۱
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱
آغاز هفته دوم دور حذفی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا

مصاف چلسی با گلادیاتورها؛ میزبانی لاتزیو از بایرن

هفته دوم دور حذفی لیگ قهرمانان از سه شنبه شب آغاز می‌شود و باید دید نتایج نسبتا عجیب هفته قبل تکرار می‌شود یا نه.
مصاف چلسی با گلادیاتورها؛ میزبانی لاتزیو از بایرن
هفته دوم دور حذفی لیگ قهرمانان از سه شنبه شب آغاز می‌شود و باید دید نتایج نسبتا عجیب هفته قبل تکرار می‌شود یا نه.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در نخستین بازی آتلتیکو مادرید در بخارست به دلیل شرایط ناساعد بیماری کرونا در اسپانیا، میزبان چلسی خواهد بود. آتلتیکو در هفته‌های اخیر نتوانست در لالیگا نتیجه بگیرد و با شکست دو بر صفر پا به رقابت می‌گذارد. محرومیت تریپیر و نرسیدن ورسالیکو، خیمنز، هررا و کاراسکو  نیز باعث کم شدن قوای این تیم در مرکز و دفاع می‌شود. اما سوارز و اوبلاک یکی از عوامل یکه تازی آتلتیکو در این فصل لالیگا بوده‌اند به طوری که از 45 گل زده آتتیکو در لالیگا، 16 تای آن را سوارز به ثمر رسانده است و اوبلاک نیز تنها 16 گل دریافت کرده است.
در طرف مقابل، در چلسی با آمدن توخل، یک شوک اساسی وارد شده و به لطف بازی مالکانه و پرس بالایی که می‌کند به رتبه پنجم جدول رسیده است. در بازی هایی که توخل بر نیمکت آبی‌ها نشسته است آنها فقط دو گل دریافت کرده‌اند که یکی گل به خودی بود و دیگری روی اشتباه فردی تا نشان دهند که در پرس شدید و کنترل ضد حمله‌ها عملکردشان بسیار عالیست. توخل توانست اعتماد به نفس از دست رفته را به تیم برگرداند و کپا را نیز مجددا به ترکیب در چند بازی برگرداند تا تیم با روحیه مناسب رهسپار مسابقات اروپایی شود. اما خبر بد اینکه تیاگو سیلوا به بازی نمی‌رسد و زوما نیز عملکرد جالبی ندارد. باید دید برنده دفاع اتوبوسی سیموئنه و پرس شدید توخل چه کسی خواهد بود؛ آن هم تیم دونده آتلتیکو که در ضد حمله‌ها غوغا می‌کنند. 

در ایتالیا لاتزیو میزبان بایرن است. لاتزیو در رتبه پنجم جدول ایتالیا قرار دارد و 38 گل به ثمر رسانده و 30 گل نیز دریافت کرده‌اند. بهترین گلزن آنها، ایموبیله است که در تمام رقابت‌ها 19 گل و 4 پاس گل برایشان ثبت کرده است تا امید اول گلزنی نماینده ایتالیا باشد. فیلیپو اینزاگی سرمربی لاتزیو در کنفرانس خبری گفت: این نتیجه پنج سال تلاش با یک گروه فوق‌العاده است، به نقاط قوتمان بیش از نقاط ضعفمان توجه خواهیم کرد و می‌خواهیم یک بازی آرام را ارائه بدهیم و می‌خواهیم در تورنمنت باقی بمانیم.
بایرن اما حال و روز خوشی ندارد. این فصل آنها نشانی از تیمی که در فصل قبل همه را قلع و قمع می‌کرد ندارند و حذف از جام حذفی مقابل یک تیم گمنام روحیه تیم را به هم ریخت. آنها در این فصل به طور محسوسی قوای هجومی و دفاعیشان افت کرد و در 22 بازی در بوندس لیگا 31 گل دریافت کرده‌اند. بهترین گلزن بایرن در تمامی مسابقات لواندوفسکی است که 29 گل زده و 7 پاس گل داده است و در رتبه دوم، مرد متعصب تیم یعنی توماس مولر است که 13 گل و 11 پاس گل دارد. بایرن با یک شکست و مساوی به استادیوم المپیاکو می‌رود و تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را به دلیل کرونا و مصدومیت را در اختیار ندارد. بنجامین پاوارد و مولر مبتلا به کرونا شده‌لند و گنبری و کاستا مصدومند تا در دفاع و حمله آسیب پذیر باشند. بایرن بعد از فتح شش گانه قطعا نمی‌خواهد خیلی زود با اروپا خداحافظی کند زیرا حذف در اولین دور حذفی می‌تواند شاکله تیم را به طور کل از هم بپاشد و با وجود اختلاف دو امتیازی با تیم دوم بوندس لیگا، لیگ هم در خطر از دست رفتن بیافتد.

چهارشنبه شب در ورزشگاه برگامو آتلانتا میزبان رئال مادرید است. آتلانتا در رتبه چهارم سری آ قرار دارد و مانند فصل قبل بازی‌هایشان را پر گل به اتمام می‌رسانند. آنها در پنج بازی قبلیشان شکست نخورده‌اند و 11 گل به ثمر رسانده‌اند. خوردن 31 گل در سری آ نیز نشان می‌دهد که ضعف‌های دفاعی هم دارند و مانند تیمی مثل آتتیکو نیستند که شکست ناپذیر قلمداد شوند. بهترین گلزن این تیم موریل است که 17 گل به ثمر رسانده است و بعد از او نیز زاپاتا با 13 گل قرار دارد تا امید اول آنها برای فتح حریف باشند. 
رئال اما با لشکری از مصدومان به برگامو می‌رود.راموس، هازارد، رودریگو، بنزما، والورده، مارسلو، میلیتائو و اودریوزولا به بازی نمی‌رسند تا در همه خطوط رئال دچار ضعف باشد به خصوص در دفاع به این دلیل که در بازی‌های اخیر اروپایی که راموس حاضر نبوده، رئال پیروز نشده است و در خط حمله نیز نبود بنزما که بهترین گلزن تیم است کاملا به چشم می‌آید. این مسابقه شاید حیاتی‌ترین مسابقه فصل برای آنها باشد و پیروزی در آن اعتماد به نفس را به تیم برگرداند زیرا زیدان افسانه‎‌ای با تیم ناقصی که دارد کماکان در تعقیب آتتیکو است.

در آخرین بازی بورسیا مونشن گلادباخ میزبان منچسترسیتی است. بورسیا در دور گروهی توانست مقابل رئال دبل کند اما در بوندس لیگا وضعیت خوبی ندارد و در رتبه هشتم جدول قرار دارد. آنها 38 گل زده اند و 33 گل دریافت کرده‌اند. بهترین گلزنشان اشتیندل با 13 گل و 9 پاس گل است و بهترین پاسورشان هافمن با 10 پاس گل و 6 گل است. بورسیا در چهار بازی آخر خود 4 گل زده و 5 گل دریافت کرده است و با شکست مقابل ماینز باید به مصاف منچستر فوق آماده این روزها بروند و نتیجه تا حدودی مشخص است مگر اینکه معجزه‌های مخصوص فوتبال رخ دهد.

منچسترسیتی در بهترین فرم این فصلش قرار دارد و بخت اصلی قهرمانی انگلیس به شمار می‌روند. سیتیزن‌ها در لیگ 50 گل زده‌اند و 15 گل دریافت کرده‌اند و 17 بازی است که در تمام رقابت‌‌ها شکست نخورده‌اند. در ابتدای فصل به دلیل یک سری مصدومیت‌ها نتوانستند خوب عمل کنند اما در ادامه خریدهای متعددی که در این چند فصل برای تقویت قوای دفاعیشان داشتند جواب داد و تنها دو شکست در پرمیر لیگ داشته‌اند و در شش بازی آخر خود تنها دو گل دریافت کرده‌اند و 16 گل به ثمر رسانده‌اند تا یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی اروپا نیز باشند؛ هدفی که استخدام گواردیولا و خریدهای متعدد را به همراه داشته است.
بدون شک کلین شیت تیم میزبان کمک بزرگی به آنها در بازی برگشت می‌کند و باید دید که آیا این فصل نیز شاهد شگفتی‌های متعدد خواهیم بود یا خیر و مهم‌تر اینکه آیا اروپا قهرمان جدیدی به خود می‌بیند؟

گزارش: سیدمهدی داودی
کد مطلب: 145425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *