۱
۱
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴
تاریخ‌زدایی از ایران در کتابهای درسی

تصویر آرامگاه کوروش بزرگ هم از کتاب عربی یازدهم حذف شد!

آیا جریان نفوذ به کتابهای درسی هم راه یافته است؟
چند روز پیش (۱۸ آذر) بود که «مردم‌سالاری آنلاین» گزارش داد که در کتاب فارسی سوم دبستان، آگاهانه، نام «خسرو انوشیروان»، پادشاه نامدار ساسانی، که نماد خردمندی و دادگستری در تاریخِ پیش و پس از اسلام است زدوده شده و به جای نام وی نام «فرمانروا» گذاشته شده است!
آرامگاه کورش بزرگ در پاسارگاد
آرامگاه کورش بزرگ در پاسارگاد
چند روز پیش (۱۸ آذر) بود که «مردم‌سالاری آنلاین» گزارش داد که در کتاب فارسی سوم دبستان، آگاهانه، نام «خسرو انوشیروان»، پادشاه نامدار ساسانی، که نماد خردمندی و دادگستری در تاریخِ پیش و پس از اسلام است حذف شده و به جای نام وی نام «فرمانروا» گذاشته شده است!

گویا از این دست موارد در کتابهای چاپ امسال بسیار است. یکی دیگر از این اینها، زدودن تصویر آرامگاه کورش بزرگ در پاسارگاد از کتاب عربی پایه‌ی یازدهم است:

روشن است که جریانی ایران‌ستیز در تألیف کتابهای درسی نفوذ کرده است. این کسان اگر برای ایران و بزرگان آن که جهانیان در برابرشان سر تعظیم و ستایش فرو می‌آورند هیچ ارجی قائل نیستید، دست کم اگر خود را مسلمان می‌دانستند به کورش بزرگ که به رای علمایی همچون علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان، آیت‌الله صانعی در تفسیر الحقایق، آیت‌الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه و ... ذوالقرنین قرآن است احترام می‌گذاشتند. بر وزیر آموزش و پرورش است که نفوذ این جریان ایران‌ستیز را که گویا باوری به دیدگاههای علمای اسلام هم ندارد، در تألیف کتابهای درسی ردیابی و ریشه‌کن کند.

از این گذشته، همان‌گونه که در گزارش پیشین آمد، این موضوع نشان‌دهنده‌ی مسئولیت و وظیفه‌ی سنگین پدران و مادران ایرانی در شناساندن  هویت و تاریخ شکوهمند ایران به نسل آینده‌ی ایران‌زمین است. بدین معنی که بر پدران و مادران ایرانی است که نخست، خود، با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شوند و سپس آن را به فرزندانشان هم بیاموزند - اگر ایرانیان می‌خواهند نسل آینده‌ی ایران خودباخته و سردرگم و بی‌هویت نباشد، چاره‌ای جز این ندارند که بر خود متکی باشند.
کد مطلب: 141472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ایرانی
United Kingdom
بیچاره ایرانی که در سرزمین خودش بیگانه است و هر روز باید شاهد دشنام و توهین و تحقیر به بزرگانش باشد - بزرگانی که فرهنگسازان جهان بوده اند و اگر انسانیت نام و نشانی دارد از آنان دارد: از کورش از زردشت از انوشیروان دادگر از فردوسی و ...