۰
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۴
ویژه‌ی آخرِ هفته‌ی «مردم‌سالاری آنلاین»

پنج سریالِ برترِ تاریخ کدام‌اند؟

 روزهای پایانیِ هفته، زمانی خوب است برای دیدنِ سریالهایی خوب. سریالها اگر درست برگزیده شوند، می‌توانند سخنهایی بسیار برای گفتن داشته باشند.
پنج سریالِ برترِ تاریخ کدام‌اند؟
 روزهای پایانیِ هفته، زمانی خوب است برای دیدنِ سریالهایی خوب. سریالها اگر درست برگزیده شوند، می‌توانند سخنهایی بسیار برای گفتن داشته باشند.
از این هفته در «مردم‌سالاری آنلاین» خواهیم کوشید که در پایانِ هر هفته برترینیها تاریخِ سینما را بر پایه‌ی رایهای میلیونی مهم‌ترین پایگاهِ اینترنتیِ فیلم به خوانندگان بشناسانیم.
پایگاهِ اینترنتیِ داده‌ی فیلم (IMDb) پایگاهی معتبر است که داده‌ی همه‌ی فیلمها، سریالها، بازیگران و ... جهان را دربرمی‌گیرد.
از چهره‌هایی نامدار که عضوِ این پایگاه هستند می‌توان از مورگان فریمن و راسل کرو نام برد.
دارنده‌ی این پایگاه از سالِ ۱۹۹۸ شرکتِ آمازون است و تا پاییزِ امسال دارای داده‌های پنج میلیون و ۳۰۰ هزار عنوان فیلم و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار زندگی‌نامه بوده و همچنین ۸۳ میلیون کاربرِ نام‌نویسی‌شده.
یکی از کارهایی که پایگاهِ اینترنتیِ داده‌ی فیلم انجام می‌دهد فراهم آوردنِ فهرستهایی از برترینهای تاریخِ سینمای جهان است که روزانه نیز به روز می‌شود. گفتنی است که در فراهم آوردنِ این فهرستها میلیونها کاربر و همچنین داوران رای می‌دهند.
در زیر به پنج سریالِ برترِ تاریخ بر پایه‌ی داده‌های این پایگاه می‌پردازیم:
۱. سیاره‌ی زمین ۲ (Planet Earth II)
 
سیاره‌ی زمینِ ۲ مستندی درباره‌ی زیست‌بومهای جهان است که به دنباله‌ی سیاره‌ی زمینِ ۱ که ازسویِ بی‌بی‌سی در سالِ ۲۰۰۶ ساخته شد در سالِ ۲۰۱۶ تولید گردید.
سیاره‌ی زمینِ ۲ که برای نخستین بار در سالِ ۲۰۱۷ پخش شد، دربردارنده‌ی ۶ قسمت به نامهای آبخوستها (جزیره‌ها)، کوهستانها، جنگلها، بیابانها، مرغزارها و شهرها است.
گفتنی است که در ساختِ این برترین سریالِ تاریخ از فناوریهای نوین بهره گرفته شده که به ثبتِ تصویرهایی شگفت‌انگیز از زندگی در کره‌ی زمین انجامیده است که دیدنش را نباید از دست داد.
۲. دسته‌ی برادران (Band of Brothers)
  
دسته‌ی برادران سریالی ۱۰ قسمتی است که به جنگِ جهانیِ دوم می‌پردازد و داستانِ گروهی از سربازانِ امریکایی را از زمانی که دوره‌ی آموزشیِ خود را آغاز کردند تا روزی که پیروزی را در آغوش گرفتند روایت می‌کند.
این سریال که برای نخستین بار در سالِ ۲۰۰۱ پخش شد از ساخته‌های شرکتِ اچ‌بی‌او است. از تهیه‌کنندگانِ اصلی آن نیز می‌توان استیون اسپیلبرگ و تام هنکس را نام برد که در فیلمِ «رهاییِ سرباز رایان» با یکدیگر همکاری داشتند.
 
۳. بازیِ تاج‌وتخت (Game of Thrones)
بازیِ تاج‌وتخت سریالیِ حماسی است که اچ‌بی‌او ساخته است. این سریال برگرفته از «ترانه‌ی یخ و آتش» نوشته‌ی جرج آر. آر. مارتین است.
بازیِ تاج‌و‌تخت روایتگرِ چندین داستانِ تو در تو در قاره‌هایی به نامِ وستروس و اسوس است. یکی از داستانها به جنگِ میانِ خاندانهای نامدار برای به دست آوردن تاج و تختِ هفت کشور می‌پردازد، دیگری به نزدیک شدن زمستانی دراز و سخت که با تازشِ مردگان همراه است، و یکی دیگر به کوششِ فرزندانِ شاهِ پیشین برای بازپس‌گیری تاج‌وتختشان و ... .
بازی تاج‌و‌تخت یکی از خوش‌ساخت‌ترین و پربیننده‌ترین سریالهای تاریخ است که هوادارانی بسیار نیز دارد.
جالب است که بدانیم، جرج مارتین، نویسنده‌ی بازیِ تاج‌وتخت، در جایی گفته که در نوشتن این داستانها از دینِ ایرانیانِ باستان الهامهایی چند گرفته است.
تاکنون هفت فصل از این سریالِ پرطرفدار پخش شده است و فصلِ تازه‌ی آن نیز بهار آینده پخش خواهد شد.
 
۴. سیاره‌ی زمین (Planet Earth)
 
سیاره‌ی زمین یکمین بخشِ سیاره‌ی زمینِ ۲ است که در این فهرست جایگاهِ نخست را داشت.
این سریالِ مستندِ کارِ بی‌بی‌سی که برای نخستین بار در سالِ ۲۰۰۷ پخش شد، ۱۱ قسمت به نامهای از قطب تا قطب، کوهها، آبهای شیرین، غارها، بیابانها، جهانهای یخی، جلگه‌های پهناور، جنگلها، دریاهای کم‌ژرفا، جنگلهای فصلی و ژرفای اقیانوسها دارد.
ساختِ این مستند پنج سال زمان برده است و در میانِ گرانترین مستندهای ساخته‌شده بی‌بی‌سی جای دارد.
 
۵. افسارگسیخته (Breaking Bad)
 
افسارگسیخته داستانِ یک آموزگارِ زحمتکش و بی‌حاشیه‌ی شیمی است که می‌فهمد به سرطانِ ریه مبتلا شده است. او برای آنکه پس از مرگش خانواده‌اش گرفتاریِ مالی نداشته باشند به همراه یکی از دانش‌آموزانِ درس‌نخوان و خلافکارِ خود رو به تولید و پخشِ ماده‌ی مخدرِ شیشه‌ می‌آورد، ولی رفته‌رفته آلوده‌ی این کار شده خود بدل به یکی از بزرگ‌ترین مافیای موادِ مخدرِ می‌گردد.
پخشِ افسارگسیخته در پنج فصل، از سالِ ۲۰۰۸، آغاز شد و در سالِ ۲۰۱۳ پایان گرفت.
 
کد مطلب: 103744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *