; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - دردسرهای آذویکو برای مشتریان خودروی ام‌جی ۳۶۰ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم‌سالاری آنلاین بررسی می‌کند

دردسرهای آذویکو برای مشتریان خودروی ام‌جی ۳۶۰

خلف وعده‌های شرکتی که مدعی بود ده برابر خودروهای پیش‌فروش‌شده قطعه انبار کرده است!

16 بهمن 1397 ساعت 12:06

شرکت صنعت خودروی آذربایجان که در تابستان امسال اعلام کرده بود، هیچ نگرانی و محدودیتی از بابت تحریم‌ها ندارد و تا ده برابر خودروهای پیش‌فروش شده، قطعه در انبار دارد، با تأخیر بسیار زیاد در تحویل خودروهای ثبت‌نامی، مشتریان خود را به دردسر انداخته است!


شرکت صنعت خودروی آذربایجان که در تابستان امسال اعلام کرده بود، هیچ نگرانی و محدودیتی از بابت تحریم‌ها ندارد و تا ده برابر خودروهای پیش‌فروش شده، قطعه در انبار دارد، با تأخیر بسیار زیاد در تحویل خودروهای ثبت‌نامی، مشتریان خود را به دردسر انداخته است!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) که تولیدکننده خودروهای ام‌جی در ایران است، خُلف وعده‌های بسیاری در تحویل خودروهای مشتریان قراردادهای پیش‌فروش خود داشته است.
این شرکت از سال گذشته تولید خودروهای ام جی ۳۶۰ را در ایران آغاز کرده است. آذویکو با اطمینان دادن به ثبت‌نام‌کنندگان، اقدام به پیش‌فروش خودروهای ام جی ۳۶۰ در اردیبهشت سال جاری کرد؛ اطمینان دادن‌هایی که مرور زمان ثابت کرد که کاذب بوده‌اند.
در حالی که مشخص شده بود آمریکا از برجام خارج می‌شود و به زودی صنعت خودروی ایران را تحریم می‌کند، شرکت صنعت خودروی آذربایجان اعلام کرد که خودروها را بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ روز پس از ثبت‌نام تحویل مشتریان می‌دهد.
در تیر ماه امسال، فریبرز زارعی قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش شرکت صنعت خودروی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: «شریک خارجی ما به عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار خودروی داخلی ورود کرده است لذا از بابت تحریم‌ها محدودیتی نخواهیم داشت. در شرایط کنونی که برای ۶ هزار دستگاه پیش فروش انجام داده‌ایم که تا ۱۰ برابر آن موجودی قطعه داریم. بنابراین محدودیتی برای تولید و یا خدمات پس از فروش نداریم».
شریک خارجی شرکت آذویکو، گروه خودروسازی سایک موتور است که بزرگترین خودروساز در چین محسوب می‌شود. سایک موتور، یکی از چهار شرکت بزرگ خودروسازی دولتی در چین است.
شرکت آذویکو به مشتریان خود اطمینان داده بود که هیچ خللی در تحویل خودرو ایجاد نمی‌شود. قائم مقام فروش این شرکت گفته بود: «روزانه ۶۰ دستگاه خودرو در سه مدل دستی، اتومات و توربو تولید می‌کنیم که امیدواریم تا پایان سال میزان تولید خود را روزانه به ۱۲۰ دستگاه برسانیم؛ ضمن اینکه محصول جدید ما نیز تا پایان امسال به بازار خواهد آمد و عرضه و فروش آن آغاز می‌شود».
با این حال، گذشت چند ماه ثابت کرد که این اظهارات، کاملاً تبلیغاتی بوده است. آمارهای رسمی منتشرشده توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید شرکت صنعت خودروی آذربایجان در آبان ماه امسال به صفر بوده است!
در واقع، علی‌رغم وعده‌های داده شده شرکت آذویکو بدون تامین قطعات و بدون کسب تضامین کافی از شریک چینی خود، اقدام به پیش‌فروش خودرو کرده است و با گذشت ماه‌ها هنوز موفق به انجام بخش بزرگی از تعهدات خود نشده است.
 
اعلام موعد جدید برای تحویل خودروهای ام جی
شرکت صنعت خودروی آذربایجان که کارخانه آن در کیلومتر ۳۰ جاده تبریز- آذرشهر قرار دارد، اخیراً موعدهای جدیدی را برای تحویل خودرو تعیین کرده است. این شرکت طی اطلاعیه‌ای به ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای ام جی ۳۶۰ گفته است که خودروهای آن‌ها را در بازه زمانی بهمن امسال تا آبان سال ۹۸ تحویل می‌دهد!
شرکت آذویکو اعلام کرده است که خودروهایی که طبق قرارداد موعد تحویل آن‌ها دی ۹۷ بوده را آبان سال آینده می‌دهد!
برخی از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای ام جی در اعتراضات خود گفته‌اند که شرکت خودروی آذربایجان تنها مجوز پیش‌فروش ۱۰۰۰ دستگاه خودرو را داشته است اما نسبت به پیش‌فروش ۶۰۰۰ دستگاه اقدام کرده است.
ثبت‌نام کنندگان به توخالی بودن وعده‌های مدیران این شرکت نیز اشاره می‌کنند. یکی از مشتریان این شرکت به مردم سالاری آنلاین می‌گوید: «بنده در تاریخ ۲۴ خرداد امسال با تکیه بر تعهد زبانی مدیران شرکت صنعت خودرو آذربایجان مبنی بر انجام کامل تعهدات با وجود تحریم‌ها، طی قراردادی یک دستگاه خودرو ام جی ۳۶۰ توربو اتومات با قیمت قطعی ۸۸.۸ میلیون تومان و پیش پرداخت ۴۹ میلیون تومان پیش‌خرید کردم. بر اساس همین قرارداد شرکت متعهد به تحویل خودرو طی ۱۰۰ روز کاری شد. این شرکت در تیر ۹۷ اعلام کرد که قطعات تمامی خودروهای ثبت نامی را در انبار موجود دارد و به راحتی در موعد مقرر خودروها را تحویل خواهد داد. اما در آبان ۹۷ و پس از گذشت ۱۲۰ روز از قرارداد مذکور اعلام کردند که در تهیه قطعات خودرو مشکل دارند و شرکت برخلاف قرارداد و قوانین موجود کشور جوابگوی درخواست‌های بنده جهت تحویل خودرو نیست. در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ نیز شرکت طی اعلامیه‌ای تاریخ تحویل خودرو را به مرداد ۹۸ موکول کرد و تاریخ تحویل را از ۱۰۰ روز به ۴۲۷ روز افزایش داد!»
 


کد مطلب: 102419

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/102419/دردسرهای-آذویکو-مشتریان-خودروی-ام-جی-۳۶۰

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir