کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور بلیط لحظه آخری هواپیما بخریم؟

7 دی 1398 ساعت 22:23

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما مانند خرید بلیط سیستمی دارای مزایای و معایبی است، یکی از بهترین امکانات بلیط لحظه آخری متغیر بودن بهای بلیط است.


بلیط لحظه آخری یا چارتر (charter) به معنای دربستی کرایه‌ کردن است. خرید بلیط لحظه آخری هواپیما مانند خرید بلیط سیستمی دارای مزایای و معایبی است، یکی از بهترین امکانات بلیط لحظه آخری متغیر بودن بهای بلیط است. در این مطلب به شما کمک می کنیم که چگونه بلیط لحظه آخری هواپیما خریداری کنید.
برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما می توانید بهترین گزینه ممکن را از بین بلیط‌های هواپیما با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. در واقع هرچه زمان پرواز نزدیک تر باشد یا در فصل‌هایی که مردم کم تر به مسافرت می روند بلیط چارتر پایین تر خواهد بود.
۱. خرید بلیط هواپیما از علی بابا بهترین انتخاب شماست؛ همچنین می توانید قیمت بلیط خود را با سایر آژانس‌ها مقایسه کنید.
۲. شما می توانید خبرنامه، وبسایت‌های ویژه پروازهای چارتر و لحظه آخری، و یا قسمت پروازهای روزنامه‌ها رو چک کنید؛ چون ممکن است چارترکننده‌ها تمام بلیط‌های خود را نفروخته باشند و در دقیقه‌های آخر شما موفق به خرید بلیط با تخفیف شوید.
۳. می توانید، در ساعات یا روزهایی که مردم کمتر به سفر می روند، بلیط هواپیما رزرو کنید. مثلا در روزهای تعطیل یا آخر هفته بسیار پرتردد است اما برای خرید بلیط هواپیما می توانید خلوت‌ترین روزها را برای سفر انتخاب کنید.
۴. بیشتر شرکت‌هایی را انتخاب کنید، که تخفیف دارند. مثلا بعضی از شرکت‌های هواپیمایی بلیط ارزان‌تر می فروشند، می توانید از این شرکت‌های خریداری کنید؛ خرید بلیط هواپیما از علی بابا گزینه مناسبی است.
۵. پیشنهاد خرید بلیط لحظه آخری بدهید. مثلا در بعضی از وبسایت‌ها این امکان را دارید که یک درخواست برای مقصد مورد نظرتون در تاریخی که میخواهید، بنویسید، در صورتی که با پیشنهاد شما موافقت شود به شما یک پرواز با قیمت تخفیف‌خورده در زمان دلخواهتان معرفی می‌شود.

خرید بلیط چارتر چه مزایایی دارد؟
1.  آژانس‌ های چارتر‌کننده تا آخرین لحظه حرکت تلاش می‌کنند با پایین آوردن قیمت، بیشتر صندلی‌های خود را به فروش برسانند تا ضرر نکنند اما این موضوع به نفع مسافران بوده و یکی از دلایل محبوبیت بلیط‌ هواپیما لحظه آخری محسوب می شود.
2. یکی دیگر از مزایای بلیط چارتر تاریخ مشخص آن است؛ که در تاریخ مشخص‌‌‌شده پرواز وجود دارد و در فصل‌‌‌های پرتردد با مشکلاتی مثل کمبود بلیط روبرو نخواهید شد.
3.  ارزان شدن قیمت بلیط هواپیما و انجام مسافرت توسط شما انتخاب خوبی است، چون چارتر کننده توانسته صندلی خود را بفروشد و شما هم توانسته‌اید با قیمت مناسب بلیط چارتر خود را بخرید و سفر کنید.
خرید بلیط هواپیما لحظه آخری چه معایبی دارد؟
1. بلیط‌‌های لحظه آخری برخلاف بلیط‌های سیستمی به هیچ عنوان قابل استرداد نیستند. یعنی اگر شما به هر دلیلی نتوانید به هواپیما برسید و پرواز خود را کنسل کنید، باید قید مبلغی که پرداخت کرده‌اید را بزنید چون در این صورت هیچ پولی به شما برگردانده نمی‌شود. پس باید برای رزرو بلیط‌های لحظه آخری بسیار دقت کنید، و از سفر خود اطمینان کامل کسب کنید تا دچار مشکل نشوید.
بلیط لحظه آخری دقیقا چیست؟ فایده‌اش چیست؟
2. امکان تغییر تاریخ خرید برای شما وجود ندارد؛ به همین دلیل باید از تاریخ و برنامه های خود اطمینان کامل داشته باشید و بعد برای خرید بلیط لحظه آخری اقدام کنید.
3. اگر چه بلیط‌های لحظه آخری از بلیط‌های سیستی ارزان‌تر هستند، اما نرخ ثابتی برای رده‌های سنی مختلف در نظر می‌گیرد. چون فقط تخفیف فقط برای کودکان زیر ۲ سال است و اگر با کودکان بالای دو سال تصمیم به سفر دارید، ممکن است برایتان گران تمام شود.
4. از دیگر معایب بلیط هواپیما لحظه آخری این است که که اگر مشکلی در پروازتان پیش آید، به عنوان مثال: پرواز تأخیر داشته باشد، وسایلتان گم شود و یا در صورت لغوشدن پرواز، مسئولیت این مشکلات بر عهده آژانس چارترکننده نیست بلکه بر عهده شرکت هواپیمایی است.
نکته در خرید بلیط لحظه آخری هواپیما
به این نکته توجه کنید که بلیط‌های لحظه آخری همیشه هم ارزان نیستند؛ چون با توجه به فصل‌های مختلف، روزهای هفته و ساعت، ممکن است قیمت‌های آن‌ها از بلیط هواپیما سیستمی هم بالا‌تر باشد. اما باید دقت کنید تا با توجه به زمان، بلیط‌ لحظه آخری ارزان‌تری را نسبت به بلیط‌های سیستمی پیدا کنید. بهترین کار این است که خرید بلیط هواپیما را زودتر انجام دهید؛ درصورتی که قصد دارید در هزینه بلیط صرفه‌جویی کنید خرید بلیط لحظه آخری انتخاب مناسبی است. ارزان‌بودن بلیط‌های چارتر به 2 دلیل است: 1. نزدیک بودن به زمان پرواز هواپیما 2. تکمیل نشدن ضرفیت هواپیما؛ برای خالی نبودن صندلی‌ها بلیط را با قیمت ارزان‌تری می فروشند؛ بیشتر اوقات در مسیرهای پرتردد بلیط‌های لحظه آخری می‌فروشند. پروازهای لحظه آخری بیشتر مناسب افرادی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند؛ چون زمان فروش بلیط لحظه آخری نزدیک به زمان پرواز اتفاق می‌افتد، بنابراین باید همیشه آماده سفر باشید. ارزان‌ترین بلیط‌های لحظه آخری را می توانید در زمان‌های کم تردد که به ساعت پرواز نزدیک هستند می‌توانید پیدا کنید؛ چون در زمان‌های پر تردد سال ممکن است قیمت بلیط لحظه آخری از قیمت بلیط سیستمی هم بیشتر باشد.
 


کد مطلب: 120935

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/120935/چطور-بلیط-لحظه-آخری-هواپیما-بخریم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir