۰
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
"مردم سالاری آنلاین" گزارش می‌دهد:

وضعیت مبهم 29 واحد مسکونی تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز

«من در شروع جنگ تحمیلی فرماندار آبادن بودم. ما با کمک مردم، رزمندگان و سپاه، آبادان و خرمشهر را حفظ کردیم، صدام 7 بار به خرمشهر حمله کرد و ما آنها را پس زدیم و شهر را حفظ کنیم. حالا ملک خودمان را بنیاد تعاون ناجا گرفته و 13 سال گذشته و نمی‌توانیم آن را پس بگیریم.»
وضعیت مبهم 29 واحد مسکونی تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز
«من در شروع جنگ تحمیلی فرماندار آبادن بودم. ما با کمک مردم، رزمندگان و سپاه، آبادان و خرمشهر را حفظ کردیم، صدام 7 بار به خرمشهر حمله کرد و ما آنها را پس زدیم و شهر را حفظ کنیم. حالا ملک خودمان را بنیاد تعاون ناجا گرفته و 13 سال گذشته و نمی‌توانیم آن را پس بگیریم.» اینها را فریور باتمانقلیچ از اعضای تعاونی مسکن ایثارگران صنعت نفت و گاز می گوید.
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» تعدادی از اعضای تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز از سال 81 تا به حال در انتظار دریافت واحدهای خود هستند. این تعاونی که با سهامداری تعدادی از کارمندان شرکت ملی گاز ایران و بعضا شرکت ملی نفت، به‌صورت چندمنظوره در حال فعالیت بوده، در سال 1380 در زمینی به وسعت 17هزار مترمربع در مهرشهر کرج ساخت مجتمع مسکونی با نام «گلستان» را آغاز می‌کند.  مجتمعی شامل280 واحد در قالب 16 بلوک . این مجتمع قرار بود تا پایان سال 1381 به صاحبان تحویل تحویل داده شود، اما صاحبان بلوک 16 همچنان درگیر واحدهای خود هستند. اما داستان چیست؟
این تعاونی در رشته های مختلف از جمله پیمانکاری نفت و گاز هم فعالیت داشته است، در همین راستا در یکی از پروژه های خود در منطقه تنگ بیجار تعدادی ماشین الات پروژه های از قرارگاه خاتم الانبیاء اجاره کرد. در انتهای پروژه مبلغ را به قرارگاه خاتم بدهکار می‌شود.
قرارگاه خاتم الانبیاء برای وصول طلب خود چک تضمین تعهدات تعاونی را به اجرا می‌گذارد و بعنوان اموال تعاونی، قطعاتی از زمین‌های مجتمع مسکونی که قبلا مردم خریده بودند را توقیف و به دادگاه برای مزایده معرفی می‌کند.
در این مزایده، بنیاد تعاون ناجا ۲ دانگ از عرصه بلوک 16 را خریدی می‌کند، که با توجه به اینکه بلوک ۱۶ در مرحله نصب درب و پنجره بود و کسی در آن ساکن نبوده است، بنیادتعاون ناجا ۶ دانگ زمین و اعیان ساخته شده متعلق به مردم همه را تصرف می‌کند. حالا صاحبان واحدهای بلوک 16، 13 سال است که برای دریافت واحدهای خود با بنیاد تعاون ناجا در کش‌وقوس هستند.
فریور باتمانقلیچ که از اعضای تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز و یکی از صاحبان واحدهای بلوک 16 است، در گفت‌وگو با "مردم سالاری آنلاین" با اشاره به اینکه بنیاد تعاون نیروی انتظامی ناجا 29 واحد از 280 واحد بنیاد تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز را غصب کرده است گفت: بنیاد تعاون ناجا از اعضای تعاونی پول گرفته و مال غیر را به آنها فروخته است.
باتمانقلیچ در ادامه افزود: یکبار به شورای حل اختلاف گوهردشت شکایت کردیم، حکم گرفتیم که واحدها تخلیه شود در این حکم نوشته شده است که کل 29 واحدی که غصب شده است باید به اعضای تعاونی ایثارگران صنعت نفت و گاز برگردد؛ اما بنیاد تعاون ناجا و با تحت فشار قرار دادن قاضی حکم را لغو کردند؛ ما بار دیگر به دادگاه شماره 2 کرج شکایت کردیم و حکم بدوی و حکم تجدید نظر گرفته‌تیم، آنها مانند بار قبل اعتراض ثالث داده‌اند، قاضی  حکم را رد کرد، یکبار دیگر اعتراض کردند و قاضی دیگری حکم رفع ابهام داد.
وی معتقد است که این افراد با برگزاری یک مزایده صوری صاحب این 29 واحد شده‌اند، مدیرعامل تعاونی صنعت نفت و گاز به آنها اعلام کرده بود که اگر پولی طلبکار هستند در مورد آن صحبت شود و دریافت کنند، اما قبول نکردند.
باتمانقلیچ که در اوایل جنگ تحمیلی فرماندار آبادان بوده است در ادامه توضیح داد که بنیاد تعاون ناجا یک سند مجعول گرفته‌اند که در آن 2 دانگ از 6 دانگ عرصه بلوک 16 ثبت شده است، حالا به خاطر این 2 دانگ 6 دانگ اعیان را غصب کرده‌اند. حتی اگر ادعای آنها درست باشد و 2 دانگ از عرصه داشته باشند باید به اندازه همان 2 دانگ که نهایتا 5 واحد می‌شود به آنها تعلق می‌گیرد، چرا 29 واحد را غصب کرده‌اند؟
او با بیان اینکه ما دوباره شکایت کردیم افزود: دادستان قبل که با آنها تبانی کرده بود، عوض کردند، همینطور مسئول اجرای احکام و رئیس دادگستری‌ای که چندبار به او شکایت نوشته‌ بودیم را نیز عوض کردند.
باتمانقلیچ گفت: حدود یک است که دادستان جدید سرکار آمده است، با حضور وکیل بنیاد تعاونی ناجا و برخی از اعضای تعاونی ما داستان را برایش شرح دادیم، توضیح دادیم که اینها 2 دانگ عرصه دارند اما 6 دانگ اعیان را تصرف کرده‌اند، بنیاد تعاونی ناجا ابتدا انکار می‌کردند که بعد ثابت شد که اگر سند که در دست دارند درست باشد 2 دانگ عرصه متعلق به آنهاست.
وی با اشاره به اینکه حالا از ما حکم ابطال سند می‌خواهند گفت ما برای دادستان توضیح دادیم که این سند مجعول است، در سند نوشته شده است که این سند افراز شده است(مفروضا و مشاعا)، اما هنوز هیچ اقدامی نشده است. (افراز به معنی جدا کردن چیزی از چیز دیگر و در واقع تفکیک سهم هر یک از شرکاء ملک است).
باتمانقلیچ از نامه‌نگاری با مسئولین کشوری خبر داد و گفت: ما به 19 مقام کشوری نامه نوشتیم؛ رهبر، رئیس جمهور، رئیس مجلس، اصل 90 مجلس، معاون رئیس جمهور، قوه قضائیه ، نایب رئیس مجلس، وزیر نفت . نوشتیم که تعاونی رسمیت داشته است که مردم اسم نوشته‌‌اند. ولی تا به حالا کسی به ما کمکی نکرده است. حتی نامه‌های ما که به رئیس دادگستری می‌رسد و او به اجرای احکام ابلاغ می‌کند، اما اجرای احکام حکم را اجرا نمی‌کند.
 
نماینده اعضای بلوک 16 با اشاره به اینکه 13 سال است که اینها ساختمانی که ساخته شده بوده است را غصب کرده‌اند گفت: ما سال 80 پول واریز کردیم و قرار بوده تا پایان 81 به ما واحد تحویل داده شود، دو سالی طول کشید ما شاحد مراحل ساخت بودیم و واحدها را به خانواده‌هایمان نشان دادیم، در مرحله نهایی که قرار گرفت اینها آمدند و واحدهای ما را غصب کردند.
باتمانقلیچ در ادامه گفت: از حدود 5 سال پیش و بعد از مراجعه به شورای حل اختلاف حکم تخلیه گرفتیم. اواخر اسفند هم بود که به کلانتری 22 مهرشهر رفتیم با نماینده کلانتری حکم را ابلاغ کردیم، مهلت داده شد که تا 15 فروردین باید واحدها تخلیه شود، که متاسفانه اینها سراغ قاضی رفتند و تحت فشار قرار دادن او حکم را برگرداندند.
به گفته وی آنها الان هم می‌خواهند همین کار را بکنند، اما خوشبختانه قاضی و مستشاری دادگاه شماره 2 که این حکم را صادر کردند این کار را نکرده‌اند، آنها 4 بار رفتند قاضی را تحت فشار گذاشتند و قاضی حکم را عوض نکرده است.؛ قاضی تاکید کرده که باید واحدها برگردانند شود و اگر آنها حقی دارند به دادگاه حقوقی شکایت کنند. که اینها حکم دادگاه را اجرا نمی‌کنند و تمرد می‌کنند.
باتمانقلیچ در پایان به خبرنگار ما گفت: «من در شروع جنگ تحمیلی فرماندار آبادن بودم. ما با کمک مردم، رزمندگان و سپاه آبادان و خرمشهر را حفظ کردیم، صدام 7 بار به خرمشهر حمله کرد و ما آنها را پس زدیم و شهر را حفظ کنیم. حالا ملک خودمان را بنیاد تعاون ناجا غصب کرده است، 13 سال گذشته و نمی‌توانیم آن را پس بگیریم.»
 
کد مطلب: 123612
برچسب ها: ایثارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *