۰
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰

سربلندی پارس خودرو در جبهه جنگ اقتصادی

در دوره حاضر که دولت ترامپ، اقتصاد ایران را با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود هدف گرفته است، جاده مخصوص کرج، اصلی‌ترین جبهه در جنگ اقتصادی است و خودروسازان سربازان خط مقدم این نبرد هستند. در صنعت خودروسازی، علی‌رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها، پارس خودرو عملکرد موفقی داشته و توانسته از یک آزمون سخت سربلند بیرون بیاید.
سربلندی پارس خودرو در جبهه جنگ اقتصادی
در دوره حاضر که دولت ترامپ، اقتصاد ایران را با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود هدف گرفته است، جاده مخصوص کرج، اصلی‌ترین جبهه در جنگ اقتصادی است و خودروسازان سربازان خط مقدم این نبرد هستند. در صنعت خودروسازی، علی‌رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها، پارس خودرو عملکرد موفقی داشته و توانسته از یک آزمون سخت سربلند بیرون بیاید.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، علی‌رغم این‌که صنعت خودرو، اولین صنعتی بود که هدف تحریم‌های شدید آمریکا قرار گرفت و تاکنون نیز از شدت این تحریم‌های غیرقانونی کاسته نشده است، شرکت پارس خودرو با عملکرد موفقیت‌آمیز خود توانسته روزهای سخت را پشت سر بگذارد و هم‌اکنون تولید خودرو در این شرکت، وارد دوران بهبود و ثبات خود شده است.
پارس خودرو به بخش عظیمی از تعهدات گذشته خود در قبال مشتریان عمل کرده است و کیفیت محصولات این شرکت خودروسازی باسابقه به‌هیچ وجه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است. علاوه بر این، این شرکت با مدیریت خوب خود مانع از تعدیل نیرو در شرایط دشوار تحریم شده است و تعداد کارکنان این شرکت همچون سال گذشته حدود 7 هزار نفر است. نیروی انسانی مهم‌ترین رکن در حیات طولانی یک شرکت است و پارس خودرو که تأسیس آن به سال 1335 شمسی برمی‌گردد، عملکرد موفقی در این حوزه داشته است.
علاوه بر این، عملکرد شرکت پارس خودرو در زمینه تولید خودرو نیز در شش ماه نخست امسال در مجموع مثبت بوده است. بنا به اطلاعات منتشرشده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران سازمان بورس (کدال)، میزان تولید خودروی پراید در پارس خودرو در نیمه نخست سال 98، بیش از 45 هزار دستگاه بوده است. در شش ماه نخست سال گذشته، میزان تولید خودروی پراید در پارس خودرو، 34 هزار و 600 دستگاه بوده و علی‌رغم شرایط دشوار تحریمی، تولید این خودرو در این شرکت، 32 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، پارس خودرو در این دوره 2920 دستگاه خودرو از گروه رنو تولید کرده است.
پارس خودرو، کیفی‌ترین خودروساز در کشور است و محصولات تولیدی در این شرکت بالاترین کیفیت تولیدی را در میان خودروهای ساخت داخل دارند. در دوره حاضر نیز پارس خودرو سعی کرده است همچنان در این حوزه پیشتازی خود را حفظ کند.
در مقایسه با سایر صنایع داخلی، خودروسازان خیلی دیر مجوز افزایش نرخ محصولات خود را دریافت کردند و این در حالی بود که با افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه داخلی، هزینه‌های آن‌ها به شدت بالا رفته بود. با این وجود، شرکت پارس خودرو در مجموع توانست بحران شدید سال گذشته را مهار کند و اکنون عملکرد این شرکت، دوران باثبات و رو به بهبودی را تجربه می‌کند.
تا قبل از شروع تحریم‌ها، استراتژی شرکت پارس خودرو، توسعه تنوع محصولات از طریق همکاری با شرکای خارجی بود. پارس خودرو بر اساس این استراتژی، عملکرد مطلوبی در سال‌های پس از برجام، از خود برجای گذاشت. با اعمال تحریم‌های غیرقانونی از طرف دولت ترامپ، از آن‌جا که همکاری با شرکای خارجی، غیرممکن شده بود، شرکت پارس خودرو تمرکز خود را بر تولید حداکثری محصولات داخلی گذاشت و همانطور که آمار تولید نیمه نخست امسال نشان می‌دهد، عملکرد موفقی در این حوزه داشته است. در واقع، شرکت پارس خودرو خیلی زود توانست خود را با شرایط جدید وفق دهد و با مدیریت درست و اصولی، مانع از این شد که تحریم به این شرکت باسابقه، ضربه جدی وارد کند.
در حال حاضر، پارس خودرو دوران سخت را پشت سر گذاشته و با بهبود عملکرد احتمالاً تا پایان سال جاری، موفق خواهد شد رکوردهای تازه‌ای را در حوزه تولید و فروش خودرو به ثبت برساند. این شرکت که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود، توانسته از جبهه جنگ اقتصادی که در جاده مخصوص در جریان است و دولت ترامپ به‌صورت ظالمانه‌ای آن را کلید زده، سربلند بیرون بیاید.
کد مطلب: 115620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *