۰
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۳
«مردم‌سالاری آنلاین» گزارش می‌دهد:

آغاز تلخ ۲۰۲۰ برای ایرانیان؛ چند نفر در ده روز جان باختند؟+اینفوگرافی

با این که تنها ده روز از آغاز سال نو میلادی می‌گذرد، به علت حادثه‌هایی تلخ، این سال میلادی را ایرانیانی بسیار با از دست دادن عزیزانشان آغاز کردند و برخی از این فجایع، همچون شهادت سپهبد سلیمانی و سقوط هواپیما، چنان بزرگ بودند که همه‌ی ملت ایران را متأثر و سخت اندوهگین کردند.
آغاز تلخ ۲۰۲۰ برای ایرانیان؛ چند نفر در ده روز جان باختند؟+اینفوگرافی
با این که تنها ده روز از آغاز سال نو میلادی می‌گذرد، به علت حادثه‌هایی تلخ، این سال میلادی را ایرانیانی بسیار با از دست دادن عزیزانشان آغاز کردند و برخی از این فجایع، همچون شهادت سپهبد سلیمانی و سقوط هواپیما، چنان بزرگ بودند که همه‌ی ملت ایران را متأثر و سخت اندوهگین کردند.
«مردم‌سالاری آنلاین» به مهم‌ترین حوادث تلخ آغاز سال ۲۰۲۰ برای ایرانیان در ده روز آغازین سال پرداخته است:

شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش
۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، بامداد آدینه، سردار قاسم سلیمانی، رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده‌ی اصلی نیروهای شکست‌دهنده‌ی دولت اسلامی (داعش)، به همراه ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشد شعبی عراق، به همراه هشت تن دیگر، که چهار نفرشان ایرانی (حسین جعفری‌نیا، شهرود مظفری‌نیا، هادی طارمی و وحید زمانیان) و چهار تن دیگر عراقی بودند، در حالی که میهمانان رسمی دولت عراق بودند، در نزدیکی فرودگاه بغداد، مورد حمله‌ی تروریستی پهپادهای امریکایی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.  با شهادت سپهبد سلیمانی، ملت ایران، یکپارچه و با حضوری میلیونی، به این سردار بزرگ ایران ادای احترام کرد.

حادثه در تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان
۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۸، سه‌شنبه، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع‌کنندگانِ پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان ۶۰ تن از هم‌میهنان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ تن نیز زخمی شدند.

واژگونی اتوبوس در ۴۰ کیلومتری مشهد
۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۸، در پی تماس رانندگان عبوری مبنی بر واژگونی اتوبوس در نزدیکی شهر ملک‌آباد و گرفتار شدن مسافران در داخل اتوبوس گروه‌های نجات اعزام شدند. در این حادثه، یک تن از سرنشینان اتوبوس جانش را از دست داد و ۱۳ تن دیگر هم مجروح شدند.

سقوط هواپیمای اوکراینی با مسافران ایرانی
۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه‌ی بامداد چهارشنبه، یک فروند هواپیمای مسافربری، متعلق به خطوط هوایی اکراین، با ۱۷۶ سرنشین، چندی پس از برخاستن از فرودگاه امام سقوط کرد. این هواپیمای بویینگ ۷۳۷ که با یک ساعت تأخیر برخاسته بود تا به کیف، پایتخت اکراین، برسد در نزدیکی صباشهر، دچار سانحه شد و در محوطه‌ی یک بوستان تفریحی سقوط کرد. به گفته‌ی کارشناسان، هواپیما نخست تا ارتفاع ۸۰۰۰ پایی صعود می‌کند ولی پس از آن، و همزمان، داده‌های هواپیما به یکباره از صفحه‌ی رادار محو می‌شود و هواپیما، با کاهش ارتفاع، به زمین برخورد می‌کند و تکه‌پاره می‌شود. هیچ پیام رادیویی هم از خلبانان، درباره‌ی شرایط غیر معمول، دریافت نشده است.
کسانی که بر روی زمین نظاره‌گر سقوط هواپیما بودند می‌گویند که در هواپیما آتش‌سوزی دیده‌اند؛ آتش‌سوزی‌ای که هر لحظه بر دامنه‌اش افزوده می‌شده است، تا آن جا که پس از برخورد هواپیما به انفجاری مهیب انجامیده است. همچنین، مسیر برخورد هواپیما نشان‌دهنده‌ی آن است که هواپیما نخست، به سوی غرب، در حال خارج شدن از حریم فرودگاه بوده است که پس از بروز مشکل به سوی راست گردیده تا به فروگاه بازگردد. هواپیمای سقوط کرده دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه‌ی پروازی بوده که همه‌ی آنان در این سانحه جانشان را از دست دادند. ۱۴۶ تن از مسافران گذرنامه‌ی ایرانی، ۱۰ تن گذرنامه‌ی افغانستانی، ۵ تن گذرنامه‌ی کانادایی، ۴ تن گذرنامه‌ی سوئدی و ۲ تن نیز گذرنامه‌ی اکراینی داشتند. هر ۹ تن کادر پرواز نیز شهروند اکراین بودند.ستاد کل نیروهای مسلح ایران، صبح شنبه سرانجام تایید کرد هواپیما با اصابت اشتباهی موشک سقوط کرده است.

سقوط اتوبوس به ته دره
۱۹ دی ۱۳۹۸، ۳ بامداد پنج‌شنبه، واژگونی اتوبوس در دوآب سوادکوه به جان باختن ۱۹ تن از هم‌میهنان انجامید. این اتوبوس از تهران به گنبد کاووس می‌رفت که بر اثر نقص فنی اتوبوس و عدم کنترل راننده دچار حادثه شد و به دره سقوط کرد؛ حادثه‌ای که به کشته شدن ۹ مرد، ۹ زن و یک جنین انجامید. ۲۴ تن هم مصدوم شدند.

ریزش معدن
۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه، در شهرستان راور در استان کرمان، ۱۴۰ کلیومتری شمال مرکز این استان، ریزش تونل «معدن همکار» به کشته شدن یک کارگر معدن و زخمی شدن چهار کارگر دیگر انجامید.

 شش کشته و سه مصدوم در تصادف جاده‌ی رشتخوار
۱۹ دی ۱۳۹۸، در حادثه‌ی رانندگی که در حوالی روستای زرغری رشتخوار به وقوع پیوست، یک دستگاه خودروی سواری پژو با یک دستگاه خودروی سواری روآ به شدت برخورد کرد که به کشته شدن ۶ نفر و مصدوم شدن سه دیگر انجامید.

گفتنی است که در این گزارش، تنها به حوادثی که بیش از یک کشته داشته یا این که شمار مصدومان زیادی داشته است پرداخته‌ایم.

 ااینفوگرافی زیر به جان‌باختگان ۲۰۲۰ پرداخته است:

 
کد مطلب: 121728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *