۱
۰
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۴
#حرف_ساده_امروز

ضداسلامی بودن تکلیف شب و دم خروس گاج و قلمچی و شرکا

وقتی خبر مخالفت آیت الله سبحانی با حذف تکلیف شب دانش آموزان منتشر شد، ابتدا همه را متعجب کرد که چه شده که یکی از مراجع به فکر مخالفت با حذف تکلیف شب افتاده است؟ اما خیلی زود داستان مشخص شد.
ضداسلامی بودن تکلیف شب و دم خروس گاج و قلمچی و شرکا
وقتی خبر مخالفت آیت الله سبحانی با حذف تکلیف شب دانش آموزان منتشر شد، ابتدا همه را متعجب کرد که چه شده که یکی از مراجع به فکر مخالفت با حذف تکلیف شب افتاده است؟ اما خیلی زود داستان مشخص شد. گویا مدیران گاج و قلمچی و برخی دیگر از ناشران کتابهای کمک آموزشی که حدس زدن اسمشان چندان سخت نیست، به دیدار این مرجع رفته‌اند و ایشان در این دیدار تاکید کرده: حذف تکلیف خلاف قرآن، حدیث و سیره بزرگان و علما است و امیدوارم وزیر آموزش و پرورش از این نظر برگردد؛ همان شیوه سابق خوب بود. ابوالفضل جوکار٬ مدیر انتشارات کتاب های کنکور و کمک درسی گاج در این دیدار گفته بود: سیستم حذف تکلیف در منزل، برای دانش آموزان آثار جبران ناپذیری دارد و موجب هدایت آنان به فضای مجازی می‌شود! ابوالفضل جوکار همچنین با یکی دیگر از مراجع، آیت الله حسینی بوشهری در قم دیدار کرده بود از برنامه وزارت آموزش و پرورش برای حذف تکلیف شبانه دانش آموزان انتقاد کرده بود.
 
از مدتی پیش وزیر آموزش و پرورش دست روی مافیای کتابهای کمک آموزشی گذاشته و از نقش آنها برای جلوگیری از برداشته شدن کنکور سخن گفته بود. چون کنکور، سود میلیاردی و کلانی عاید این موسسات می کند. پیشبینی می شد که این سخنان او واکنش هایی ایجاد کند اما وقتی اولین گام را برداشت، دم خروس گاج و قلمچی و دیگران پیدا شد. فعلا فقط مشق شب، آن هم برای چند پایه تحصیلی حذف شده اما موسسات فعال در انتشار کتابهای کمک آموزشی، همین را هم تحمل نکرده اند. چون حذف مشق شب، یعنی کاهش مراجعه به کتابهای کمک آموزشی که در برخی مدارس، حتی محور تکالیف بچه ها قرار گرفته است. ببینید همین حذف مشق شب چند پایه تحصیلی، چقدر در کاهش سود این موسسات تاثیر داشته که دست به دامن مراجع شده اند تا با ارائه اطلاعات غلط – مثل هشدار در مورد سوق دادن دانش آموزان به فضای مجازی با حذف مشق شب – مراجع را به موضع گیری علیه این موضوع ترغیب کنند. شما فکر کنید اگر قرار بر حذف کنکور باشد، این موسسات چه می کنند؟!
 
درباره سفر مدیران این موسسات آموزشی به قم و سخنان یکی از مراجع تقلید و سود صدها میلیاردی این موسسات از کتابهای کمک آموزشی و موسسات کنکور، می توان مطالب متعددی نوشت. اما ای کاش اهداف پشت پرده از این دیدارها، بیشتر برای برخی مراجع روشن می شد تا طالبان سودهای میلیاردی، اینچنین راحت به اهداف خود نرسند. گفته می شود یکی از این موسسات در سال گذشته، به تنهایی 350 میلیارد تومان به صداوسیما هزینه تبلیغات پرداخت کرده است. آیا سود این موسسه نمی تواند هزار میلیارد تومان باشد که تا این حد هزینه تبلیغات کرده است؟
 
و نکته آخر هم دست مریزاد به بطحایی، وزیر آموزش و پرورش است که دست روی نقطه مهمی گذاشته و آب را به خوبی به خوابگه مورچگان – موسسات آموزشی - هدایت کرده که صدای آنها در آمده و پس از سالها، به یاد دیدار با مراجع افتاده اند. حالا دیگر برای همه اثبات شد که سود میلیاردی آنها از کجاست و حالا بیشتر معلوم می شود که دلیل مخالفت برخی با حذف کنکور چیست؟
 
#حرف_ساده_امروز را در مردم‌سالاری‌آنلاین پیگیری کنید:
www.mardomsalari.ir
mardomsalari1@
 
کد مطلب: 99228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بچاپ بچاپه