۱
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲

روش‌های دریافت رمز دوم پویا در بانک تجارت

برای برای بالابردن امنیت کارت‌ها و تراکنش‌های بانکی، پیشگیری از فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی، استفاده از رمزهای دوم یک‌بار مصرف (رمزهای پویا) توسط بانک مرکزی الزامی شده است. مشتریان بانک تجارت از چه روش‌هایی می‌توانند رمز دوم پویا را دریافت کنند؟ در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم.
روش‌های دریافت رمز دوم پویا در بانک تجارت
برای برای بالابردن امنیت کارت‌ها و تراکنش‌های بانکی، پیشگیری از فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی و افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی، استفاده از رمزهای دوم یک‌بار مصرف (رمزهای پویا) توسط بانک مرکزی الزامی شده است. مشتریان بانک تجارت از چه روش‌هایی می‌توانند رمز دوم پویا را دریافت کنند؟ در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد احمدی‌آذر، سخنگوی بانک تجارت گفته است فعال‌سازی رمز دوم پویا ارتباطی مستقیم با افزایش امنیت حساب مشتریان دارد و هموطنان می‌توانند به راحتی با فعال سازی رمز دوم پویا در بانک تجارت، خیال خود را از بابت فیشینگ و کلاهبرداری‌های مرتبط با کارت‌های بانکی در تراکنش‌های بدون کارت راحت کنند.
مردم سالاری آنلاین در این گزارش، روش‌های مختلف دریافت رمز دوم پویا در کارت‌های بانکی بانک تجارت را شرح می‌دهد.
مشتریان بانک تجارت از سه روش می‌توانند برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف یا رمز دوم پویا اقدام کنند. بانک تجارت با پیاده‌سازی سه روشِ: 1) دریافت رمز پویا از طریق نصب اپلیکیشن همراز، 2) کد دستوری و 3) دریافت پیامکی رمز پویا از سامانه هریم بانک مرکزی در کنار امکان مراجعه حضوری در شعب، تلاش کرده تا بهترین و ساده‌ترین مسیر را برای مشتریان خود در دریافت رمز پویای بانکی فراهم کند.
 
استفاده از کد دستوری برای فعال‌سازی رمز دوم پویا
روش نخست برای دریافت رمز پویا در بانک تجارت، استفاده از کد دستوری #88*788* است. دو مزیت این روش این است که مشتریان برای دریافت رمز دوم پویا از این طریق نیاز به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز ندارند و گذشته از این نیاز نیست که گوشی‌های هوشمند در اختیار داشته باشند. در واقع، در این روش مشتریان بانک تجارت نیاز به نصب اپلیکیشن ندارند.
مشتریان بانک تجارت برای استفاده از روش نخست باید ابتدا کد دستوری #88*788* را با گوشی‌های خود شماره‌گیری کنند. سپس گزینه سامانه رمز پویا را انتخاب کنند. در مرحله بعد، سامانه از مشتریان می‌خواهد تا یک رمز عبور 5 رقمی انتخاب کنند. پس از آن، با وارد کردن شماره تجارت کارت، کد ملی صاحب کارت و رمز دوم ایستا، ثبت‌نام مشتریان بانک تجارت در سامانه رمز دوم پویا صورت می‌گیرد و از طریق پیامک به مشتریان اطلاع داده می‌شود که ثبت‌نام آن‌ها در سامانه با موفقیت صورت گرفته است. مشتریان بانک تجارت می‌توانند تمام این مراحل را به‌صورت تصویری با کلیک بر این لینک و مراجعه به بخش فعال‌سازی رمز پویا تماشا کنند.
بعد از ثبت‌نام موفقیت‌آمیز در سامانه رمز دوم پویا، مشتریان بانک تجارت برای انجام هر تراکنش اینترنتی می‌توانند از طریق کد دستوری #88*788* نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند. مشتریان با شماره‌گیری این کد دستوری، گزینه سامانه رمز پویا را انتخاب کرده، رمز پنج رقمی خود را وارد می‌کنند و سپس گزینه 4، یعنی دریافت رمز پویا را وارد می‌کنند. رمز نمایش داده شده تا 120 ثانیه دارای اعتبار است و مشتریان باید با وارد کردن آن، تراکنش اینترنتی خود را انجام دهند. مشتریان بانک تجارت می‌توانند تمام این مراحل را به‌صورت تصویری با کلیک بر این لینک و مراجعه به بخش دریافت رمز پویا، مشاهده کنند.
کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که تمایل دارند علاوه بر نصب اپلیکیشن همراز (یعنی روش دوم دریافت رمز پویا)، از طریق کد دستوری نیز رمز پویا را دریافت کنند، می‌توانند از گزینه فعال‌سازی که توسط کد دستوری #88*788* نمایش داده می‌شود، استفاده کنند. در این صورت، پس از انتخاب کارت مورد نظر، نیاز به وارد کردن شماره سریال دریافتی در رسید خودپرداز وجود دارد. همچنین امکان غیرفعالسازی رمز پویا از طریق این کددستوری امکان‌پذیر است.
در صورتی که مشتری با شماره تلفن همراهی که قبلا به بانک تجارت معرفی نکرده است، اقدام به شماره‌گیری کد دستوری کند، پیامکی مبنی بر عدم تائید شماره تلفن همراه برای مشتری ارسال می‌شود و ثبت‌نام انجام نخواهد شد. در این صورت مشتری می‌تواند با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک تجارت در سراسر کشور، شماره تلفن همراه خود را در سامانه بانک، اصلاح کند.
 
دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن همراز
مشتریانی که گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند، به راحتی می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن همراز، نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا و دریافت آن در هنگام انجام تراکنش‌های اینترنتی خود، اقدام کنند.
در این روش مشتریان باید به دستگاه خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنند و با انتخاب گزینه سایر خدمات، گزینه فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کنند و برگ رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه خود را دستگاه خودپرداز دریافت کنند. یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی رمز همراز (رمز پویا) نیز به مشتریان ارسال می‌شود.
اپلیکیشن همراز بانک تجارت در حال حاضر در دو نسخه اندروید و آی او اس موجود است و مشتریان می‌توانند با ورود به وب‌سایت بانک تجارت این اپلکیشن را دریافت کنند.
تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن همراز، به‌صورت تصویری در وب‌سایت بانک تجارت نمایش یافته که مشتریان می‌توانند با کلیک برای روی این لینک آن را مشاهده کنند. همچنین مشتریان می‌توانند فیلم آموزشی نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن همراز را از اینجا تماشا کنند.
از مزایای برنامه همراز امکان ورود با اثر انگشت و کپی رمز پویا از طریق برنامه است. همچنین دارندگان اپلیکیشن همراه بانک تجارت برای دریافت رمز دوم پویا در انتقال وجه‌های شتابی نیازی به این ندارند که از برنامه خارج شده و رمز را دریافت کنند؛ بلکه در زمان ورود رمز، کافی است گزینه همراز را لمس کرده و با درج رمز مخصوص همراز، رمز پویا بلافاصله وارد قسمت رمز دوم می‌شود.
علاوه بر این، باید اشاره کرد که به تازگی درخواست فعال‌سازی رمز پویا بدون نیاز مراجعه به دستگاه ATM و از طریق نسخه اندروید همراه بانک تجارت نیز فراهم شده است. کاربران همراه بانک تجارت می‌توانند با به‌روزرسانی این اپلیکیشین از طریق سایت اینترنتی بانک تجارت و کافه بازار، در بخش خدمات، خدمت فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کرده و با گزینش تجارت کارت موردنظر خود، نسبت به فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی رمز دوم پویای آن کارت اقدام کنند.
 
دریافت رمز دوم پویا از طریق سامانه «هریم» بانک مرکزی
بانک تجارت، روش سومی نیز برای دریافت رمز دوم پویا در اختیار مشتریان خود قرار داده است. در کارت‌های بانک تجارت، روش صدور رمز دوم پویا از طریق سامانه «هریم» بانک مرکزی در درگاه‌های اینترنتی در دسترس مشتریان قرار گرفته و مشتریان از این روش نیز می‌توانند رمز دوم خود را برای انجام تراکنش‌ها دریافت کنند. مشتریان همراه بانک تجارت در روش دریافت رمز از سامانه «هریم» بانک مرکزی، در زمان درج رمز دوم پویا می‌توانند سامانه هریم بانک مرکزی را انتخاب کرده و بلافاصله رمز یکبارمصرف خود را از طریق پیامک دریافت کنند. در سایر درگاه‌های پرداخت نیز مشتریان بانک تجارت به‌سادگی می‌توانند از طریق کلیک روی دکمه «درخواست رمز پویا»، رمز یکبار مصرف خود را به صورت پیامکی اخذ کنند.
مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز ارتباط مشتریان به شماره 1554 تماس حاصل کرده یا به نشانی اینترنتی www.tejaratbank.ir و شعب بانک تجارت در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
کد مطلب: 124563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *