کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه های ورزشی اروپا به تسخیر سوپر گل مهدی طارمی درآمد

رستگاری با قیچی برگردان!

25 فروردين 1400 ساعت 15:16

سوپرگلی که مهدی طارمی در وقت اضافه بازی پورتو با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا زد، اتفاق بزرگی برای بازیکنی است که بیشتر به خاطر گل نزدن هایش معروف شده است!


سوپرگلی که مهدی طارمی در وقت اضافه بازی پورتو با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا زد، اتفاق بزرگی برای بازیکنی است که بیشتر به خاطر گل نزدن هایش معروف شده است! شاید هنوز هم در حافظه او و مردم ایران، موقعیتی که او در بازی با پرتغال در جام جهانی از دست داد، به عنوان یک خاطره تلخ باقی مانده باشد؛ موقعیتی که اگر به گل تبدیل می شد می توانست ایران را برای اولین بار راهی مرحله حذفی جام جهانی کند. در آن زمان سایت فیفا با انتشار تصویر مربوط به موقعیت گل مهدی طارمی نوشت: چند اینچ تا تاریخ سازی، ضربه مهدی طارمی تفاوت حضور و عدم حضور تیم ملی ایران در جمع 16 تیم پایانی! تفاوت بین حذف و بقا برای پرتغال، خیلی درام!
خراب کردن این موقعیت گل برای طارمی بسیار گران تمام شد و باعث انتقادات بسیار هموطنان از این بازیکن شد. اما این تنها باری نبود که طارمی به این وضعیت دچار شد. در بازی های لیگ فوتبال ایران هم گاهی او دچار این بدشانسی می شد و پس از آن هم ، وقتی دست روزگار او را راهی تیمی پرتغالی کرد، باز هم گل نزدن هایش سوژه شد. همین موضوع تا یک هفته پیش برای طارمی وجود داشت. هواداران پورتو از اینکه او در هشت بازی نتوانسته گلی به ثمر برساند، شاکی بودند ولی قسمت این بود که سوپرگل او در بازی با چلسی همه این خاطرات بد را بشوید و ببرد! طارمی که بازی رفت را به دلیل محرومیت از دست داده بود، در این بازی در دقیقه 63 به جای مارکو گروجیچ به بازی آمد و یکی از به یادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ این رقابت‌ها را به ثمر رساند. قیچی برگردان زیبای طارمی در دقیقه 93 بازی با چلسی باعث پیروزی یک بر صفر این تیم برابر تیم نامدار انگلیسی شد و اگرچه در مجموع دیدارهای رفت و برگشت، پورتو نتاونست جواز صعود به دور بعدی را کسب کند، اما طارمی با این گل رسانه های پرتغالی را تسخیر کرد و  جاودانه شد!
صفحه توییتر لیگ قهرمانان اروپا درباره سوپر گل مهدی طارمی نوشت: چه گلی! مهدی طارمی اولین بازیکن ایرانی است که در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود.
واکنش رسانه های ورزشی جهان به گل طارمی
نشریه معتبر «گاردین» انگلیس با انتشار گزارشی با تیتر «با وجود گل دیدنی دیرهنگام مهدی طارمی، چلسی پورتو را حذف کرد» به تمجید از مهاجم ایرانی پورتو پرداخت. در این گزارش با اشاره به اینکه گل آکروباتیک طارمی حیرت‌انگیز بود، آمده است: «پورتو ممکن است در حیرت باشد که اگر طارمی در طول این دو بازی رفت و برگشت بیشتر از 30 دقیقه بازی می‌کرد یا اینکه این لحظه جادویی زودتر به ثبت می‌رسید، چه اتفاقات مختلفی می‌توانست رخ دهد».
بلیچر ریپورت به گل قیچی برگردان طارمی واکنش نشان داد و با انتشار ویدیوی گل طارمی نوشت:هرگز فراموش نکنید که مهدی طارمی این گل را به ثمر رساند حتی اگر پورتو حذف شده باشد.
صفحه تلویزیون سوپر اسپورت هم با این عبارات از گل طارمی یاد کرد: شاید مهدی طارمی بهترین گل این فصل لیگ قهرمانان را به ثمر رساند!
سایت «گل پوینت» پرتغال هم به مهدی طارمی باوجود حضور کم در بازی با چلسی، نمره خوب ۶ داد و نوشت: عجب گلی از بازیکن ایرانی. طارمی گلی به ثمر رساند که نامزد بهترین گل سال خواهد بود؛ حداقل در لیگ قهرمانان اروپا. در حدود نیم ساعت حضور در زمین، این مهاجم دو بار شوت زد که هر دو بار در چارچوب بود. او سه حرکت توپ در محوطه جریمه حریف داشت.
روزنامه «رکورد» پرتغال نیز در مطلبی که درباره گل مهاجم ایران نوشته، آورده است: ضربه خارق العاده قیچی برگردان طارمی که نامزد گل سال خواهد بود، یادآور گل کریستیانو رونالدو به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ است.
روزنامه «اوجوگو» با اشاره به حضور حدود ۳۰ دقیقه‌ای مهدی طارمی مقابل چلسی، از وی به عنوان بازیکنی یاد کرد که در این مسابقه «جادو» کرده است.
روزنامه «ابولا» هم در مطلبی نوشت: گل بزرگ طارمی برای حفظ رویای پورتو در لیگ قهرمانان اروپا کافی نبود.
سخنان طارمی پس از گل
مهدی طارمی پس از بازی به سایت یوفا گفت: بازی فوق‌العاده‌ای انجام داده و نشان دادیم که تیم فوق‌العاده‌ای هستیم. متأسفم که گل من برای صعود به مرحله بعدی کافی نبود اما این هم بخشی از فوتبال است. ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. هنوز در لیگ پرتغال شانس داریم و می‌توانیم به صدر جدول برسیم.
طارمی افزود: بازی در لیگ قهرمانان فوق‌العاده است. به دست آوردن فرصت بازی در این رقابت‌‌ها که قهرمانان در‌ آن حضور دارند اتفاقی عالی بود.
بازیکنان ایرانی که در لیگ قهرمانی اروپا گل زدند
مهدی طارمی سومین ایرانی است که دروازه چلسی را باز می کند. حدود یک سال پیش بود که علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی برایتون در لیگ برتر انگلیس با قیچی برگردان دیدنی که بهترین گل فصل تیمش شد، دروازه آبی های لندن را گشود و حالا مهدی طارمی بار دیگر یاد و خاطره آن گل را زنده کرد. پیش از این هم علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آقای گل فوتبال جهان در 21 سپتامبر 1999 و در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، موفق شده بود با پیراهن هرتابرلین دو بار دروازه چلسی را باز کند.
به جز این افراد، مهدی مهدوی کیا وعلی کریمی هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده بودند.
تعداد گل هایی که بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده اند عبارت است از:
علی دایی: ۳ گل مقابل تیم‌های چلسی و آث میلان
سردار آزمون: ۴ گل مقابل تیم‌های بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، لیون و بنفیکا
مهدی مهدوی کیا: ۲ گل مقابل تیم‌های یوونتوس و دپورتیوو لاکرونیا
علی کریمی: یک گل مقابل راپیدوین اتریش
مهدی طارمی : یک گل مقابل تیم یوونتوس (بهمن 1399) و یک گل مقابل تیم چلسی.
دانلود
محمدحسین یزدی
 
 
 


کد مطلب: 147799

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/147799/رستگاری-قیچی-برگردان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir