه شماری می کردند برای پایان بازی و دیگر زورشان به زدن گل دوم به ایران نمی رسید و اگر هم زورشان می رسید، دیگر جلو نمی آمدند. هیچ بازیکنی نبود که کم گذاشته باشد. همه از جان مایه گذاشتند و نشان دادند زور یوزپلنگها به ماتادورها هم می رسد. همان اسپانیایی که همین چند وقت پیش ۶ گل به آرژانتین زده بود. اما فقط یک گل شانسی، حاصل تلاش ماتادورها بود تا این بازی برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران به عنوان یک بازی افتخارآمیز ثبت شود.
 
حالا ما هستیم و کارلوس کی روش و یک بازی سرنوشت ساز با پرتغال. اگر ببریم صعود می کنیم ولی من الان به صعود فکر نمی کنم. به کارلوس کی روش فکر می کنم که در این ۷ سال، به تیم ملی فوتبال ایران شخصیت داد. به کارلوس کی روش فکر می کنم که همه فشارها را تحمل کرد و اعتماد به نفس فوق العاده خودش را به تیم ملی فوتبال ایران هم تزریق کرد. به کارلوس کی روش فکر می کنم که تیمی باهوش و جنگنده ساخت. به کارلوس کی روش فکر می کنم که کاری کرده که در تمام این هفت سال به تیم ملی ایران افتخار کنیم. به کارلوس کی روش فکر می کنم که ستاره تیمش، خود تیم است. به کارلوس کی روش فکر می کنم که حتی اگر ایران در مقابل پرتغال ببازد و حذف شود، هیچکس یادش نمی رود ایران در این جام جهانی چه کرد. و به این فکر می کنم که ای کاش بودن کی روش در راس تیم ملی فوتبال ایران همیشگی شود. دیگر تیم ایران را بدون کی روش نمی توانم درک کنم. شاید دوشنبه آینده، شب اثبات تمام شایستگی های این تیم و فریاد زدن بغض فروخورده یک ملت باشد./حمیدرضا شکوهی

لحظات مهم بازی ایران - اسپانیا

- مصاف تیم‌های ایران و اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران با سوت داور اروگوئه‌ای آغاز شد.
- دقیقه پنجم ایران، ضد حمله سریع بازیکنان ایران می‌توانست به فرصت خوبی برای گلزنی تبدیل شود اما در نهایت یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد و این فرصت برای ایران در نهایت از دست رفت.
- در حالی که تیم اسپانیا با پاسکاری کوتاه و چرخش توپ موجب شد تا بازیکنان ایران در یک سوم دفاعی تجمع کنند ولی تیم ایران در یک ضد حمله در دقیقه ۱۴ فرصت نسبتا خوبی داشت که شوت انصاری‌فرد در نهایت راهی اوت شد.

- ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود تیم اسپانیا در دقیقه ۲۵ را سیلوا به سمت دروازه ایران زد ولی بیرانوند با جاگیری مناسب، توپ را در آغوش گرفت.
- در دقیقه ۳۰ این دیدار فشار تیم اسپانیا یک فرصت خوب برای سیلوا ایجاد کرد و او با ضربه‌ای آکروباتیک تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما ضربه او راهی اوت شد.
- در ۱۵ دقیقه پایانی این دیدار در نیمه اول، تیم اسپانیا فشار زیادی را روی دروازه ایران ایجاد کرد ولی مدافعان تیم ملی با جاگیری مناسب مانع از گلزنی تیم اسپانیا شدند. یکی از این فرصت‌ها در دقیقه ۴۵+۲ برای سیلوا فراهم شد که شوت او را مدافعان ایران به کرنر فرستادند و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
- با آغاز نیمه دوم باز هم این تیم اسپانیا بود که بر بازی سوار بود و شوت سنگین بوسکتس را بیرانوند با واکنش تماشایی در دقیقه ۴۹ دفع کرد.
- شوت سنگین کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۵۳ به پشت دروازه اسپانیا برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.
- فرصت خوب برای کاستا در دقیقه ۵۴ با اشتباه رضائیان همراه شد و ضربه او به پای کاستا برخورد کرد و به گل تیم اسپانیا تبدیل شد.
- ضربه سر عالی طارمی در دقیقه ۶۰ از کنار دروازه تیم اسپانیا به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

- در دقیقه ۶۵ این دیدار ضربه عزت‌اللهی به گل تبدیل شد ولی داور آن را آفساید اعلام کرد.
- در دقیقه ۷۰ این بازی فرصت عالی برای اسپانیا ایجاد شد اما این توپ را رضاییان با کمک دیگر بازکینان روی خط نگه داشت و در نهایت داور به سود ایران یک خطا اعلام کرد.
- ارسال یک توپ بلند برای طارمی در دقیقه ۷۵ می‌توانست ایران را به گل برساند ولی او هرچه تلاش کرد به توپ نرسید تا این فرصت از دست برود.
- ارسال عالی وحید امیری در دقیقه ۸۲ با ضربه سر طارمی همراه شد ولی این توپ با اختلافی ناچیز از بالای دروازه اسپانیا راهی اوت شد.

- در دقایق پایانی این دیدار تیم ایران فشار نسبتا خوبی را روی دروازه تیم اسپانیا ایجاد کرد ولی تلاش شاگردان کی‌روش به نتیجه‌ای نرسید تا با وجود نمایش تحسین برانگیز تیم ملی ایران، این تیم با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم اسپانیا شود.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (میلاد محمدی ۶۹)، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد (علیرضا جهانبخش ۷۵)، وحید امیری (سامان قدوس ۸۶)، رامین رضاییان، مهدی طارمی و سردار آزمون.
ترکیب اسپانیا: داوید دخئا، دنی کارواخال، جرارد پیکه، سرخیو راموس، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایسکو، آندرس اینیستا (کوکه ۷۱)، لوکاس واسکتس (آسنسیو ۷۹)، داوید سیلوا و دیگو کاستا (رودریگو ۸۸).
 
 
 
 


 
کد مطلب: 89032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *