۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹
کواکبیان در مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور؛

هویت مستقل خانه مطبوعات حفظ شود

خانه مطبوعات همچون فرزند من است اگر هم نامزد هیات مدیره نشدم اما از این نهاد صنفی همواره حمایت خواهم کرد
دکتر کواکبیان در مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور گفت: هیات مدیره جدید خانه مطبوعات باید اصلاح اساسنامه را به سمتی ببرد که هویت مستقل خانه مطبوعات حفظ بشود.
هویت مستقل خانه مطبوعات حفظ شود
دکتر کواکبیان در مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور گفت: هیات مدیره جدید خانه مطبوعات باید اصلاح اساسنامه را به سمتی ببرد که هویت مستقل خانه مطبوعات حفظ بشود.
مصطفی کواکبیان اظهار داشت: پیشنهاد من این بود که جلسه‌ای با مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها برگزار شده و در راستای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری ۱۶ وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات کشور اقدامات جدی به عمل آید، ولی بعضی مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نسبت به واگذاری این وظایف به خانه های مطبوعات مقاومت می کنند.
وی افزود: برخی مسئولان اجرایی جایگاه و شان خبرنگار و حرفه خبرنگاری و خانه مطبوعات را نادیده می گیرند. در بسیاری از جلسات استانداری‌ها و کمیته‌های اطلاع رسانی باید نماینده ای از خانه مطبوعات حضور داشته باشد. اما گاهی این نمایندگان را دعوت نمی کنند یا آنها را پشت در نگه می دارند.
کواکبیان توجه به امنیت شغلی خبرنگاران را ضروری دانست و تاکید کرد: خبرنگارانی داریم که در ماه ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند. باید درد و رنج این دوستان را در عرصه اطلاع رسانی در نظر بگیریم. من در انتخابات خانه مطبوعات نامزد نشدم و دنبال رای جمع کردن نیستم. واقعا برای این قشر زحمتکش دلم می سوزد.
وی اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات را ضروری خواند و گفت: در اساسنامه خانه مطبوعات استان‌ها احراز صلاحیت باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. اشکال کار این‌جاست که اگر قرار باشد سلیقه ای عمل شود دوستان جایی را ندارند که شکایت کنند.
رئیس پیشین خانه مطبوعات و رسانه های کشور که امروز جزو نامزدهای هیئت مدیره نبود توضیح داد: من به دلایل شخصی نامزد نشدم. خانه مطبوعات مثل فرزند من است و اگر جزو هیئت مدیره نباشم هم برای اهداف این نهاد حمایت و پیگیری می‌کنم. من به گردش نخبگان اعتقاد دارم و خواستم با نامزد نشدن زمینه را برای دیگران فراهم کنم.
مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور با حضور اعضا و جمعی از اصحاب رسانه و خانه های مطبوعات کشور در محل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
اعضای اصلی و بازرسان هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور پس از برگزاری رای‌گیری الکترونیک و اعلام نتایج مشخص شدند.
در این دوره ۴۲ نفر از اهالی رسانه نامزد شدند که از این تعداد ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و بازرسان هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور انتخاب شدند.
در بخش مدیران مسئول، معصومه قاسمی گوربندی با ۵۹ رای و رضا عباس‌زاده با ۵۶ رای به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند. ساسان شیخی با ۵۷ رای، عزیز اله نظری با ۵۴ رای و فرزاد فیضی فیض آبادی با ۴۷ رای به عنوان اعضای اصلی بخش خبرنگاران انتخاب شدند.
در بخش نماینده سرپرستی روزنامه سراسری مازیار هوشمند با ۶۱ رای و در بخش نماینده سرپرستی خبرگزاری اسد بابایی بارنجی با ۶۷ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره خانه مطبوعات انتخاب شدند.همچنین حمید سعیدی با ۶۵ رای و حبیب احمدی با ۶۳ رای به عنوان بازرسان هیات مدیره خانه مطبوعات انتخاب شدند.
در این دوره ۱۹۶ نفر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه های کشور از ۲۸ استان کشور، واجد شرایط رای دادن بودند که ۱۶۸ نفر در این انتخابات الکترونیک شرکت کردند و رقم مشارکت به ۸۵.۷ درصد رسید.
مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور امروز، چهارشنبه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و اعضای خانه‌های مطبوعات کشور در محل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مجمع عمومی را به صورت حضوری ممنوع کرده بود و از این رو مجمع عمومی عادی همزمان با انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.
کد مطلب: 145894
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *