۱
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸
یادداشتی از ملی پوش سابق جودوی ایران

جودوی 43 ساله، بی خیال مدال در بازی های آسیایی!

تیم ملی جودوی ایران در کنار تیم های ملی دیگر رشته های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی 2018 (جاکارتا - اندونزی) کوله بار خود را با چهار ورزشکار مرد و دو ورزشکار زن به صورت قطعی تحویل کاروان اعزامی به این مسابقات داد. تیمی که بی تردید با اما و اگرهای فراوان همراه است و پیشبینی می شود انتظار جامعه جودوی ایران را برآورده نخواهد کرد.
جودوی 43 ساله، بی خیال مدال در بازی های آسیایی!
تیم ملی جودوی ایران در کنار تیم های ملی دیگر رشته های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی 2018 (جاکارتا - اندونزی) کوله بار خود را  با چهار  ورزشکار مرد و دو ورزشکار زن به صورت قطعی تحویل کاروان اعزامی به این مسابقات داد. تیمی که بی تردید با اما و اگرهای فراوان همراه است و پیشبینی می شود انتظار جامعه جودوی ایران را برآورده نخواهد کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این بازیها جودوی ایران 43 ساله است و نزدیک به نیم قرن تجربه دارد؛ اما کم بودن تعداد ورزشکاران اعزامی و بی رمق بودن نفس های سرمربی تیم  ملی برای هدایت تنها چهار نماینده جای تعجب زیادی دارد.
وقتی آرش میراسماعیلی در زمانی که جودوی ایران با کمترین بضاعت پا به مسابقات جهانی 2001 مونیخ  گذاشت و توانست اولین مدال طلای تاریخ جودوی ایران را به خانه بیاورد تیم ملی جودو همان سال در مغولستان با دو مدال طلای میراسماعیلی وآخوندزاده وسه برنز فلاح و ذاکری روی سکوی سوم آسیا رفته بود، هیچ گاه کسی تصورش را نمیکرد روزی لیدر تیم ملی به شاگردان خود توصیه کند فکر مدال را از سر بیرون کنند!
این طور که پیش بینی می شود حضور نمایندگان ایران در اوزان -81 ،100+ ، 73 و 66 کیلوگرم نمایشی خواهد بود و سیر صعودی این ورزش  که روزگاری می رفت با حضور سید محمودمیران، محمدرضا رودکی، کاظم ساریخانی، مسعود آخوندزاده ،عباس فلاح و ... دوران طلایی را در آینده رقم بزند هشت سالی است که به دلیل عدم پشتوانه سازی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و با کسب مدال برنز جهان سعید مولایی و مدال طلای رامین صفویه در المپیک نوجوانان کورسو می زند.
تیمی که روزگاری با سهمیه کامل به مسابقات المپیک اعزام شده بود، هم اکنون مجبور است با چهار سهمیه همراه با مربی که تجربه محدودی در این رشته دارد به بازی های آسیایی اعزام شود که همه نشان از عدم توجه کافی مسئولان، عدم بهره گیری از مربیان به روز، مشکلات مالی ورزشکاران و عدم پشتوانه سازی در این رشته دارد.
این روند نه تنها فاصله ما را با کره و ژاپن، قدرت های بزرگ دنیا در آسیا به بالاترین حد خود رسانده بلکه کشورهایی نظیر تاجیکستان، قرقیزستان ، قزاقستان و آذربایجان را به رقیب جدی برای ما تبدیل کرده است.

محمدمهدی ذاکری/ملی پوش سابق جودو
 
کد مطلب: 92167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *