۰
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹

لمپارد، رویایی که به کابوس تبدیل شد

فرانک لمپارد از سرمبیگری چلسی اخراج شد و به زودی برای هدایت چلسی، یک قرارداد با توماس توخل که ماه پیش از هدایت پاری سن ژرمن برکنار شده بود، تا سال 2025 امضا خواهد شد.
لمپارد، رویایی که به کابوس تبدیل شد
فرانک لمپارد از سرمبیگری چلسی اخراج شد و به زودی برای هدایت چلسی، یک قرارداد با توماس توخل که ماه پیش از هدایت پاری سن ژرمن برکنار شده بود، تا سال 2025 امضا خواهد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اخراج لمپارد محتمل اما با این حال در این مقطع زمانی، دور از انتظار بود، چلسی در ده بازی پیشین نتوانست بازی‌های مطلوبی به نمایش بگذارد و تلخ‌ترین آن بدون شک، شکست سنگین مقابل آرسنالی بود که چند بازی بود که هیچ گلی به ثمر نرسانده بود و آخرین باخت نیز مقابل لسترسیتی بود تا وضعیت باشگاه و آینده سوپر فرانکی، مبهم‌تر شود.
لمپارد هدایت چلسی را زمانی بر عهده گرفت که هیچکس جرات این کار را نداشت. ستاره‌های اصلی یعنی هازارد و کورتوا به رئال مادرید رفته بودند و پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل تخلف در جذب بازیکن، بسته شده بود. لمپارد که با دربی کانتی قهرمان چمپیون شیپ شده بود، این ریسک را قبول کرد و به باشگاهی آمد که 13 سال در آن توپ می‌زد و برترین گلزنش بود.
کار با شکست مقابل لیورپول در سوپر کاپ اروپا شروع شد، اما در ادامه در تورنمت‌هایی که در آن بودند، بسیار موفق توانستند ظاهر شوند. تکلیف لیگ برتر پس از سوپر بازی‌های لیورپول مشخص شده بود و کرونا فقط قهرمانی آنها را به تاخیر انداخت، در لیگ قهرمانان نیز اسیر دفاع و دروازه بانان بی‌کیفیت و بایرنی که رویایی کار می‌کرد شدند و در جام حذفی، در حالی که منچستریونایتد را با قاطعیت در نیمه نهایی شکست داده بودند، در بازی فینال با وجود اینکه با گل کریستین پولیشیچ در ابتدای بازی جلو افتاده بودند، در نهایت مقابل آرسنال شکست خوردند اما در نهایت توانستند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند.
لمپارد که به ضعف‌های تیمش آگاه بود، خیلی زود دست به کار شد و در ژانویه 2020 با تیمو ورنر به توافق رسیدند و در ادامه با خرجی به مجموع 200 میلیون پوند، که بیشترین خرج آبراموویچ برای چلسی بود؛ مندی، تیاگو سیلوا، کای هاورتز و بن چیلول را جذب کرد و نوید یک فصل رویایی را داد.
با جذب مندی، باشگاه و هواداران از بابت دروازه نفس راحتی کشیدند چون کپا به شدت بی کیفیت بود و کابایرو سن بالایی داشت و فرق چندانی هم با کپا نداشت. چیلول و سیلوا هم جناحین و قلب دفاع را قوت بخشیدند. اما لمپارد از همان ابتدای حضورش، یک ریسک باارزش انجام داد و بازکنانی را از آکادمی به تیم اصلی منتقل کرد مثل جیمز، توموری و تامی آبراهام و میسون مونت را با خود از دربی کانتی به استمفورد بریج آورد، بازیکنانی که عالی نبودند اما مستعد بودند.
در فصل جاری آنها در ابتدا از تاتنهام شکست خوردند و از جام اتحادیه کنار رفتند. در لیگ اما به لطف مندی به یک ثبات دست یافتند اما همه تیم‌ها در قامت مدعی ظاهر شدند و فاصله تیم‌ها بسیار اندک بود. لمپارد توانست تیم را خوب کنترل کند و یک رکورد شکست ناپذیری هم به دست آورد و صدر نشین شود اما بازی‌های بعدی را بسیار ضعیف کار کرد و اکنون با 29 امتیاز در رتبه نهم و یازده امتیاز فاصله با منچستریونایتد صدرنشین دارند.
خریدهای هجومی باشگاه نتوانستند انتظارات را برطرف کنند. هاورتز که با رقم بالایی جذب شد، توانایی یک حفظ توپ ساده را هم ندارد و ورنر با وجود تلاش‌های زیادی که می‌کند در گلزنی ناکام است ، کل تیم از یک افسردگی و بی انگیزگی رنج می‌برد و لمپارد در چینش بازیکنان اشتباهات واضحی دارد.
لمپارد کمترین میزان برد را در میان مربیانی که آبراموویچ استخدام کرده است دارد و توخل در شرایطی به لندن می‌آید که سابقه مربیگری در ماینز، دورتموند و پاری سن ژرمن را دارد و درگیر یک لیگ رقابتی نبوده است و شاید یک تاثیر مثبت کوتاه بتواند بگذارد. اما هوادران چلسی و آبراموویچ خواستار همکاری دیگری در آینده با اسطوره باشگاهشان هستند.
سید مهدی داودی
کد مطلب: 143820
برچسب ها: لمپارد چلسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *