۶۲
۵
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸
«مردم سالاری آنلاین» گزارش می دهد:

ترویج چندهمسری با کارگاههای آموزشی

موسسه حیات طیبه حسنی کارگاه مهارت‌هایِ چند همسری را در تهران برگزار می‌کند؛ این خبر عجیب است، اما واقعیت دارد! «آموزش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» موضوع این کارگاه است.
ترویج چندهمسری با کارگاههای آموزشی
موسسه حیات طیبه حسنی کارگاه مهارت‌هایِ چند همسری را در تهران برگزار می‌کند؛ این خبر عجیب است، اما گویا واقعیت دارد! «آموزش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» موضوع این کارگاه است. گویا رسالتشان نیز تشویق به تشکیل خانواده‌ی چندهمسری در کشور است. این موسسه با داشتن یک سایت و صفحه اینستاگرام گویا فعالیتی مجاز دارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، از عنوان کارگاه عجیب‌تر عناوین بحث‌های است که در این کارگاه مطرح خواهد شد، در تبلیغات این موسسه آمده است که در این کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری، ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری، الزامات تشکیل خانواده چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری آموزش داده خواهد شد.
این دومین کارگاهی است که با این عنوان در کشور برگزار می‌شود، اصفهان اولین مقصد این موسسه بوده است که چند همسری را در کشور تبلیغ می‌کند و برای کسانی که این راه را در پیش گرفته‌اند هورا می‌کشد. در نوشته‌های که در صفحه اینستاگرام این موسسه درج شده است توجیه این حرکت رفع بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانوار در کشور مطرح شده است.
در سایت این موسسه آمده است که حیات طیبه حسنی در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده است. موسسین این موسسه مدعی هستند که دغدغه رشد و تعالی کیفیت  زندگی اقشار کم برخوردار در ایران را دارند. این موسسه معتقد است این مسیر در راستای خدمت به کسانی انجام می‌شود که از شرایط مساعد زندگی عرف جامعه به دور مانده‌اند. در سایت آمده است که وجوهات مالی این موسسه تمامأ مردمی بوده و هیچ گونه وابستگی به ارگان ونهاد خاصی ندارند. البته شماره تلفن ثابتی برای تماس با این موسسه در سایت آن وجود نداشت تا بتوانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم و تنها شماره تلفن همراه درج شده در سایت نیز پاسخگو نبود.
 
سواستفاده از تصاویر رهبری
در حالی که در پست‌های اینستاگرامی صفحه منتسب به موسسه حیات حسنی از تصاویر رهبری در طراحی انیمیشن‌ها استفاده شده است، اما «آیت الله خامنه‌ای» چندی پیش فتوایی منتسب به ایشان را که مدعی بود رهبری تعدد زوجات را در شرایط فعلی جامعه مستحب می‌دانند رد کردند. گفته شده است که اخیرا  جمعی با حضور رهبری، یکی از حضار از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. «آیت‌الله خامنه‌ای» با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند «که اصلا بنده همچین فتوایی ندارم و اصلا همچین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند، که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود.» همچنین شنیده شده است که رهبری این نظر را در بیت اجرایی کرده و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند.
 
تاختن به بنیان خانواده با کلاه شرعی
صفحات مجازی این موسسه پر از کلیپ‌ها و سخنرانی‌های در مدح چند همسری است، اما کامنت‌های این پست‌ها پر از مخالفان مسیری است که این موسسه طی می‌کند.
انتشار این پوستر در سطح فضای مجازی واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است.  در پوستری که برای این همایش طراحی شده است، مردی با محاسن و چفیه‌ دیده می‌شود، همین موضوع باعث شده است تا افرادی که با این ظاهر در جامعه حضور دارند از این طراحی انتقاد کنند و بگوید به خانواده خود پایبند هستند و با این اتفاق مخالف هستند.
موافقان و مجریان چند همسری به اسلام و دین استناد می‌کنند، اما گویا این افراد فقط بعدی از دین را مدنظر قرار می‌دهند که از آن سود می‌برند. اسلام برای چند همسری شرط عدالت را قرار داده است که ابعاد متفاوتی دارد، آنگونه که مفسران تفسیر می‌کنند رعایت این نوع از عدالت تنها در موارد خیلی خاص قابل اجرا است. پس لطفا بر روی شهوت‌رانی خود نام دین نگذارید و با کلاه شرعی، کمر به متزلزل کردن کانون خانواده نبندید.
گزارش:پیمانه یوران
کد مطلب: 117569
برچسب ها: ازدواج چند همسری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


واقعا براتون متاسفم هستم اختلاف بین مردم کم هست که شما با درست کردن این موسسه خانواده ها درگیر مسایل خانوادگی می کنید
Romania
تعدد زوجات در قرآن آمده است اگر قانون آن را منع نمی کرد لزومی به این موسسه ها هم نبود
R B
Iran, Islamic Republic of
سلام، لطفا با مطالعه دقیق و تفکر در مورد دین اسلام و قرآن نظر بدهید، نه با تنگ نظری و مطالعه سطحی.
برید وضعیت اون زمان و آیه مربوط (3 نسا) و شئن نزول این آیه و آیات قبل و بعد رو مطالعه کنید.
این آیه مربوط به شرایط غیر معمول و شرایط جنگ هست که مسلمانان به جنگ رفته و از آن برگشته و تنها با یک جنگ جمعیت مردان نصف و یا حتی کمتر میشده و خانواده های بسیاری سرپرست خود را از دست میداده اند و به عنوان شاهد آیات قبل و بعد از یتیمان و حقوق و رفتار با یتیمان صحبت می کند.
و این که ائمه و پیامبر چند همسر داشته اند بدانید که اکثریت (تقریبا فقط به جز عایشه که یک ازدواج سیاسی بوده) همسران بعدی همه بیوه بوده (که تصدیق دیگری بر توضیحی است دادم) و برای نگهداری از این خانواده ها این عمل صورت میگرفته.
و زمانی که همسر اول چه پیامبر (حضرت خدیجه که 15 سال مسن تر بوده اند از پیامبر) و چه امام علی (حضرت فاطمه) در قید حیات بوده اند، هیچکدام از این دو بزرگوار با فرد دیگری ازدواج نکرده اند.
پس بدونید الان که جمعیت مرد ها و زن ها متناسب است و شرایط ویژه مانند جنگ های اوایل اسلام نیست، چند همسری مخالف اسلام است، چرا که حتی در آیه ای که ذکر کردم هم به این موضوع اشاره شده.
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
سلام
ماهم می خواهیم از زنان بیوه بی سرپرست حمایت کنیم تا آنها از قرار گرفتن در مظان اتهام مصون بمانند از طرفی هم ضمن اشاعه فرهنگ چند همسری گامی محکم در راستای صیانت و معیشتی آنان بر داریم
نیازهای زنان امروز ما فقط خوراک و پوشاک نیست ذاتا یکسری نیازهای فیزیولوژیک دیگری هم می باشد که اگر به موقع مرتفع نگردد آثار فوق العاده زیان باری در جامعه در بر خواهد داشت
که یکی از پیامدهای آن بحران و آشفتگی روحیی آنان است
که با ارضاء منطقی میتواند امید به زندگی زنان را بهبود بخشد


مشاور خانواده
Greece
بیزحمت چند همسری رو از خانواده خودت شروع کن خوب بود بقیه هم میبینن اجرا میکنن
Iran, Islamic Republic of
عملا اونایی که میرن همسر دوم میگیرن از بین دختر خانومای کم سن و سال و زیبا همسرانشون رو انتخاب میکنن نه از بین بانوان مثلا ۴۰ سال به بالا. اگر هدف رضای خداست که باید بانوان ۴۰ سال به بالا انتخاب بشن نه کس دیگه ای.

چند همسری مزخرفه و شده لقلقه زبان یه گروه خاص
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی هموطن
Iran, Islamic Republic of
ایا موافقید داماد خودتونم هم یه همسر دیگه اختیار کنه؟
جسارتن پدرتون چطور؟
انقدر مسائل اقتصادی مردم تاثیر گذاشته شما با رواج این چنین فرهنگ اشتباه فقط باعث متلاشی شدن خانواده سالم و زن و شوهر های سالم می شوید متاسف برای این دین که مروج آن شما انسان های ناسالم هست بجای درست کردن اقتصادی و مسائل اختلاف های بین زوجین مسائل چند همسری را رواج میدهین واقعا که ، باعث رواج شهوت جنسی مردان و تفریح مردان میشوید و زنان را قربانی هوای نفسانی مردان می کنید ان زمان امامان بود قرار نیست که شما هم تبلیغ کنید چرا از دین اسلام چند همسری را انتخاب کردین ولی بقیه موارد اسلام بهر زنان ظلم نکنید حق طلاق چرا به مرد باشه بعد تازه به جای یکی چندتا همه بهش میدن نه که همین مرد اگر آدم باشه میدونه یکی با دوتا چندتا زن فرق نمیکنه؟ واقعا متاسفم خدا به داد زنان بیچاره برسه شدن گوشت قربانی مردان .....
Iran, Islamic Republic of
چهار زن حق شرعی و قانونی مردان است
Iran, Islamic Republic of
اینها مرض و دردی است که جامعه ایرانی را گرفته و عقب گرد را شروع کرده! چند همسری از اساس مساله است و مربوط به زندگی های سخت است! با آمدن همسر جدید اختلافات آغاز شده و عملا زندگی قبلی از هم پاشیده و زندگی جدید هم متزلزل می شود و این مساله با روحیه خانمها منافات دارد! خجالت بکشید و دست بردارید و حق خانمها را در داشتن آرامش رعایت کنید! مرد در ایران ملزم به تک همسری است و این تبلیغات مغایر با قانون آمره کشور است و باید با این دسته افراد برخورد شود. چند همسری و فساد اخلاقی اتفاقا با هم پیوند می خورد اگر پای رضایت خانم صاحب زندگی در کار نباشد... برای خانمهای محترم ایجاد مزاحمت نباید کرد که همه زندگی خودر ا صاحبند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما به زن فقط با دید کالای جنسی نگاه میکنید. حالا همه احکام اسلام رو انجام دادید مونده فقط چند همسری.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این کارشون. این نشون میده که میخوان کشورو به نابودی بکشونن. خب حالا که اینجوریه خانوما هم چن همسری میشن ببینین چه اتفاقی میوفته. کاری اگه بده برای همه بده
رضا میرعلایی
Iran, Islamic Republic of
اصلا موافق چند همسری نیستم
چون بنیان خانواده و زندگی را سست و لرزان میکند
حرمتها از بین میرود
با این کار دست غربیها رو از پشت بسته ایم
Iran, Islamic Republic of
احسنت کیف کردم
رها
Iran, Islamic Republic of
زن ایرانی نجیب ترین زن دنیاست اما همیشه تو تاریخ زیر بار ظلمه. ترویج چندهمسری کلاه شرعیه. این اقایون تا حالا چنتا صیغه داشتند حالا میخوان عقدش کنند دیگه کارگاه برای چی. خدا کنه زن ها جلوی این حرکت بایستند به همراه مردانی ک درد دین و جامعه دارند نه مثل این ها عقده .... خودتون پیامبر ص و ایمه ع نبینین اونم تو شرایط امروز جامعه.دستتون بر میاد ارزونی کنید مردا همون یک زندگی رو بچرخونن. یا امام زمان دلمون ب درد اومده خودت برامون دعا کن
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک فرج. امام زمان. بیا که دین اسلام نابود کردند. یعنی چی چند همسری. اسلام بزنه تو کمرتون.
Romania
امام زمان بیاد چند همسری را قانونی خواهد کرد و ائمه خودشان چند همسر داشتند
Iran, Islamic Republic of
فقط چند همسری رو ترویج میده؟
عدالت و مساوات که مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
واقعا که همینو تو این شرایط کم داریم. این آقایون در راستای رسیدن به خواسته های نفسانی شون پای دختران تنهای مجرد رو به میون می کشن. هیچ فکر اون خانم اول و بچه هاشو کردین که چه بلائی سرشون میاد؟ ما خودمون زخم خورده ی این موضوع ایم .اون هم زمانی که عرف نبود. حالا ببین اگه عرف بشه چی میشه. آقایون دلسوز اگه خیلی نگران هستید اول برای شوهر خواهراتون و شوهر دختراتون یه چندتا زن بگیرید بعد یه مدت که آثار خوبشو دیدید بعد شوهرای مردمو از راه به در بکنید.
Iran, Islamic Republic of
بحث رو سیاسی نکنید حق شرعی و طبیعی مرد هستش. مثل شما که مهریه و شیربها خوب ماشالا میگیرید
Iran, Islamic Republic of
افرین
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
یک سوال چرا برای دونفر کارگاه لازم است ولی برای سه نفر لازم نیست ؟
دونفر باهم راحت تر زندگی میکنن یا سه نفر احتیاج به مشاوره و راهنمایی دارن ؟
احسان امیدی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات نزدیک است. در دو انتخابات قبل با دو اتهام دیوار کشیدن در خیابان و بستن کنسرت ها رای آوردی؟ الان هم که محبوبیت خیلی کمه! اینکه بگی آی زنان اگر جریان رقیب من رای بیاره شوهراتون چندتا زن میگیرن!! ایده خوبی برای جلب نظر زنان نیست؟؟
شما چی فکر میکنی؟
به نظر من که عالیه!
مخصوصا اینکه کسایی که دارن این حرفو میزنن در لباس و ادبیات و پاردایمی خودشون نشون میدن که متعلق به جناح رقیبه و ای بسا افراد ساده لوحی هم باشند که به به چه چه کنن !!


نه باریکالا!

پینوشت: این پوستر اصلا طراحی نشده و عملا از کنارهم گذاشتن تصاویر 4 پوستر طراحی شده قبلی درست شده(از تعداد کودکان هم میشد حدس زد اما خب طراح اصلی خودش رسما اعلام کرده) و از نظر قانونی این کار خودش دزدی و سوء استفاده از 4 اثر ثبت شده به نام طراحشه
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
کسانی که درمخالفت با این قضیه صحبت کردند به این سوال جواب بدن آیا همه حق دارند ازدواج کنند؟ اگر جواب بله هست پس تکلیف زنان بیوه و شوهر مرده و مجردهای سن بالا و خانمهایی که تعدادشون از آقایون بیشتر هست کی میده؟ و اونا با کی ازدواج کنند؟ یعنی خودخواهی و جهالت بعضی زنان ومردان پایانی ندارد؟ آیا زن اول گمان نمی کند اگر شوهرش مرد تکلیفش با خودش وفرزندانش چه میشود؟ چند همسری حق زنان وتکلیفی برای مردان عادل هست تا هیچ کس درجامعه بدون همسر باقی نماند
United States
جواب کاملا روشن است تنها زمانی این اتفاق عادلانه است که یه مرد مجرد که توانایی جسمی وروحی ومالی خوبی داره به طور همزمان و با 2تا 4 خانم ازدواج کنه دلیلش هم اینه که درواقع این اسمش ازدواج معمولی نیست یه جورایی قرارداد چند جانبه است که به نفع طرفین هست چون بیشتر خانمها به خاطر پول ازدواج میکنن اونا دنبال کسی هستن که خرج خودشونو وبچه هاشونو بده دقیقا این همون اتفاقیه که در زمان صدر اسلام می افتاد چون مردم عربستان متمدن نبودن برای همین مجبور میشدن سرپرست داشته باشن تا هم از نظر مالی تامین باشن و هم تامین جانی نه مثل الان که یارو زن وبچه اولش رو ول کرده رفته سراغ یکی دیگه دنبال هوا و هوسش هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمیگیره
United States
ادم به اصطلاح عاقل به خاطر چند نفر زندگی اونهمه ادم رو به هم نمی زنن هر کاری یه راهی داره یه اصولی داره نمیشه که یکی بشینه یه جا تصمیمی بگیره اتیش بزنه به همه چی
مهرآنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای کسانی که تلاش می کنند چنین عقایدی رو بدون در نظر گرفتن عاطفه و نیاز به احساس امنیت یک زن در جامعه رواج دهند. زندگی و آرامش من و دو فرزندم پس از بیست سال زندگی قربانی همین نگرش احمقانه شد. آیا واقعا تنها راه حل مشکلات جامعه این است که با ترویج تعدد زوجات پای بست زندگی های تشکیل شده را سست کنید؟
Iran, Islamic Republic of
شما ها خود خواه هستین....بهتره خودتون جای دخترا یا زنانی که ارزو یه شب حتی شب ارامش را دارن....
haniye
Iran, Islamic Republic of
هوس و شهوت را چند همسری معنی میکنن.
اگه میتوننن بذارن زنا هم ۴تا شوهر انتخاب کنند ببینم خودشون میتونن کنار بیان که چنین فتواهایی میدن!!واقعا شرم اوره
حسن
Iran, Islamic Republic of
من از خدامه که چند همسری مردها حذف بشه ولی مهریه هم حذف بشه، زن ومرد برابر بشن
aramesh
Iran, Islamic Republic of
تنها میشه تاسف خورد برای جاهلیت بیش از حدشون اگه سنت پیامبر هست که باید تمام سنت های اون زمان اجرا بشه...تمام مشکلات حل شده فقط موضوع زنان بی سرپرست مونده..😶
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم دغدغه مردم این چیزها نیست شما اشاعه گر یک فرهنگ غلط ومنفور هستید،اگر این چنین است چرا زنان نمی توانند چند همسر اختیار کنند و فقط از این ور بام می افتید؟
طاهره ع
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مسئولان این موسسه. شما اشاعه گر یک فرهنگ غلط و منفور هستید. اکنون عصر جاهلیت نیست که بشود حقوق زنان را نادیده گرفت. اگر این چنین است چرا زنان نتوانند چندین ازدواج داشته باشند؟ از خداوند برای شما عذاب دنیا و آخرت را خواهانم
دوست
Iran, Islamic Republic of
آخه از خدا بی خبر معلوم نیست چندتا زن داری میخوای راه قانونی هم اجرا کنی. برای شوهر خواهرت برو چند تا بگیر ببین کارشون به کجا میرسه. توی این جامعه خیلی زن آرامش داره شما هم دارین این کار رو تائید میکنید. خوب همین طوری میشه به خواهر مجردم هی بگم نماز بخون یا حجابت رعایت کن نباید توی سرش بره. آخه تو از نظر اقتصادی اگه دلت میسوزه کمکتو بکن پسرای دیگه هستن برای ازدواج...
United States
با این تفکرات بیشتر زنان از اسلام متنفر میشن به خاطر این ادمهای خشکه مذهب که ساده ترین غلط و درست رو هم نمی تونن تفکیک کنن وفقط مثل طوطی تکرار میکنن اصل دین اسلام تفکر وتعقله اینکه برای مشکلت راهکاری پیدا کنی که منطقی وشدنی باشه طوری که حداقل اسیب رو داشته باشیم هر حکمی برای هر شرایطی قابل اجرا نیست والبته که ادم عاقل کم پیدا میشه وگرنه وضع کشورمون این نبود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. آفرین
حنا
Germany
خودت میدونی چ غلطی داری میکنی خودت؟ چندتا زن داری؟
...شایدم زن زیاد گرفتی داری با این اراجی در قالب اسلام کسب درآمد میکنی کاش بگیرنت به عنوان مفسدفی الارض اعدامت کنن
Iran, Islamic Republic of
مزخرفه،، اگه راست میگن کمک کنن جوونا ازدواج کنن نه اینکه یکی چند تا چند تا زن بگیره،،،یه عالمه جوون مجرد بیکارداریم این مشکل رو حل کنن،،،نه اینکه بگن چند تا چند تا زن بگیرید،،،واقعا که😠
یک زن عفیفه‌ی مومنه
United Kingdom
من هم زنی عفیفه و مومنه هستم. من هم خیلی دلم چندهمسری می‌خواهد ولی از نوع چندشوهری‌اش. آیا روزی خواهد شد؟!
mohammad
Canada
آقاجان چرا ساز مخالف مى زنيد يک عده مى خواهند کار آفرينى کنند مخصوصا تو اىن وانفسا که نرخ بيکارى بالاست. به عنوان مثال طرف فارغ التحصيل مى شود در رابطه با رشته خودش کار نيست خوب مى آيد تو اين کار مى شود دلال محبت مگر بد است!؟
☺☺☺
United Kingdom
زنان عرب به داشتن تعدد زوجات افتخار میکنند چون من باهاشون مصاحبه کردم. اما در ایران انقد فیلم خانوادگی در مورد عدم تعدد زوجات منتشر میشود که زنان و مردان را به چالش بزرگ روبرو میکند.زنانی هستند مراجعه میکنند و عاجزانه متقاضی تعدد زوجات یا متعه هستند. اما از ترس آبرو نمیتوانند حرف دلشان را بزنند. هر موسسه ای که در جهت ترویج این فرهنگ است خداوند حافظ و نگه دارش باد. به امید آنروز. پیروز باشید
Denmark
خاک عالم بر سرت ای بی دین
هموطن
United Kingdom
خیلی جالب است
Iran, Islamic Republic of
دین واسلام به کمرتون بزنهههههه الهییییی بااین طرزفکرتون .هی می گین مرگ بر کی و کی.بابا مرگ به خودمون با این عقاید مزخرف با این فکرای بیخود. منی که به خودم به هم نوعم به کشورم رحم نکنم چطور انتظار داشته باشم یکی دیگه بهم رحم کنه؟ تابلو دارین مثل غربیها رفتارمی کنید فقط یه کلاه شرعی گذاشتن سرش. واقعا متاسفم.از خانما از زنان کشورم می خوام تو این دام گرفتار نشن. برای خودت خواهرم مادرم دخترم ارزش قائل باش و خودتو دست کم نگیر. مردی که می ره زن دوم و چندم بگیره به درد لای جرز دیوار می خوره. الهی ازچشماش در بیاد. چقدر عصبی شدم با این موضوع روبه رو شدم.اههههههه.
هاشم
Iran, Islamic Republic of
چرا با نادانی خود تیشه بر ریشه ی خانواده می زنید؟ کجای دنیا شهوت رانی و هوس بازی حل مشکلات جامعه است؟ چرا این کوته فکران کمر به فروپاشی جامعه بسته اند؟ چرا مدیران این همایش را دادگاهی نمی کنید؟ در خواب خرگوشی به سر می برید
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات باید این موسسه رو زیر نظر بگیره معلوم نیست از کجا سبز شده یهو. خود رهبرم با چند همسری مخالفه
Iran, Islamic Republic of
مشکل مردهای مجرد رو کی حل کنه پس؟یه مرد چهارتا زن بعد یه مرد هیچی؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا که زنی که خون جیگر شده و سالها عذاب کشیده و خونه زندگی جمع کرده حالا آقای همسر بزه یک یا دو شریک زندگی بیاره و این ظلم به زن اول هست من حاضرم بمیرم ولی تن به این خفت ندم
United States
واقعا عجيبه
رضا
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی چند همسری بنیان خانواده ویران میکند. چقدر باید به زنها رو داد؟ بابا پول دارم نیاز هم دارم. توان اداره چند خانواده دارم. چه خبرتونه. میگیرم هرکس خوشش نیومد خوش اومد
Iran, Islamic Republic of
من هم یک زنم که توان این را دارم چهار تا مرد را نان دهم و اداره کنم. آیا من هم می‌توانم؟
United States
بگیر و با زن اولتم بساز.
وقتی زن اولت رفت دادگاه و درخواست مهریه داد قیافت دیدنیه
شوخ طبع
Iran, Islamic Republic of
تو این پوستر یک اقا رو نشون میده که چهارتا زن گرفته یکی از اون یکی زشت تر و بیریخت تر!!
خب مرد حسابی یه دونه خوشگل شو میگرفتی دیگه لازم نداشتی هی دنبال بگردی. D:

برای مزاح وشوخی نوشتم دوستان
یک مرد مومن
Iran, Islamic Republic of
خیلی ببخشید، مگر همین چندروز قبل نبود که رهبری درمورد چندهمسری صحبت کردند و بشدت این کار رو مطرود و منفور و منحوس اعلام کردن؟ تازه به کارمندان نزدیک خودشونم گفتن حق ندارن این کارو انجام بدن؟ خبرش تو همه رسانه ها خصوصا روزنامه های آنلاین درج شد.

باز این دیگه چیه؟ این قضیه چی میگه این وسط؟
موسسه طیبه حیات حسنی چند همسری! ازکجا پیداش شد
موسوي
سلام عليکم- چرا حسودي ميکنيد. اگر کسي قدرت و تمکن مالي دارد چرا از مباحات خداوندي نبايد استفاده کند. بيشتر حسادت انسانهاست که مخالفن. همين . يک طلبه.
United Arab Emirates
متاسفانه تو جامعه ما اگر مردی زنباز باشه خیلی عیب نیست زنش هم ازش طلاق نمیگیره ولی همین مرد اگر زن دوم داشته باشه چشمشو در میارن
Iran, Islamic Republic of
احسنت ..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چه زشت
حسن
Iran, Islamic Republic of
من از خدامه که چندهمسری مردها حذف بشه ولی مهریه که به خاطر اون هزاران مرد در زندان هستند هم حذف بشه
لیلا
Iran, Islamic Republic of
آفرین به اونها که کارگاه گذاشتن . درد دل ما رو بیان کردن. دیگه حالم از هر چی فساده بهم میخوره.