۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
پیامد جدی نگرفتن کرونا برای رییس مجلس

قرنطینه قالیباف پس از سفرهای تبلیغاتی!

گروه سیاسی: کمتر از یک ماه پس از اینکه محمدباقر قالیباف از بخش ICU بیماران کرونایی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد و به علت رعایت نشدن بعضی پروتکل ها در این دیدار، رئیس جمهور نشست سران سه قوه را که روز بعد از آن قرار بود برگزار کند لغو کرد، قالیباف در شبکه فیلتر شده توئیتر به اطلاع مردم رساند که «کرونا» گرفته است.
قرنطینه قالیباف پس از سفرهای تبلیغاتی!
گروه سیاسی: کمتر از یک ماه پس از اینکه محمدباقر قالیباف از بخش ICU بیماران کرونایی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد و به علت رعایت نشدن بعضی پروتکل ها در این دیدار، رئیس جمهور نشست سران سه قوه را که روز بعد از آن قرار بود برگزار کند لغو کرد، قالیباف در شبکه فیلتر شده توئیتر به اطلاع مردم رساند که «کرونا» گرفته است.
لغو آن نشست باعث شد بیش از آنکه تیم تبلیغاتی رئیس مجلس از خود دیدار «سرزده» استفاده کند، از بازتاب آن استفاده کند و بهانه‌ای برای کوبیدن حسن روحانی پیدا کنند و اتفاقا در میان توئیت هایی که طرفداران قالیباف زدند، توهین هایی به رئیس جمهور بود؛ توهین هایی که اخیرا رهبری از آنها نهی کرده اند و آن را حرام اعلام کردند.
علی رغم انتقادات و توهین های آن زمان، بعضی متخصصان از لغو این نشست حمایت کردند . مثلا دکتر مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: در صورتی که در جلسه سران قوا تجمعی بین افراد بوده، لغو آن در شرایط بحرانی کنونی کرونا تصمیم درستی بوده، کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیر اداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هر گونه تجمع در محیط‌های بسته در شرایط کنونی خطرناک است.
یک فعال رسانه ای اصولگرا نیز در یادداشتی انتقادی درباره رفتار قالیباف نوشت: «تعجب می‌کنم که عده‌ای در میان ده خروار مسئله که آقای قالیباف با آن روبروست، گیرداده‌اند به اینکه چرا رفته بخش کرونایی فلان بیمارستان و چه بسا ناقل باشد و در جلسه سران قوا، دو نفر دیگر را کرونایی کند. فکر می‌کنید آقاباقر نمی‌داند اگر برود بیمارستان ممکن است مریض شود؟ وقتی دونالد ترامپ احتمال می‌داده به علت معاشرت با دستیارش! کرونا می‌گیرد، قالیباف نمی‌داند؟ ترامپ با خودش نشسته حساب کرده و بقول امروزی‌ها فایده-هزینه کرده. به این نتیجه رسیده که هم فال است هم تماشا. هم با دستیارش معاشرت کرده، و هم بر فرض که کرونا بگیرد، در افکار عمومی در مقایسه با رقیبش بیشتر دیده می‌شود و احتمال ریاست جمهوری و ماندگاری‌اش در کاخ سفید بیشتر می‌شود! حالا آقاباقر هم مثل ترامپ عمل کرده. با خودش گفته یک ژست مردمی می‌گیرم میروم بیمارستان. اگر مریض شدم که به نفعم است و اگر هم کرونا نگرفتم، باز ژست مردمی بودن را گرفته‌ام و باز هم به نفعم است. یعنی همان حساب و کتاب ترامپ را، قالیباف هم کرده است، البت بدون تنعم از دستیار!
انتخابات سیزدهمین رئیس جمهور نزدیک است. خیلی نزدیک. و آقای قالیباف، که با مجلس حال نکرده، یواش یواش می‌خواهد بیاید سمت پاستور. حالا اگر کمی کرونا هم قاطی‌اش باشد که چه بهتر! حالا اگر آقای قالبباف قصه ما با همین احتمال ابتلا به کرونا به جلسه سران سه قوه برود چه بهتر! و حتی اگر دو رئیس قوه دیگر هم کرونا گرفتند چه اهمیتی دارد؟! یکی که اواخر دولتش است و دیگری رقیب بالقوه. و رقیب مریض بهتر از رقیب سالم! »
البته فاصله 23 روزه کرونا گرفتن قالیباف با آن دیدار پرحاشیه او، احتمال ابتلای او را در آن دیدار کم می کند اما پس از آن قالیباف از سفرها و دیدارهای غیرضروری دست برنداشت و عکس هایی که از این دیدارها منتشر شد نشان می داد که پروتکل ها و بخصوص ماسک زدن صحیح در این دیدارها چندان رعایت نمی شود.
مهمترین سفر قالیباف بعد از آن تاریخ ، سفر به سیستان و بلوچستان بود. این سفر هم با تبلیغات بالای طرفداران قالیباف در فضای مجازی همراه بود و البته این افراد سعی کردند شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی بودن این سفر را به لطایف الحیل پاسخ دهند. مثلا یکی از این افراد در توئیتر نوشت: «بگذار ترسوها که به نام عقلانیت در پستوها مخفی شده اند بگویند قالیباف به خاطر انتخابات دارد به مناطق محروم سفر می کند. همین که یک مسئول بلند شده از تهران به میان کپرنشین های سیستان و بلوچستان رفته تا پای درد دلشان بنشیند و به دیگر مسئولان بفهماند ایران، تهران نیست، کار بزرگی است!
بهر حال محمدباقر قالیباف هفتم آبان ماه از ابتلای خود به کرونا خبر داد و در توئیتر نوشت:   یکی از همکاران دفترم به کرونا مبتلا شد، نیمه شب پاسخ تست بنده هم اعلام و کرونا مثبت شد. در حال حاضر در قرنطینه هستم و به امید خدا، پیگیر امور و وظایف محوله خواهم بود.
بعد از انتشار این خبر، محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا، در توئیتی نوشت: برای شفای آقای قالیباف از شر کرونا دعا می کنم، اما بیش و پیش از آن، برای مردمی که او به شهرشان سفر کرد و احتمالا بیماری را به آن ها انتقال داد. و صدبار دعا می کنم برای لشکر مشاوران ایشان که او را روانه سفر تبلیغاتی_ انتخاباتی کردند تا نان خودشان را در تنور حاج باقر بپزند.
 
کد مطلب: 138828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *