۰
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹

معرفی ترمینال‌های اتوبوسرانی تهران

تهران به عنوان پایتخت کشورمان، شهر پرجمعیتی است که روزانه مسافران زیادی هم از این شهر خارج می‌شوند و هم وارد تهران می‌شوند. بخش زیاد این حجم از تردد با اتوبوس، به عنوان وسیله نقلیه آسان و ارزان و در دسترس، انجام می‌شود. همین موضوع نیاز به پایانه‌های اتوبوسرانی را نشان می‌دهد و باعث شده است که اکنون تهران دارای چهار پایانه اتوبوسرانی باشد.
معرفی ترمینال‌های اتوبوسرانی تهران
تهران به عنوان پایتخت کشورمان، شهر پرجمعیتی است که روزانه مسافران زیادی هم از این شهر خارج می‌شوند و هم وارد تهران می‌شوند. بخش زیاد این حجم از تردد با اتوبوس، به عنوان وسیله نقلیه آسان و ارزان و در دسترس، انجام می‌شود. همین موضوع نیاز به پایانه‌های اتوبوسرانی را نشان می‌دهد و باعث شده است که اکنون تهران دارای چهار پایانه اتوبوسرانی باشد.
شما می‌توانید با توجه به مسیرتان در تهران یکی از این پایانه‌های اتوبوسرانی را انتخاب کنید و برای سفر به آن پایانه سر بزنید. جنوب، غرب، شرق و مرکز تهران هر کدام یک پایانه اتوبوسرانی دارند، که بنا به مقصد حرکت، اتوبوس‌های بین شهری در آن هستند و شما می‌توانید بعد از رزرو بلیط اتوبوس به پایانه مورد نظر بروید و سفر خود را شروع کنید. در ادامه هر کدام از این چهار ترمینال را با هم خواهیم دید و اطلاعات بیش‌تری از آن‌ها کسب خواهیم کرد.
 
پایانه اتوبوسرانی غرب تهران
پایانه اتوبوسرانی غرب تهران که در ضلع شمال غربی میدان آزادی واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های اتوبوسرانی تهران است و اکثر تعاونی‌های اتوبوسرانی، که حدود 29 شرکت است، در این پایانه نمایندگی دارند و به اغلب شهرهای کشور، به خصوص شهرهای غربی ایران، اتوبوس دارند.
دسترسی به این پایانه اتوبوسرانی بسیار آسان است و شما با مترو، BRT، تاکسی و ماشین شخصی‌تان می‌توانید به سرعت به این پایانه برسید و در زمان مقرر بلیط اتوبوس‌تان حاضر باشید. اردبیل، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، رشت، رامسر، همدان، یزد، مشهد، شیراز، سنندج، ایلام، استانبول، اربیل عراق، باکو، ایروان، ماکو و ... شهرهای داخلی و خارجی‌ای هستند که شما می‌توانید از پایانه غرب اتوبوسرانی به وسیله اتوبوس به آن‌ها سفر کنید.
پارکینگ برای ماشین شخصی‌تان، درمانگاه و اورژانس، فروشگاه‌های محصولات، مسجد، اتاق استراحت و ... از جمله امکانات رفاهی پایانه اتوبوسرانی غرب تهران است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا زمان حرکت اتوبوس شما فرا رسد و سفرتان را به خوشی آغاز کنید.

پایانه اتوبوسرانی جنوب تهران
پایانه اتوبوسرانی جنوب، اولین پایانه مسافربری تهران است که در سال 1359 احداث و راه‌اندازی شد. در این پایانه حدود 11 شرکت مسافربری نمایندگی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها خدمات مورد نظر خود را درخواست کنید و خرید بلیط اتوبوس خود را انجام دهید.
در این پایانه مقصد بیش‌تر اتوبوس‌ها به سمت شهرهای جنوبی کشورمان، ایران، و شهرهای مرکزی مثل اهواز، آبادان، بروجرد، بجنورد، کرمان، بندرعباس، اصفهان، همدان، شیراز، بوشهر، عسلویه، سمنان، مشهد، خرم آباد، مسجد سلیمان، کاشان و ... است.
رسیدن به این پایانه اتوبوسرانی و مسافربری نیز سخت نیست، با مترو یا بی‌آرتی می‌توانید خود را به قدیمی‌ترین پایانه مسافربری تهران برسانید و با اتوبوس مورد نظرتان به سمت مقصدتان راهی شوید.

پایانه اتوبوسرانی شرق تهران
پایانه اتوبوسرانی و مسافربری شرق تهران، دومین پایانه مسافربری است که در شرق تهران و در خیابان دماوند، احداث شد. شما برای رسیدن به این پایانه مسافربری یا باید از بی‌آرتی استفاده کنید یا با تاکسی و ماشین شخصی‌تان بروید؛ هنوز خط مترویی به این پایانه نرسیده است.
دومین پایانه اتوبوسرانی تهران، تنها 6 شرکت مسافربری فعال دارد که تعداد سفرهای انجام شده از این پایانه بسیار کم‌تر از پایانه‌های دیگر است. شما از این پایانه اتوبوسرانی می‌توانید به شهرهای گرگان، قوچان، بجنورد، مشهد، بندر ترکمن، سبزوار، گنبدکاووس، اراک، اصفهان، آمل، بابل و ... سفر کنید و خوش بگذرانید.

پایانه اتوبوسرانی و پارک‌ سوار بیهقی
جدیدترین پایانه اتوبوسرانی و مسافربری تهران، پارک سوار بیهقی است که در سال 1370 تاسیس و راه اندازی شد. این پایانه تقریبا در مرکز تهران یعنی در میدان آرژانتین واقع شده است که دسترسی به آن نیز سخت نیست. در این پایانه مسافربری حدود 17 شرکت مسافربری و اتوبوسرانی وجود دارد که شما می‌توانید برای مقصد مورد نظرتان بعد از خرید بلیط اتوبوس به پارک سوار بیهقی رفته و سوار اتوبوس شوید.
مشهد، رشت، همدان، اهواز، اصفهان، تبریز، ارومیه، اراک، چالوس، گرگان، رشت، ساری، شهرکرد، شیراز، کرمان، کرمانشاه، تبریز، جهرم، بابلسر، یزد، گنبد کاووس، بروجرد، سنندج و ... شهرهایی هستند که شما می‌توانید از پارک سوار بیهقی به سمت آن‌ها حرکت کنید و سفر خوبی را داشته باشید. به جز شهرهای داخلی که ذکر شد، شما می‌توانید از پایان بیهقی به کشورهای عراق، ترکیه و سوریه نیز از سفر کنید.
 خدمات رفاهی نیز در این پایانه مسافربری و اتوبوسرانی نیز در اختیار شما است که می‌توانید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، پارک، اتاق استراحت، مسجد و ... که در این پایانه موجود است استفاده کنید تا زمان حرکت شما فرا برسد.
کد مطلب: 114337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *