کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری آنلاین» گزارش می‌دهد

ماجرای برخورد راننده اسنپ با مسافر به کجا رسید؟

توئیت‌های اعتراضی مسافر اسنپ از صفحه او پاک شد

20 خرداد 1398 ساعت 17:01

«راننده اسنپ دختری را به دلیل بدحجابی از ماشین خود پیاده کرد.» این موضوع چند روزی هست که به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که عصر پنجشنبه راننده اسنپ، مسافر خود را به دلیل حجاب او از ماشین پیاده کرده است. «راننده اسنپ تو باد و توفان وسط اتوبان به خاطر بدحجابی پیاده‌م کرد» این جمله توئیت مسافر در راه مانده بود...


«راننده اسنپ دختری را به دلیل بدحجابی از ماشین خود پیاده کرد.» این موضوع چند روزی هست که به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که عصر پنجشنبه راننده اسنپ، مسافر خود را به دلیل حجاب او از ماشین پیاده کرده است. «راننده اسنپ تو باد و توفان وسط اتوبان به خاطر بدحجابی پیاده‌م کرد» این جمله توئیت مسافر در راه مانده بود، او همچنین تصویر و مشخصات راننده اسنپ را نیز در حساب کاربری توئیتری‌اش منتشر کرد و از کاربران خواست در صورت مشاهده این حساب از این راننده برای سفرهای خود استفاده نکنند و از سوی دیگر نیز با ارائه گزارشی به واحد شکایت اسنپ، خواستار برخورد با این راننده شد. گویا او حتی در توئیت دیگری از برخورد شرکت اسنپ با راننده خبر داد و نوشته است که: «از اسنپ تماس گرفتند و با عذرخواهی از برخورد با راننده‌شون خبر دادند.»
به گزارش «مردم سالاری آنلاین»،  بعد از انتشار این خبر کاربرانی که اقدام راننده را برحق می‌دانستند و انتشار مشخصات وی را عمل مجرمانه قلمداد می‌کردند، با #اسنپ_تحریم از راننده اسنپ  دفاع کردند.  
اما بعد از حضور راننده اسنپ در شبکه 3 صدا و سیما مشخص شد که با او برخوردی صورت نگرفته است، او در این برنامه اعلام کرد که با پشتیبانی صحبت کرده و اسنپ حق را به او داده و گفته است که کاملا قانون را رعایت کردید و امتیاز آن کاربر را لغو خواهیم کرد. به گفته راننده، اسنپ امتیاز او را لغو نکرده است.
راننده اسنپ مدعی شده است که مسافر از درب منزل روسری سرش نبوده، او گفته است که بعد از 200 متر از او خواستم که روسری‌ش را درست کنند دلیل را هم پلیس عنوان کردم جدا از اینکه برای خود من امر به معروف و نهی از منکر مطرح بود. من آتش به اختیار عمل کردم و از کاربر خواستم او را برسانم درب منزل که قبول نکرد و پیاده شد.
پس از مصاحبه تلویزیونی، اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شریف نیز روز دوشنبه با راننده اسنپ دیدار و از او تقدیر کردند.
همچنین در اطلاعیه‌ای که اسنپ در واکنش به این اتفاقات منتشر شده آمده است که: «طبق قوانین اسنپ، کاربران متعهد به رعایت قوانین اسلامی، اخلاقی و اجتماعی هستند. همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات شخصی هر یک از طرفین از دغدغه‌های مهم اسنپ محسوب می‌شود. در صورت بروز اختلاف بین هر یک از کاربران مسافر و راننده، اسنپ با تمام امکانات خود (از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجی‌گری) نهایت تلاشش را در جهت حفظ رضایت هر دو طرف و رفع اختلافات ایجاد شده به کار می‌گیرد. بر همین اساس، در این مورد نیز صحبت‌های لازم با هر یک از طرفین انجام شده است. از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود.»
حالا با انتشار این بیانیه و تقدیر از این راننده، نوبت به اعتراض مخالفان اقدام راننده اسنپ رسیده بود. آنها نیز با #تحریم_اسنپ عنوان کردند که اپلیکیشن این تاکسی اینترنتی را از گوشی هوشمند خود حذف خواهند کرد چون بعد از این اتفاق اعتماد خود به اسنپ را از دست داده‌اند.
ماجرایی اتفاق افتاده است که در آن هر دو طرف ماجرا خود را محق می‌دانند. از یک سو راننده خود را موظف به رعایت قانون می‌داند و از طرف دیگر مسافر معتقد است که در حق او اجحاف شده و در کنار اتوبان رها شده است. اما در این میان برخلاف فرصت و تریبونی که در اختیار راننده قرار گرفت، کسی سراغی از مسافر اسنپ نگرفته و شاید همین امر بیشتر اعتماد عمومی نسبت به این تاکسی اینترنتی را خدشه دار کرد. حالا بسیاری بر این باور هستند که در صورت بروز مشکل برای مسافران اسنپ کسی از آنها جانبداری نخواهد کرد و بی‌احترامی به مسافر اپیدمی شود. کاربران اسنپ این روزها بیش از قبل گلایه دارند که قوانین این تاکسی اینترنتی کاملا یک‌طرفه و به سود این شرکت تنظیم شده است.
حالا که توئیت‌های اعتراضی مسافر اسنپ از صفحه او پاک شده و جای آن را توئیتی حاوی عذر خواهی از اسنپ و کاربر راننده گرفته است بیش از پیش باید منتظر واکنش کاربران به این اپلیکیشن تاکسی اینترنتی بود. شاید وقت آن رسیده که کاربران اسنپ بیش از قبل به قوانین این تاکسی اینترنتی دقت کنند که کاملا یک‌طرفه و به سود این شرکت تنظیم شده است...
 
 


کد مطلب: 109191

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/109191/ماجرای-برخورد-راننده-اسنپ-مسافر-کجا-رسید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir