۱
۳
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
«مردم سالاری آنلاین» بررسی کرد:

ماجرای ریحانه پارسا و حق طلاق زنان!

برخی حاضرند برای جلب توجه دست به هرکاری بزنند، یا درباره هر موضوعی اظهار نظر کنند، فقط به شرط آنکه بعد از این اظهار نظر حداقل چند روزی نقل محافل باشند. محافل که این روزها جایی نیست جز اینستاگرام و توئیتر! خیلی‌ها از این محافل بی‌در و پیکر خوب برای دیده شدن و جلب توجه استفاده می‌کنند، از اینفلوئنسرها گرفته تا هنرمندان.
ماجرای ریحانه پارسا و حق طلاق زنان!
برخی حاضرند برای جلب توجه دست به هرکاری بزنند، یا درباره هر موضوعی اظهار نظر کنند، فقط به شرط آنکه بعد از این اظهار نظر حداقل چند روزی نقل محافل باشند. محافل که این روزها جایی نیست جز اینستاگرام و توئیتر! خیلی‌ها از این محافل بی‌در و پیکر خوب برای دیده شدن و جلب توجه استفاده می‌کنند، از اینفلوئنسرها گرفته تا هنرمندان.
یکی از زوج‌های هنری که بنظر می‌رسد از جلب توجه بدشان نمی‌آید، «ریحانه پارسا» و «مهدی کوشکی» هستند. زوجی که در همین ایام قرنطینه کرونا خبر ازدواجشان را در صفحه اینستاگرامشان منتشر کردند. زوجی که حاشیه و ماجرا کم ندارند و اینطور که از شواهد پیداست این ماجراها را عمدا می‌سازند تا توجهات بیشتری را به خود جلب کنند! آنها برای داستان تازه خود «حق طلاق زنان» را انتخاب کرده‌اند! موضوعی که در کشور ما در حالت عادی هم عجیب و داستان دار هست. اما ماجرا چیست؟
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» در یک هفته گذشت موضوع دارا بودن حق طلاق زنان، یکی از موضوعات داغ توئیت‌های ایرانی بود. کاربران بسیاری به این موضوع پرداخته بودند و بحث‌های زیادی در این شبکه اجتماعی در این خصوص منتشر می‌شد. تا اینکه توئیتی از ریحانه پارسا و بعد از آن استوری اینستاگرامی مهدی کوشکی در این خصوص ماجرا را به سمت و سوی دیگری هدایت کرد! ریحانه پارسا در توئیتی که گویا نیاز به ادیت و اصلاح داشت نوشت:
«یا بنویس
حق طلاق میدید به زنهاتون بعد اسم خودتون را هم گذاشتید، ‌مرد؟
ایموجی هم نزار»

توئیتی که به نظر می‌رسید با هدف دیده شدن حضور «ریحانه پارسا» در توئیتر طراحی شده بود و باید گفت موفق شد! متنی که به نظر می‌رسد کسی برای پارسا نوشته و از او خواسته در صفحه توئیترش منتشر کند! او نیز ناشیانه و یا شاید حتی عمدا برای جلب توجه بیشتر متن را بدون دستکاری منتشر کرده است. توئیتی که با بیش از 800 کامنت به هدف خود رسید! علاوه بر این تعداد کامنت، تعدادی از کابران آن را ریتوئیت کردند و کاربران بیشتری از توئیت پارسا عکس گرفتند و نظر خود را در خصوص آن با آن تصویر متشر کردند. برخی به همین ویرایش نشدن توئیت پرداختند و برخی به محتوای آن! این حجم از دیده شدن آن هم برای اکانتی که حدود ده روز است فعالیت خود را آغاز کرده! خب باید گفت ریحانه پارسا به هدف خود رسیده بود!
اما موضوع به همینجا ختم نشد، کمی بعد از توئیت ریحانه پارسا حالا نوبت به همسر او مهدی کوشکی بود که این مسیر را ادامه دهد، حالا که تنور دیده شدن داغ است او هم نان خودش را بچسباند! کوشکی در استوری اینستاگرامی در ویدیو‌ای کوتاه به پست توئیتری همسرش اشاره کرد و گفت: «این روزها به خاطر توئیت ریحانه خیلی‌ از من سوال می‌شه که حق طلاق چطوریه؟ من خیلی اعتقاد دارم که حق طلاق با مردِ صددرصد و چه لزومی داره حق طلاق با زن باشه؟ به نظر من این ایده خیلی درستی است که حق طلاق با مرد باشه، به قول قدیمی‌ها زن باید با لباس سفید بیاد خونه بخت و با کفن سفید هم بره!» حالا نوبت به ویدیو کوشکی بود که دست به دست بچرخد و سرصدا راه بیندازد. این ویدیو کوتاه حتی سر از شبکه‌های ماهواری هم درآورد! ویدیوی که کوشکی چندی بعد خبر از پاک شدن آن توسط اینستاگرام داد و گلایه کرد که در اینستاگرام آزادی بیان وجود ندارد!
سندروم دیده شدن!
«سندوم دیده شدن» سندروم حادی است که این روزها بدجوری به جان فعالان صفحه‌های مجازی افتاده و خب قطعا هنرمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند! برخی با کودکان خود به دنبال جذب لایک و فالوئر می‌روند و طفل‌های معصوم را گرفتار این بازی می‌کنند و برخی زندگی‌های مجلل خود را به رخ می‌کشند، برخی نیز با اظهار نظرهای عجیب و غریب به دنبال ارضای سندروم دیده شدن خود هستند! کاش سرعت فرا گرفتن فرهنگ استفاده از ابزار و اپلیکیشن‌ها کمی با سرعت پیشرفت تکنولوژی برابری می‌کرد، شاید اینگونه آسیب کمتری را با خود به همراه می‌آورد!
گزارش: مانیا شوبیری
 
کد مطلب: 129608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونی که باهاش پریدی خوب راه طلاقوبلده لازم نیست توئیت بزنی معلوم نیست چه هدف شومی دارن