کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حداقل 47 ماه زندان برای رئیس پیشین کارزار انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا

رفیق شفیق ترامپ نقره داغ شد

17 اسفند 1397 ساعت 18:59

نسخه استیضاح و عزل «دونالد ترامپ» خیلی آرام و باحوصله در حال تدوین است. خبرهای بدی که تن و جان رئیس جمهوری آمریکا را بلرزاند برای رسانه‌های آمریکایی به یک عادت تبدیل شده است. همین چند روز پیش بود که شهادت «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در دادگاه خاطره شهادت دادگاه واترگیت را زنده کرد. خود ترامپ هم می داند که شاید سرنوشتی شبیه «نیکسون» پیدا کند.


نسخه استیضاح و عزل «دونالد ترامپ» خیلی آرام و باحوصله در حال تدوین است. خبرهای بدی که تن و جان رئیس جمهوری آمریکا را بلرزاند برای رسانه‌های آمریکایی به یک عادت تبدیل شده است. همین چند روز پیش بود که شهادت «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در دادگاه خاطره شهادت دادگاه واترگیت را زنده کرد. خود ترامپ هم می داند که شاید سرنوشتی شبیه «نیکسون» پیدا کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حالا «پل منافورت» رییس سابق کارزار انتخاباتی ترامپ توسط دادگاهی در «آلکساندریا» به زندان محکوم شده است. جرم مغز تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا در جدال با «هیلاری کلینتون» حالا ثابت شده است. او حالا باید حداقل 47 ماه در زندان آب خنک بخورد تا تاوان بده و بستان با رفقای روس را بپردازد. گفته می‌شود که دادستانی خواستار مجازاتی تا ۲۵ سال زندان برای منافورت شده بود.
رئیس پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ که ۶۹ سال سن دارد، در اوت سال ۲۰۱۸ توسط هیات منصفه در هشت اتهام از ۱۸ اتهام مطرح شده علیه وی مجرم شناخته شد. اعضای هیات منصفه این دادگاه پیشتر در ۳۰ مرداد منافورت را این هشت مورد عبارتند از ۵ اتهام مربوط به فرار مالیاتی، یک اتهام مربوط به اعلام نکردن حساب‌های بانکی خارج از کشور و دو اتهام دیگر نیز مربوط به تخلفات بانکی تبادلات مالی در اوکراین است.حکم دادگاه آلکساندریا تایید حکم دادگاه پیشین است. مصیبت او اینجاست که تمام کابوس‌هایش محدود به این پرونده نیست و هفته دیگر قرار است حکم پرونده دیگر او با اتهام لابی‌گری غیرقانونی صادر شود.

نقطه آغاز اتهامات
پل مانافورت همانند مایکل کوهن در خلال تحقیقات درباره رسوایی «راشاگیت» و رابطه کمپین ترامپ با کرملین دچار دردسر شد. دادستان پرونده تخلفات مالی پل منافورت خبر از فرار مالیاتی او به میزان میلیون‌ها دلار داده است. گفته می‌شود که منافورت به عنوان مشاور برای دولت سابق اوکراین که دولتی طرفدار روسیه بود، فعالیت می‌کرده است.
افزون بر آن گفته می‌شود که منافورت با دادن اطلاعات ناصحیح از بانک‌ها وام گرفته است. وام‌هایی که او صرف زندگی پرتجمل خود نموده است. « رابرت مولر» بازرس ویژه این تحقیقات ۲۲ ماه است که از سوی وزارت دادگستری آمریکا رهبری این پرونده را بر عهده گرفته است. همه در واشنگتن چشم انتظار گزارش نهایی بازرس مولر هستند. دموکرات‌هایی که کنگره را در اختیار دارند؛ برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا لحظه شماری می کنند.
بنا به گزارش بی بی سی، مانافورت با چهره ای مستاصل ، لباسی سبز رنگ و روی ویلچر در دادگاه حاضر شده است. او خطاب به دادگاه گفت: «دوسال گذشته دشوارترین دوره زندگی من بوده است.» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ از قاضی خواست در حق او «رافت» به خرج دهد و گفت: «اگر بگویم شرمنده و حقیر شده‎ام کم گفته‌ام. می‌دانم که رفتار خودم مرا به اینجا کشانده و زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ام زیر و رو شده است.»
یکی از محورهای اصلی اتهامات علیه منافورت در این دادگاه به مخفی کردن بخش اعظم ۶۰ میلیون دلاری مربوط بود که از طریق یک حزب سیاسی طرفدار روسیه در اوکراین دریافت کرده بود. او متهم است این پول را در حساب‌های بانکی خارجی پنهان کرده و مالیات آن را پرداخت نکرده است. قاضی الیس گفت، محاکمه منافورت در این دادگاه ارتباطی اتهامات مطرح شده درباره او درخصوص تبانی با روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ندارد.
تیم حقوقی مانافورت تلاش داشتند او را با وثیقه از زندان خارج کنند اما به دلیل درخواست دادستان مولر، وی در طول 9 ماه گذشته را در زندان انفرادی محبوس باقی مانده بود.

اتهامات سریالی
علاوه‌بر تمام آنچه که گفته شد و پرونده‌ای هفته آینده احتمالا اعلام حکم مجازات خواهد شد؛ منافورت به توطئه و ایجاد اختلال در کار قوه قضاییه متهم شده است. در ماه سپتامبر سال گذشته و با هدف تخفیف مجازات، پل منافورت در ارتباط با پرونده تحقیق پیرامون دخالت‌های احتمالی روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرده بود اما گویا او در زندان هم به رفیق قدیمی خود وفادار بوده و اطلاعات غلطی درباره ارتباطات ترامپ با کرملین ارائه کرده بود. همین موضوع  نیز می‌تواند به تشدید مجازات زندان او منجر شود.
روزهای آینده و پیش از اعلام حکم زندان طویل المدت، برای رفیق شفیق ترامپ سرنوشت‌ساز خواهد بود. منافورت می داند که اگر همانند کوهن لب به اعتراف نگشاید؛ احتمالا به زندان طولانی‌تر از 47 ماه محکوم خواهد شد. منافورت می تواند نقش مکمل کوهن را در رسوایی راشاگیت ایفا کند. نکته هیجان انگیز اینجاست که یک فهرست بلند از یک خانم پورن استار گرفته تا افراد حلقه یک ترامپ در پروسه عزل رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد.
گزارش : علی ودایع
 


کد مطلب: 104228

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/104228/رفیق-شفیق-ترامپ-نقره-داغ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir