۲
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
«مردم سالاری آنلاین» گزارش می دهد:

پاداش اندک دختران فوتسالیست‌ ایران در جیب کیست؟

دختران شایسته فوتسال ایران بیست و دوم اردیبهشت ماه 1397 قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند.
پاداش اندک دختران فوتسالیست‌ ایران در جیب کیست؟
دختران شایسته فوتسال ایران بیست و دوم اردیبهشت ماه 1397 قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند. 2 سال از افتخار آفرینی دختران ایران در آسیا می‌گذرد و در حالی که به دور جدید این مسابقات نزدیک می‌شویم آنها نه تنها پاداش و جایزه‌ای نگرفتند، حالا زخم زبان هم می‌شنوند. بعد از اعتراض دختران فوتسالیست به نگرفتن پاداش22 میلیون تومانی، نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در اظهارنظری عجیب به آنها می‌گوید: «بازیکنان نیازی به پاداش فدراسیون ندارند، اینها خودشان هم فکر نمی‌کردند اول بشوند، ولی اول شدند و کلی مزیت اجتماعی برایشان داشت!» این پاداش اندک ماجراهای بسیار داشته است و در اواخر سال 97 باعث خط خوردن چند بازیکن معترض از لیست تیم ملی نیز شده است.
به گزارش«مردم‌سالاری آنلاین» دختران ملی پوش ایران در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2018 که در تایلند برگزار شد، برابر ژاپن به میدان رفتند و با نتیجه ۵ بر ۲  این تیم را شکست دادند تا برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها باشند. قهرمانی تنها دستاورد دختران ایران در آسیا نبود بلکه آنها توانستند سه جایزه برترین‌ها را نیز به نام ایران ثبت کنند. «فرشته کریمی» ارزشمندترین بازیکن آسیا، «سارا شیربیگی» بهترین گلزن رقابت‌ها و «نسیمه غلامی» جایزه بازی جوانمردانه را که به تیم ایران رسید دریافت کردند.
حالا بعد از دوسال بازیکنان تیم فوتسال زنان ایران به فدراسیون اعتراض کرده‌اند که چرا پاداش قهرمانی ما را نمی‌دهید؟ نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران در خصوص عدم پرداخت پاداش بازیکنان از سوی فدراسیون فوتبال گفته است: «از یک ماه پیش فدراسیون شماره حساب بازیکنان را دریافت کرد تا در عرض یک هفته نصف پاداش ها را پرداخت کند اما به لطف فدراسیون دریافتی نداشته ایم و هنوز این اتفاق رخ نداده است. کل مبلغ پاداش هایمان ۲۲ میلیون تومان است.»
اما نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به جای عذرخواهی و ارائه پاسخی منطقی مدعی شده‌اند که: «بازیکنان به علت نگرفتن پاداش ۲۲ میلیون تومانی اعتراض دارند! چرا نمی‌گویند بعد از قهرمانی که با مدیریت و حمایت فدراسیون و با برنامه ریزی سطح بالا به دست آمده ارزش‌های اجتماعی زیادی را به دست آوردند؟ هر کدام از این فوتسالیست‌ها مبالغ زیادی از تبلیغات محیطی بدست آ‌وردند و هیچ یک از آن‌ها محتاج پاداش اندک فدراسیون نیستند. این نوع رفتار ملی پوشان در شرایطی است که آن‌ها پیش از اجرای برنامه‌های هدفمند فدراسیون پیش بینی نمی‌کردند که در آسیا پنجم یا ششم هم شوند.»

تغییرات پاداش 22 میلیونی در دوسال گذشته!
قبل از اینکه به صحبت‌های عجیب خانم نایب رئیس بپردازیم، سری به قیمت‌های دوسال پیش بزنیم و ببینیم دو سال پیش 22 میلیون تومان چه ارزشی داشت و امروز چه ارزشی دارد؟
میانگین قیمت دلار در سال 97 ، ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان بوده است. دلار این روزها پس از نوسانات بسیار بیش از 19 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. میانگین قیمت سکه نیز در سال97، ۳میلیون و۱۹۰ هزار تومان بوده که حالا بعد از 2 سال به بیش از 8 میلیون تومان رسیده است. قیمت یک خودرو پراید در سال 97 بین 35 تا 38 میلیون در بازار آزاد بوده است (این خودرو در نمایندگی 22 میلیون تومان به فروش می‌رسید) اما امروز همین خودرو تا 80 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود!
همین سه نمونه کافی است تا متوجه شویم این پاداش 22 میلیون تومانی اگر همین امروز هم به حساب فوتسالیست‌ها واریز شود ارزش چندانی ندارد! پس لطفا برای پولی که همان دوسال پیش هم پول ارزشمند نبوده است منت بر سر دختران ملی پوش ایرانی نگذارید!
 
با جایگاه اجتماعی، زندگیتان را اداره کنید!
حالا برویم سراغ حرف‌های خانم نایب رئیس. خانم صوفی‌زاده در ابتدای حرف‌هایشان گفته‌اند که این قهرمانی با مدیریت، حمایت و برنامه‌ریزی سطح بالای فدراسیون به دست آمده است. خب حمایت و مدیریت فدراسیون به جای خود؛ اما آیا این مدیریت بوده است که در تمرینات و مسابقات از جان و دل مایه گذاشته؟ آیا مدیریت و برنامه ریزی فدراسیون روز‌ها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها در اردوها به دور از خانواده بوده است؟ آیا خانم صوفی‌زاده کمی، فقط کمی از مصائب دختران ورزشکار بودن در جامعه اطلاع دارند؟
ایشان در جای دیگری گفته‌اند که بازیکنان دارای جایگاه اجتماعی شده‌اند پس دیگر نیازی به پاداش ندارد! آیا خانم صوفی‌زاده باتوجه مقامی که در فدراسیون فوتبال دارند از جایگاه اجتماعی برخوردار نیستند؟ پس لطفا ایشان نیز با همین جایگاه گذران زندگی کنند و از حقوق و مزایای شغلشان چشم پوشی کنند!
خانم صوفی‌زاده همچنین تاکید داشته‌اند که دختران فوتسالیست گمان نمی‌کردند پنجم یا ششم آسیا شوند! خانم صوفی‌زاده!  دختران ملی پوش شاید گمان نمی‌کردند، اما قطعا رویایش را می‌دیدند و رویایشان را در زمین و با تلاش خودشان محقق کردند. تیم ملی مردان فوتبال ما سال‌هاست با اطمینان به قهرمانی راهی مسابقات آسیایی می‌شود، اما همواره ناکام باز می‌گردد!
تا بحال کسی به بازیکنان تیم مردان فوتبال یا فوتسال گفته است با جایگاه اجتماعی‌یتان زندگی کنید؟ به آنها که هر فصل قرارداد‌های میلیاری دریافت می‌کنند! تا آنجایی که می‌بینیم با توجه به امکاناتی که در دست آنهاست از جایگاه اجتماعی قوی‌‌تری نیز برخوردار هستند!

پول ویلتموس در خزانه و پول دختران در فیفا!
فدراسیون فوتبال در حالی از پرداخت پاداش 22 میلیون تومانی بازیکنان فوتسال سرباز میزند و ماه‌هاست پرداخت این پول را منوط به دریافت مطالبات فدراسیون از فیفا می‌کند که اسفند ماه 98 دو میلیون یورو به «مارک ویلموتس» و دستیاراتش پرداخت کرده است. گویا برای دستمریزاد به آنها برای شکست در برابر تیم‌های عراق و بحرین!
پایمال شدن حق دختران ورزشکار و محدودیت‌های که همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را در کنار افتخار آفرینی آنها قرار دهیم تا به قصه پر غصه‌ای برسیم که همیشه بوده است و گویا نقطه پایان هم نخواهد داشت!
گزارش: مانیا شوبیری
 
کد مطلب: 131858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *