۰
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
مشاهدات خبرنگار "مردم سالاری آنلاین" از یک کنسرت حاشیه ساز

چرا فعالیتهای حمید عسکری تعلیق شد؟

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با توجه به تخلفات گروه حمید عسکری، فعالیت گروه و مؤسسه برگزارکننده، تا زمان بررسی و تصمیم‌گیری، تعلیق می‌شود. اما ماجرای این تخلفات چه بود؟
نگین پارسا و حمید عسکری در صحنه ای از کنسرت دهم بهمن
نگین پارسا و حمید عسکری در صحنه ای از کنسرت دهم بهمن
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با توجه به تخلفات گروه حمید عسکری، فعالیت گروه و مؤسسه برگزارکننده، تا زمان بررسی و تصمیم‌گیری، تعلیق می‌شود. اما ماجرای تخلفات کنسرت حمید عسکری چه بود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، برخی سایتهای خبری این تصمیم دفتر موسیقی وزارت ارشاد را به انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تکخوانی یکی از خانم‌های نوازنده و همخوان گروه حمید عسکری در کنسرت این خواننده نسبت داده اند. این درحالیست که مشاهدات خبرنگار مردم سالاری آنلاین از این کنسرت در شب برگزاری، حکایت از آن دارد که این تصمیم ارتباطی با انتشار ویدئوها در فضای مجازی نداشته و از همان زمان برگزاری کنسرت این تصمیم اتخاذ شده است.
آنگونه که خبرنگار مردم سالاری آنلاین گزارش داده، چهارشنبه دهم بهمن، هنگامی که گروه کما به خوانندگی حمید عسکری روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی حاضر شد تا سئانس اول کنسرت را اجرا کند، حضور دو نوازنده خانم جلب توجه می کرد. البته این برای نخستین بار نبود که نوازندگان زن، خواننده ای را همراهی می کردند اما آنچه باعث حاشیه سازی شد، همخوانی نوازنده زن با حمید عسکری و در مقطع کوتاهی، تک خوانی او بود. نگین پارسا گیتاریست و همخوانی بود که پیش از این در کنسرت های دیگری همچون کنسرت کاوه یغمایی هم دیده شده بود اما در آن کنسرتها همخوانی نمی کرد. اما همخوانی نگین پارسا به حمید عسکری در همان اوایل کنسرت، موجب قطع میکروفون او شد و حاضران در کنسرت به جز همان ابتدای کنسرت، دیگر شاهد همخوانی او نبودند. این موضوع هنگامی که حمید عسکری به معرفی اعضای گروه خود پرداخت مشخص شد جایی که او هنگام معرفی نگین پارسا گفت که صدای او را در ابتدای کنسرت شنیدید و بعد دیگر نشنیدید و امیدوارم در سئانس بعدی او را داشته باشیم.
بنابراین در همان زمان برگزاری کنسرت هم نسبت به همخوانی نگین پارسا تذکر داده شد و ارتباطی با پخش ویدئوهای کنسرت در فضای مجازی نداشت. اما نکته ای که در این میان مغفول مانده، قدردانی حمید عسکری از خانم علیزاده در دفتر موسیقی وزارت ارشاد در هنگام برگزاری کنسرت بود. عسکری به خاطر آنچه "حل مشکل بزرگ گروه تا پیش از برگزاری کنسرت" توصیف کرد از خانم علیزاده تشکر کرد و این نشان می دهد که حضور نگین پارسا بر روی صحنه، با موافقت دفتر موسیقی ارشاد بوده و به همین دلیل، تعلیق فعالیت گروه، عجیب به نظر می رسد.
این اتفاق موجب شد فالوئرهای صفحه اینستاگرام نگین پارسا چندین برابر شود. نگین پارسا در صفحه اینستاگرام خود، ویدئوهایی از این کنسرت گذاشته و همچنین از "مرام و معرفت" حمید عسکری بابت حمایتش از او قدردانی کرده بود.
اما حمید عسکری هنوز درباره اتفاقات این کنسرت واکنش نشان نداده است. او که پس از برگزاری کنسرت، فیلم کوتاهی از همسر و فرزندش که در ردیف اول سالن میلاد نشسته و در حال تماشای کنسرت بودند در استوری خود گذاشته بود، تا صبح امروز (یکشنبه) هیچ واکنشی در مورد اتفاقات کنسرت و تعلیق فعالیتها نشان نداده است. حمید عسکری از خوانندگان پرطرفدار پاپ ایران در دهه هشتاد بود که با آلبوم کما طرفداران زیادی پیدا کرد اما به مرور زمان با کاهش فعالیتهای خود و ظهور خوانندگان متعدد جدید، از سطح اول کنار رفت اما از سال جاری فعالیتهای خود را افزایش داده و قرار بود آلبوم جدید او نیز پس از سالها در اواخر امسال منتشر شود که با این شرایط، انتشار آلبوم جدید نیز در تعلیق قرار گرفت.
 
کد مطلب: 102254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *