۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۴
گزارش «مردم سالاری آنلاین» از گسترش گرایش به خرافات در جامعه

فال تاروت چیست؟

تکنولوژی نقطه پایان خرافات نبود. با گسترش شبکه‌های اجتماعی خرافات در اذهان مردم نه تنها ریشه کن نشد، بلکه ابزاری به دست آنها داد تا از این طریق شیوه‌های جدیدی را برای کلاهبرداری از راه خرافات پیدا کنند.
فال تاروت چیست؟
تکنولوژی نقطه پایان خرافات نبود. با گسترش شبکه‌های اجتماعی خرافات در اذهان مردم نه تنها ریشه کن نشد، بلکه ابزاری به دست آنها داد تا از این طریق شیوه‌های جدیدی را برای کلاهبرداری از راه خرافات پیدا کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فال و فالگیرها اگر تا همین دو دهه گذشته ساکن زیرزمین‌ها و پستوها بودند، این روزها در صدر سرچ موتوهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. در حالی که فعالیت رمال‌ها و فالگیرها در کشورمان ممنوع است اما آنها به راحتی فعالیت فعالیت می‌کنند. این روزها بیشتر فالگیرها کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی دارند، اینترنتی وقت می‌دهند و فال می‌گیرند و حتی به جای مشتری قهوه می‌نوشند. گویا مشتری‌ها هم از این شیوه مجازی استقبال بیشتری می‌کنند، نه خطر آنها را تهدید می‌کند، نه هزینه رفت و آمد می‌دهند، نه ساعت‌ها منتظر می‌شوند و نه نیاز به معرف و آشنا دارند.
اگر تا همین چند سال پیش فال قهوه و سرکتاب باز کردن تنها شیوه خالی کردن جیب مردم بود، این روزها فال تاروت به یمن تازه وارد بودنش مخاطبان زیادی دارد. شاید بسیاری حتی ندانند سراغ چه چیزی می‌روند؛ اما این نام کمتر شنیده شده خودش دلیل جذب مخاطب است. اما فال تاروت چیست؟ این خرافات تازه وارد از کجا آمده است؟ برای فریب خوردگان چقدر هزینه دارد؟ «مردم سالاری آنلاین» در این گزارش به پاسخ این سوالات پرداخته است که در زیر می‌خوانید:
 
تاروت چیست؟
«تاروت» مجموعه‌ای از کارت‌های بازی است که از نیمه قرن ۱۵ام میلادی در قسمت‌های مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا برای بازی گروهی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. از اواخر قرن ۱۸ام تا به امروز تاروت  به وسیله‌ای برای پیشگویی یا حتی گذرگاهی در سیر بعد ذهنی و روحانی قلمداد می‌کنند. کارت‌هاي فال تاروت اعم از فال تاروت کبیر و فال تاروت صغیر است که از روشهای باستانی و قدیمی شمرده می‌شود.
کارت های تاروت معمولا در کشور های ایتالیا و فرانسه برای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در برخی کشورها فقط و فقط نگاه فال روی این کارت ها دارند و فقط با آن ها فال تاروت می‌گیرند. در برخی کشورها این اعتقاد وجود دارد که کارت های تاروت جادو شده هستند و توسط شیطان به وجود آمده است، اما واقعیت این است که هدف از ساخت این کارت ها فقط بازی بوده است و فال تاروت در زمان ساخت این کارت‌ها به هیچ وجه مورد توجه نبوده است.
ربشه‌ی فال تاروت و فالگیری با این کارت‌ها از زمانی آغاز شد که ایتالیایی‌ها متوجه معنی و مفهوم خاص اشکال روی کارت‌ها و عبارت‌های روی آن شدند. آن‌ها معتقد بودند انتخاب تصادفی یکی از کارت‌های تاروت ممکن است اتفاقی در زمان آینده را پیشگویی کند یا حتی بتواند وضعیت حال افراد را نیز بازگو کند. با گذشت زمان این تفکر در اروپا رواج پیدا کرد و تا جایی پیش رفت که کتاب‌های زیادی در مورد فال تاروت نوشته شد.
جالب اینجاست بدانید که کارت‌های تاروت متفاوتی وجود دارند که اشکالشان کاملا با یکدیگر فرق دارند و فال تاروت آنها نیز مسلما با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این کارت‌ها متناسب با فرهنگ هر منطقه به سلیقه خود ساخته شده‌اند.
اما فال تاروت گرچه در ایران چندان شناخته شده نیست، اما رمال‌های ایرانی نیز از روش‌های آن برای پیش بینی آینده درآمد زایی می‌کنند. جالب است بدانید که از کارت هاي فال تاروت taroot نه تنها برای پیش بینی و آینده بینی، بلکه برای تربیت نفس نیز استفاده می‌کنند.
گویا این تاروت در گذشته بیشتر مورد توجه اشراف و ثروتمندان بوده و شاید به همین دلیل است که افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند فال تاروت بگیرند هزینه زیادی از مردم دریافت می‌کنند.
 
یک فال تاروت چقدر هزینه بر می دارد؟
برای آنکه بدانیم فالگیرها برای گرفتن این فال نوظهور چقدر از مردم پول می‌گیرند با تعدادی از فالگیرها صحبت کردیم. پیش از آنکه سراغ قیمت‌ها برویم، جالب است که بدانید این فال به صورت ترکیبی با فال قهوه گرفته می‌شود و اکثر رمال‌ها فال تاروت مستقل نمی‌گیرند.
اما فال تاروت نرخ‌های متنوعی دارد، حتی برای آقایان هزینه بیشتری از خانوم‌ها دارد. در تماس تلفنی با یکی از این رمال‌ها متوجه شدیم که یک فال تاروت ترکیبی همراه با فال قهوه برای یک بانو 35 هزار تومان و برای یک آقا 45 هزار تومان هزینه دارد. برخی دیگر برای این فال ترکیبی 60 هزار تومان از هر مشتری پول می‌گیرند. فال تاروت به تنهایی نیز از 30 تا 50 هزار تومان در میان مخاطبان مشتری دارد. متقاضیان فال تاروت بیشتر در زمینه‌های احساسی، ازدواج، مالی دست به دامن رمال می‌شوند.
کارت‌های این فال در سایت دیوار به قیمت 200 هزارتومن و گاها بالاتر به فروش می‌رسد.  همچنین آموزش فال تاروت ترکیبی همراه با فال قهوه بیش از 2 میلیون تومان هزینه بر است.
سال‌ها مبارزه با جهل و خرافات به جای نرسیده است. نه زور علم به خرافه پرستان رسید و نه دین. ساکنان زمین هنوز به دنبال پیشگویی و خبری از آینده هستند و برای اطلاع از آن دست به دامان هر کسی می‌شوند. تا زمینیان تشنه پیشگویی هستند، رمالان از این آب گل‌آلود ماهی منفعت خود را صید می‌کنند!
 
 
کد مطلب: 117491
برچسب ها: فالگیری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *