۱
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
بازخوانی قولهایی که احمدی نژاد قبل از انتخابات 84 به نمایندگان مجلس داد

چقدر از وعده های احمدی نژاد محقق شده است؟

عکسی از خبرگزاری فارس در زمان تبلیغات انتخاباتی سال 84 که نشان می دهد آوردن پول نفت سر سفره های مردم که بعدها توسط احمدی نژاد تکذیب شد وعده او بوده است.
عکسی از خبرگزاری فارس در زمان تبلیغات انتخاباتی سال 84 که نشان می دهد آوردن پول نفت سر سفره های مردم که بعدها توسط احمدی نژاد تکذیب شد وعده او بوده است.

یکی از مهمترین و ماندگارترین سخنان محمود احمدی نژاد در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ ، سخنانی است که وی در ۳۰ خرداد ماه آن سال در جمع ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس هفتم بیان کرد و در رسانه های طرفدارش در آن زمان از جمله خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان درج شد . 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در آن روزها ، مرحله اول انتخابات برگزار شده بود و اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم راه یافته بودند و به این ترتیب، اصولگرایان که در مرحله اول انتخابات کاندیداهای مختلفی از جمله علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف داشتند ، همگی به حمایت از احمدی نژاد در مرحله دوم برخاستند و احمدی نژاد هم از این فرصت تاریخی استفاده کرد و سعی کرد با ایراد سخنان و وعده ها ، آرای همه اصولگرایان را جذب کند. شاید به همین دلیل بود که احمدی نژاد در جمع نمایندگان مجلس ، وعده های بسیاری داد که در تاریخ به یادگار مانده است.
اینک بعد از گذشت بیش از هفت سال از آن جلسه ، بد نیست بخشی از سخنان احمدی نژاد در آن زمان را بازخوانی کنیم و ببینیم وی تا چه اندازه به سخنان بیان شده در جلسه ۳۰ خرداد ۱۳۸۴ خود با ۱۵۰ نماینده مجلس آن زمان پایبند بوده است:
۱- « مجلس برادر، همراه و ناصح، مشوق و بهترين مشاور دستگاه اجرايي است... مطمئناً براي تشكيل كابينه خود با مجلس مشورت خواهم كرد ».
در طول دو دوره تشکیل دولت احمدی نژاد یکی از مهمترین مسائل چالش زای نمایندگان با مجلس ، وزرایی بوده که وی به مجلس معرفی کرده بود ، بطوری که در سال ۱۳۸۴ چهار نفر به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شدند تا بالاخره بعد از چهار ماه وزارت نفت وزیر خود را شناخت! پس از آن هم بارها و بارها عزل و نصبهای کابینه مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته و ماجرای استیضاح کردان و بهبهانی هم نقاط اوج رویارویی دولت و مجلس در این زمینه بوده است . از همه اینها که بگذریم ، حالا باید گفت کابینه که جای خود را دارد ، این روزها

در طول دو دوره تشکیل دولت احمدی نژاد یکی از مهمترین مسائل چالش زای نمایندگان با مجلس ، وزرایی بوده که وی به مجلس معرفی کرده بود ، بطوری که در سال 1384 چهار نفر به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شدند تا بالاخره بعد از چهار ماه وزارت نفت وزیر خود را شناخت
احمدی نژاد با صدور بخشنامه ای اعلام کرده که دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران ممنوع است!
۲-«نيازهاي جامعه را تامين عدالت و ريشه‌كني فقر در كشور مي‌دانم ، چرا كه وقتي بي عدالتي در كشور وجود دارد و بيش از ۲ ميليون بيكار در كشور داريم چگونه مي‌توانيم حرف فرهنگي بزنيم».
دولت در سالهای اخیر ، بارها و بارها اعلام کرده که دارد بیکاری را ریشه کن می کند و سالی ۲میلیون و ۶۰۰ هزار شغل یا فرصت شغلی ایجاد کرده و می کند ؛ اما کمتر کسی این آمارها را پذیرفته است و هیچگاه این آمار از سوی صاحب نظران ، نمایندگان مجلس و پژوهشگران مورد قبول واقع نشد ، چرا که هیچ نمود عینی ندارد و فقط یک ادعا است . رهبر انقلاب نیز در سخنان هفته گذشته شان در خراسان شمالی بالا رفتن قیمتها و بیکاری را در راس مشکلات امروز کشور دانستند.
۳-« اگر مسئولیت دولت بر عهده من باشد شهردار تهران را به دولت دعوت مي‌كنم».
این سخنان به این دلیل گفته شد که احمدی نژاد در آن روزگار شهردار تهران بود و از طرف آقای خاتمی به دولت دعوت نمی شد . تصور احمدی نژاد این بود که بعد از ریاست جمهور شدنش یکی از معاونانش شهردار خواهد شد و بر این اساس این وعده را داد؛ اما پس از رسیدن احمدی نژاد به صندلی ریاست جمهوری ، چون قالیباف شهردار تهران شد ، باز هم شهردار تهران به دولت دعوت نشد! گزینه احمدی نژاد برای شهرداری تهران ، محمد علی آبادی بود.
۴-«نفت بايد بر سر سفره‌هاي مردم باشد».
این شعار خیلی زودتر از بقیه تکلیفش روشن شد: محمود احمدي‌نژاد درکنفرانس خبری خود در روز ۴ ارديبهشت ۱۳۸۵، خيلي صريح و رسمي ‌اعلام کرد که «شعار من آوردن نفت سر سفره‌هاي مردم نبود...من چنين شعاري نداده بودم، روزنامه شرق از قول من نوشت و من نيز در آن زمان تكذيب نكردم»!
۵-« در صورت تشكيل دولت توسط بنده فضاي كشور را دوستانه و عاطفي خواهم كرد».
قضاوت در این مورد را به خوانندگان می سپاریم!

کد مطلب: 11492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *