کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر کواکبیان در نشست مردمی دور دوم بررسی مشکلات  منطقه ۳ با اشاره به سخنان رهبری در درس خارج فقه;

بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی شرط ایران برای مذاکره است

شهرداری تهران با ایجاد پارکینگ های طبقاتی در منطقه ۳ آرامش را به شهروندان بازگرداند

28 شهريور 1398 ساعت 22:45

دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات شهروندان منطقه ۳ روز سه شنبه ۲۶شهریور ۹۸ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،سلیمی شهردار منطقه ۳، میرلوحی عضو شورای شهر تهران، فرماندار تهران و معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران در مسجد حسینیه ارشاد برگزار شد.


دور دوم نشست رسیدگی به مشکلات شهروندان منطقه ۳ روز سه شنبه ۲۶شهریور ۹۸ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،سلیمی شهردار منطقه ۳، میرلوحی عضو شورای شهر تهران، فرماندار تهران و معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران در مسجد حسینیه ارشاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست پس از خیر مقدم گویی حجت الاسلام دارابی امام جماعت مسجد، جمعی از شوراياران و شهروندان منطقه ۳ به بیان مطالبات مردم و تشکر از مسئولین به خاطر پیگیری مشکلات منطقه ۳ پرداختند.
مشکلات عبور و مرور و ترافیک سنگین برخی معابر؛ سدمعبر توسط دستفروشان در پیاده روها ،تغییر کاربری واحدهای مسکونی به اداری و مشکلات ناشی از آن، ترافیک بسیار سنگین در طول روز و خلوتی شبانه معابر در محلات منطقه به ویژه محله جردن به دلیل وجود واحدهای تجاری و اداری فراوان و تغییر کاربری یافته، از جمله مسائل مطرح شده توسط شهروندان بود.
در ادامه برخی از دبیران شورایاری ها به مشکلات کلان محلات اشاره کردند که از جمله می توان به رشد بی رویه سگ گردانی در محلات منطقه ۳، ساخت و سازهای بی رویه در کوچه های تنگ نیز اشاره کرد.
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ذکر حدیثی از ایشان گفت: اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛
مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى آنهاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مى‌شوند.
اینکه ۲۰ هزار نفر سرباز به نام دین برای به شهادت رساندن امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران ایشان به میدان آمدند ناشی از همین بندگی دنیا و برداشت نادرست از دین است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: در این مکان باید از شهید مطهری و دکتر شریعتی یاد کنیم که درخفقان زمان حکومت ستمشاهی به روشنگری و آگاهی بخشی برای مردم در همین مکان پرداختند و مشعلی پرنور برای راه انقلاب شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تفکر متحجران در مقابل نواندیشی اامثال شهید مطهری و دکتر شریعتی افزود: امیدواریم همانطور که تفکر دکتر شریعتی و شهید مطهری روشنی بخش راه انقلاب بود، امروز نیز تفکر این بزرگواران از یاد نرفته و باید هرچه بیشتر ترویج شود. وی با اشاره به نماز عید فطر سال ۱۳۵۷ به امامت شهید مفتح در تپه های قیطریه در ۱۳ شهریور افزود: ۱۷ شهریور ۵۷ مدیون هماهنگی های همان نماز عید فطر بود.
دکتر کواکبیان گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی تشکیل چنین جلسات مردمی بی سابقه بوده و حضور یک سوم نمایندگان تهران در این جلسه نشان از پیگیری مشکلات مردم توسط نمایندگانشان است.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نماینده مردم در برابر تمام ملت مسئول است و در بيان نظراتش در زمینه های مختلف آزاد است؛ تهدید برخی نمایندگان از سوی سخنگوی قوه قضائیه هنر نیست، قوه قضاییه بهتر است به پرونده های مفسدین و غارتگران اموال مردم رسیدگی کند.
وی تصریح کرد:نمایندگان شما در مجلس از ۸ کمیسیون مختلف مجلس در نشست امشب حضور دارند و قطعا موضوعات تخصصی مطرح شده را در کمیسیون ها پیگیری خواهند نمود.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه بسیار کلیدی بود. ایشان بار دیگر بر برجام تاکید کردند و مذاکره با آمریکا را مشروط کرده به پذیرش تعهدات برجامي کردند و شرط ما براي مذاکره نيز همين است.
وی گفت: حذف نام شهدا از معابر اگر انجام شده باشد قطعا کج سلیقگی صورت گرفته است. البته گفته میشود که در برخی کوچه ها فقط واژه ی شهید حذف شده و الا اسامي شهدا همانند سابق است ولی به هر حال نباید عده ای سو استفاده کنند و به اصلاح طلبان برچسب حذف نام شهدا را بزنند. باید به حفظ نام و یاد شهدا توجه شود.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: بیش از ۳۱ مورد از مشکلات مطرح شد که از جمله می توان به هزینه زیاد مجموعه های ورزشی اشاره کرد که از وزیر ورزش و جوانان تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کنند . وی با اشاره به ضرورت ایجاد پارکینگ های طبقاتی گفت : شهرداری تهران با پارکینگ های طبقاتی آرامش را به شهروندان بازگرداند.
میرلوحی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به ابهامات موجود در زمینه حذف نام شهدا گفت: تصاویر منتشر شده عمدتا مربوط به گذشته است و حذف نام یا عنوان شهید در این دوره از مدیریت شهری به هیچ عنوان صورت نگرفته است.
وی افزود: افرادی در پی بازی سیاسی با این موضوع هستند که البته باید توجه کنند این مسئله نباید وارد بازی های سیاسی شود.
علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تراکم فروشی و بلند مرتبه سازی از مشکلات قدیمی تهران است و به دلیل عدم وجود درآمد پایدار برای شهرداری ها ساخت و سازهای بی رویه گسترش پیدا کرده و این رویه در حال سرایت به شهرهای دیگر است.
وی افزود: منطقه ۳ دارای مشکلات ترافیکی فراوانی است و به دلیل کمبود آموزش های فرهنگی مسائلی همچون حقوق عابر پیاده و لزوم تردد نکردن موتورسیکلت در پیاده روها چندان جدی گرفته نمی شود.
مطهری گفت: باید بررسی کنیم با این بلند مرتبه سازی ها و افزایش بی رویه خودروها در معابر و سایر مسایل رفاهی آیا تهران جای بهتری برای زندگی نسبت به ۴۰ سال قبل شده است؟ پاسخ منفی است. مردم امروزه در تهران احساس آرامش ندارند و زیرساخت های شهر آرامش مردم را درنظر نگرفته است.
شهردار منطقه ۳ ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و مسئولین به دلیل تشکیل این سلسله جلسات گفت: تشکل های مردمی و NGO ها در این منطقه بسیار فعال هستند و منطقه ۳ دارای بیشترین مدارس غیرانتفاعی است.
وی افزود: ایجاد واحدهای اداری و تجاری به جای مسکونی در این منطقه موجب اشتغال زایی و رونق اقتصادی شهر تهران و منطقه ۳ شده است؛ البته نگرانی های شهروندان از این بابت نیز قابل درک است.
آرام معاون فنی عمرانی فرماندار تهران گفت: ۱۶ مصوبه حاصل جلسات مربوط به منطقه ۳ بود که پس از جلسه عمومی در فرمانداری تهران نیز پیگیری شد و از این مصوبات ۱۳ مورد اجرایی شده و ۳ مصوبه باقیمانده در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: از مهم ترین مسائل موجود در منطقه ۳ آبرسانی خصوصی بود که با پیگیری های حاصل از این جلسات و مصوبه شورای تامین این موضوع برای همیشه حل شده و منطقه ۳ به طور کامل تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفت.
در ادامه این نشست پروانه مافی نماینده مردم تهران گفت: منطقه ۳ دارای مشکلات خاصی است و چون منطقه ای برخوردار محسوب می شود کمتر به مشکلات آن پرداخته می شود.
وی تصریح کرد: به دلیل شیب زیاد منطقه مشکل پارکینگ و نوسازی املاک در این منطقه وجود دارد. کاربری های فرهنگی و تجاری همچون باغ کتاب تهران و اراضی عباس آباد و همچنین وجود مجتمع های فراوان تجاری کمبود جدی در زمینه پارکینگ را موجب شده است.
مافی افزود: برای مشکل جای پارک در این منطقه باید به طور جدی بررسی شده و طرح ویژه ای برای آن دیده شود. مسئله دیگر موضوع ده ونک است؛ املاکی که با قطعه بندی های کوچک درگذشته به کارگران واگذار شده و دانشگاه الزهرا از دهه ۸۰ اقداماتی را انجام داد که در حق این قشر محروم ظلم شد.
فریده اولادقباد دیگر نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: مدارسی که مالکیت آن ها در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است باید تعیین تکلیف شوند.
محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت این جلسات حل مشکلات شهروندان مناطق مختلف شهر تهران و شهرستان های حوزه انتخابیه است.
وی افزود: به عنوان نماینده مردم در چندین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد فعالیت های همکارانم در تهران بوده ام ؛ اما برگزاری منظم و منسجم جلسات برای تک تک مناطق تهران در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.
در ادامه این نشست بادامچی دیگر نماینده تهران گفت: اگر بخواهیم به شورایاری ها اختیارات بیشتری باید از ارتباط موثر این نهاد محلی با مردم حمایت کنیم.
حیدری نماینده مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: بلندمرتبه سازی در منطقه ۳ را می توان علت العلل مشکلات این منطقه دانست؛ لازم است شهرداری منطقه ۳ و شهرداری تهران پاسخ مناسبی برای این مسئله داشته باشند.
سیدفرید موسوی عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت استان تهران برای کسی قابل باور نیست، از فرمانداری تهران خواهشمندیم با اقدامات رسانه ای این محرومیت را به مردم نشان دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مازنی نماینده مجلس و رییس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ساخت و ساز بنا در تهران باید بر اساس مقررات مشخص انجام شود. هم اکنون تنها امضایی از سوی مهندس ناظر بخش تخصصی بنا است که متاسفانه به شکل تشریفاتی انجام می گیرد.
در ادامه عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: برخورداری منطقه ۳ از دسترسی به بزرگراه ها و سرانه ی مناسب فضای آموزشی و ورزشی و اماکن سرسبز و زیرساخت های مناسب و معابر مناسب، ارزش افزوده فراوان و امکانات مناسب رفاهی و جمعیت بالای ۳۳۰ هزار نفری از امتیازات این منطقه است و البته مشکلاتی هم در منطقه وجود دارد.






کد مطلب: 114960

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/114960/بازگشت-آمریکا-تعهدات-برجامی-شرط-ایران-مذاکره

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir