۰
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲

در تیم پارس جنوبی جم چه خبر است؟

پارس جنوبی جم در حالی دومین سال حضورش در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کند که اکنون تبدیل به تیمی شده است تا بوشهری‌ها و حتی مردم استان فارس به داشتن این تیم افتخار کنند.
در تیم پارس جنوبی جم چه خبر است؟
پارس جنوبی جم در حالی دومین سال حضورش در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کند که اکنون تبدیل به تیمی شده است تا بوشهری‌ها و حتی مردم استان فارس به داشتن این تیم افتخار کنند.
پارس جنوبی جم که همچنان بین خصوصی و دولتی بودن گرفتار شده، در این فصل نتوانست مانند فصل گذشته عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. با توجه به اینکه مهدی تارتار سومین سال حضورش در این تیم را سپری می‌کند، به نظر می‌رسید که او در فصل سوم حضورش در جم نتایجی بهتر از فصل گذشته کسب کند.
پارس جنوبی در حالی به کیش رفت که آب و هوای جم و حتی زمین چمن این شهر به مراتب شرایط بهتری نسبت به کیش داشت. ورزشگاه کیش برای تمرینات آنقدر نامناسب بود که صدای همه مربیانی که در کیش به اردو رفته بودند را درآورد. از جمله مهدی تارتار. با وجود اینکه باشگاه پارس جنوبی هنوز زیرمجموعه منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس است و از طریق  شرکتهای پتروشیمی ،گازی ،نفتی ارتزاق می‌کند اما هیچ بودجه مشخصی ندارد! مدیران این باشگاه بودجه این باشگاه را مشخص می‌کنند اما منابع درآمدی برای این هزینه‌های بالا وجود ندارد چون وزارت نفت به‌طور قانونی نمی‌تواند به این تیم کمک کند. از سوی دیگر  تاکید وزیر نفت مهندس زنگنه بر عدم حمایت مالی از باشگاه‌های حرفه ای بر اساس مصوبه مجلس و دولت ، و نظارت نهاد‌های نظارتی همچون بازرسی کل کشور، مانع جدی حمایت وزارت نفت از این باشگاه پر هزینه است  . همین مسایل سبب شده تا ریخت و پاش‌های سرسام‌آور این باشگاه باعث تعجب همگان شود. آن هم باشگاهی که در فصل گذشته نتوانست به تعهداتش نسبت به بازیکنانش عمل کند و کار به اعتصاب و مصاحبه‌های گوناگون در رسانه‌ها کشید.
بازیکنانی که از این تیم جدا شدند، در نهایت 50درصد قراردادشان را نگرفتند تا از باشگاه پارس جنوبی به کمیته تعیین وضعیت شکایت ببرند و به نظر می‌رسید در فصل جدید رضاییان به عنوان مدیرعامل باشگاه سیاست جدیدی را برای اداره تیمش که مشکل مالی دارد، اتخاذ کند. این مدیر جوان و البته ورزشی که در سیستم نفت رشد کرده، برخلاف آنچه که از بیرون دیده می‌شود، در شیوه مدیریتش بیشتر از آنکه دخل و خرجش را یکسان کند، یک مدیر  مصرفی به نظر می‌رسد و بیشتر به دنبال هزینه کردن است تا کسب درآمد!
باشگاه پارس جنوبی سال گذشته بیش از چهار میلیارد بدهی به بار آورد. نزدیک به 900میلیون بدهی به هتل آپارتمان یزدان، یک میلیارد به بازیکنان جداشده‌اش، بیش از یک میلیارد به آژانس‌ها و هتل‌ها و نزدیک به چندصد میلیون به میوه‌فروشی‌ها و رستوران‌های داخل جم ونزدیک به۵۰۰ میلیون به پوشاک مجید که همه این بدهی‌ها مربوط به فصل گذشته است. پس از تغییرات در راس مدیریت منطقه ویژه و با روی کار آمدن مهندس  پیروز موسوی آشنا به ورزش و فوتبال به نظر می‌رسید شیوه مدیریت و هزینه‌کرد این باشگاه تغییر کند اما با نگاهی به قراردادهایی که در باشگاه پارس جنوبی بسته شد، مشخص شد که همچنان سیاست مدیریت هزینه بر روی دوش این باشگاه وجود دارد.
قرارداد یک میلیارد و صد میلیون تومانی مهدی تارتار با باشگاه پارس جنوبی آن هم در حالی که مربیانی چنین قراردادهایی می‌بندند که یا برای کسب قهرمانی مدعی هستند و یا اینکه سال‌هاست در لیگ ایران به مانند علی دایی و امیر قلعه‌نویی عنوان کسب کرده‌اند. این قرارداد با رقم یک میلیارد و صد میلیون تومانی برای مهدی تارتاری که بیشترین رقم قراردادش در سال‌های گذشته از 400 میلیون تجاوز نمی‌کرد، تعجب‌برانگیز است، آن هم با نتایجی که پارس جنوبی طی فصل اخیر کسب کرده است. در تمام دنیا و حتی فوتبال ایران وقتی هنگام قرارداد مدیرعامل باشگاه حضور دارد، بازیکن تازه‌وارد در کنار مدیرعامل یا سرپرست عکس می اندازد اما در این فصل تمام قراردادها را خود تارتار در هتل یزدان با بازیکنان امضا کرد و او بود که کنار بازیکنان عکس یادگاری می‌انداخت. حتی جدیدترین بازیکنی هم که برای این تیم در کیش جذب شد مدافع شهرداری شاهین بوشهر بود که با وجود رضاییان تنها تارتار در کنار این بازیکن عکس انداخت!
جدا از این مسایل، حضور این تیم در تهران تقریبا دائمی شده و همین مساله صدای همه هواداران خون گرم و مشتاق  جمی را درآورده است. طی سه سال اخیر باشگاه پارس جنوبی به بهانه اینکه در جم زمین و امکانات وجود ندارد، تیم را به تهران آورده‌اند و بیش از چهار میلیارد برای این تیم هزینه کرده‌اند در حالی که اگر مدیریت هزینه در این تیم وجود داشت، به راحتی با اینچنین رقمی می‌توانستند در خود جم یک زمین تمرینی با امکاناتی چون سالن بدنسازی و استخر و سونا تجهیز کنند.
عجیب‌تر اینکه وقتی پارس جنوبی با تیم‌های استان‌های همجوار مانند فولاد، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان بازی دارند بازهم مهدی تارتار تیم را به تهران می‌برد و این مساله بیانگر این موضوع است که سرمربی تیم در عمل به مرد همه‌کاره باشگاه تبدیل شده است. جذب بازیکنان گران‌قیمت و مسنی چون محمد نوری و رحمان احمدی نشان می‌دهد که هیچ آینده‌نگری در تیم پارس جنوبی وجود ندارد ،استفاده از بازیکنان بومی و آکادمی ،تیم‌های پایه  بی معنی است و تنها این مردم جنوب استان بوشهر هستند که دل‌شان را به آینده این تیم خوش کرده‌اند. باشگاهی که بدهی انباشته دارد چرا باید با مبالغ بالا  بازیکن جذب کند؟1
 باید دید حالا که مهندس پیروز موسوی به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی که البته علاقه‌مند به فوتبال هم هست، مشغول به کار شده است، چه تصمیمی برای آینده این باشگاه در نظر خواهد گرفت؟
فرشاد رضایی

توضیحات باشگاه پارس جنوبی درباره یک گزارش
 
کد مطلب: 101997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *