۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴
دبیر کل حزب مردم سالاری در همایش خانه احزاب:

تصویب نشدن FATF شرایط را برای ما سخت‌تر می‌کند

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب fatf را به چند هفته دیگر یعنی به سال ۱۴۰۰ موکول کرد با این نوع تصمیم‌ها شرایط برای مردم ما سخت‌تر می‌شود.
تصویب نشدن FATF شرایط را برای ما سخت‌تر می‌کند
دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب fatf را به چند هفته دیگر یعنی به سال ۱۴۰۰ موکول کرد با این نوع تصمیم‌ها شرایط  برای مردم ما سخت‌تر می‌شود.
دبیرکل حزب مردم سالاری در همایش احزاب در انتخابات۱۴۰۰ که عصر چهارشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو عضو خانه احزاب سالگرد سید محمد میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن و محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت که بر اثر کرونا جان باختند گفت: چند نکته مقدماتی برای بهتر شدن و مطلوبیت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ عرض می‌کنم. براساس آموزه‌ها، انتخابات فقط تکلیف نیست، بلکه یک حق است. اگر این را بپذیریم که یک حق است، نظام هم نمی‌تواند انتخابات برگزار نکند.
کواکبیان تاکید کرد: اگر نظام هم در شرایطی بخواهد انتخابات را به هردلیل برگزار نکند ما باید مطالبه کنیم. هنوز نظام انتخاباتی ما بعد از چند سال حزبی نیست من در مجلس دهم هم خیلی تلاش کردم اما به نتیجه نرسید چرا باید به جای احزاب قوی انواع فراکسیون ها و خانه احزاب داشته باشیم؟
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه اظهار کرد: اینکه حضرت امام فرمودند که میزان رأی ملت است شعار نیست. این جمله که میزان رأی ملت است یک شعور فقهی است. این جمله در مشارکت حداقلی کاملاً بی مفهوم است. میزان رأی ملت یعنی اکثریت ملت هرچه گفتند آن میزان است. وای بر ما اگر اکثریت ملت شرکت نکنند و به نوعی با انتخابات قهر کنند.
کواکبیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر انقلاب گفتند که مشارکت حداکثری گره‌گشای مشکلات کشور است. واقعاً آنها که مدعی‌اند خط امامی هستند یا مدعی هستند که ذوب در ولایت هستند، باید همکاری کنند تا مشارکت حداکثری محقق شود. باید همه ما موضوع مشارکت حداکثری را دنبال کنیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار کرد: برخی می‌گویند با ۳۰ درصد مشارکت هم می‌توان رئیس‌جمهور تعیین کرد و شاید پنهانی می‌گویند به مشارکت حداکثری دامن نزنید؛ اما نگاه عرصه دیپلماسی و بین‌الملل به انتخاباتی که مشارکت در آن بالای هفتاد درصد باشد خیلی متفاوت تر است با انتخاباتی که مشارکت در آن زیر پنجاه درصد باشد.
وی با تاکید بر اهمیت تقویت اعتماد عمومی اظهار کرد: باید بپذیریم اعتماد عمومی تا اندازه‌ای خدشه‌دار شده، آسیب دیده و کاهش پیدا کرده است. باید تلاش کنیم این اعتماد تقویت شود. تیم جدید بایدن آمده است و برخی می‌گویند باید تلاش کنیم کوچک‌ترین مذاکره یا ارتباطی با این تیم جدید نباشد، این عدم ارتباط لزوماً ما را به تقویت اعتماد عمومی نمی‌رساند.
وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید به موضوع هواپیمای اوکراینی، املاک نجومی و غیره بپردازد تا اعتماد مردم جلب شود. باید مردم بدانند بالاخره قائم مقام شهردار سابق مرتکب چه خلافی شده که 20 سال باید حبس شود.
کواکبیان با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات اسفند 98 گفت: من بارها در مجلس دهم گفتم و دیدیم برای کل مجلس یازدهم فقط ۶۰ تایید صلاحیت داشتیم و این موضوعی نگران کننده است.
دبیرکل حزب مردم سالاری خواستار ورود نکردن نظامیان برای ریاست جمهوری شد و گفت: از نهادهای امنیتی می‌خواهیم مردم را برای مشارکت در انتخابات نترسانند و خواهش می‌کنم نامزدهای نظامی به عرصه انتخابات ورود نکنند چرا که این موضوع مخالفت صریح با وصیت نامه حضرت امام (ره) است.
کواکبیان با انتقاد از صدا و سیما بابت پخش سخنان یک سری افراد از جناح خاص گفت: صدا و سیما نباید فقط به پخش سخنان افراد از جناح خاص تکیه کند و باید همه احزاب و جناح ها را ببیند.
وی افزود: البته به ما هم می گویند سخنان شما را پخش می کنیم ولی در قالب برنامه ضبطی.
کواکبیان ادامه داد: همین امروز شنیدم که مجمع تشخیص مصلحت نظام، بار دیگر تصویب FATF را چندهفته عقب انداخته‌اند. رهبر معظم انقلاب که دستور دادند FATF پیگیری شود. تصویب این موضوع در عرصه عمومی کشور تأثیرگذار است.
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه کسانی که مسئولیت در نظام دارند باید موضوعFATF را پیگیری کنند اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل به دنبال قطع نامه جدیدی درباره مسائل آژانس انرژی اتمی است، ما باید تلاش کنیم این اتفاقات نیفتند و از آن پیشگیری کنیم. اما اینکه یک عده بگویند خداراشکر تا اقبال عمومی از اصلاح‌طلبان کاهش پیدا کند و خودشان را به قدرت برسانند درست نیست.
وی نقش دولت را مهم‌ترین نقش در افزایش مشارکت مردم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه دولت وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشد، تأثیرگذار است. در همین سه ماه اگر کاری محسوس می‌شود برای مردم انجام داد باید انجام شود تا مردم را به مشارکت تشویق کنیم.
وی در ادامه از وزارت کشور خواست تا برای نهاد اجماع ساز جبهه اصلاحات ایران مشکل تراشی نشود و همه نهادها دست در دست یکدیگر بدهند.
کد مطلب: 145895
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *